Gå til innhold

Folk som gjør til stemmen - hva feiler det dem!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen jeg kjenner tror at folk ikke merker at de gjør til stemmen. Hallo!? Jeg har kjent deg i 10 år og så høres du plutselig ut som smurfeversjonen av deg selv, selvfølgelig legger jeg merke til det. Og ja, om det ikke har kommet frem enda, så høres det utrolig teit ut. 

Skjerp deg! Slutt! Du driter deg ut! Ikke alle tør å fortelle deg det. Du er verken søt eller sjarmerende, du fremstår kun som en meget usikker person. 

Anonymkode: c1590...8e1

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet (endret)

Kan du forklare litt nærmere hvordan personen gjør om stemmen sin og i hvilken sammenheng er dette gjort?

Endret av Sunflower-Delight
Skrevet

Ja greit, skal slutte lage smurfelyder fra og med i dag. Takk for at du fikk meg på bedre tanker og takk for de konstruktive og vennlige tilbakemeldingene.

Med vennlige smurfehilsen fra :

vanity-smurf.png 

• Liker 4
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen jeg kjenner tror at folk ikke merker at de gjør til stemmen. Hallo!? Jeg har kjent deg i 10 år og så høres du plutselig ut som smurfeversjonen av deg selv, selvfølgelig legger jeg merke til det. Og ja, om det ikke har kommet frem enda, så høres det utrolig teit ut. 

Skjerp deg! Slutt! Du driter deg ut! Ikke alle tør å fortelle deg det. Du er verken søt eller sjarmerende, du fremstår kun som en meget usikker person. 

Anonymkode: c1590...8e1

Knirkestemme? :biggrin:  

• Liker 1
Skrevet

Som Linni Meister mener du 😂

• Liker 2
Skrevet

Enig, som når de prater med noen de liker. Så blir stemmen plutselig veldig tynn og høy. Får lyst å plante en knyttneve i ansiktet deres. Utrolig irriterende.

• Liker 2
Skrevet

utdyp ts :D

Anonymkode: 64fb3...5f7

Skrevet

Hehe, jeg har en venninne som prater skikkelig lyst når hun prater med menn, høres helt sært ut. Hun klarer ikke å la vær, det er ikke bare menn hun er tiltrukket av, det er alle.

• Liker 2
Gjest Genevieve
Skrevet

Paris Hilton har gjort karriere av å gjøre til stemmen sin. Er ikke så sikker på om det er så dumt bestandig :fnise:

Skrevet
28 minutter siden, Nøste~ skrev:

Enig, som når de prater med noen de liker. Så blir stemmen plutselig veldig tynn og høy. Får lyst å plante en knyttneve i ansiktet deres. Utrolig irriterende.

Det er da naturlig å snakke annerledes avhengig av hvem man snakker med?

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, jabx skrev:

Det er da naturlig å snakke annerledes avhengig av hvem man snakker med?

Ikke å gjøre til stemmen slik, nei. Jeg gjør ikke det.

• Liker 5
Gjest Sunflower-Delight
Skrevet

Kommer litt an på situasjonen, hva som virkelig er grunnen til at denne personen gjør stemmen sin til. For eksempel; En ser ofte foreldre og andre folk forandre stemmen til mer søt og barnslig når de snakker til babyer, men ellers til vanlig snakker de med sin normale stemme.

Skrevet

Jeg har merket at jeg forandrer stemmen ubevisst når jeg snakker med folk jeg har respekt for og ser opp til eller om jeg vil vise meg fra min beste side. Tenker iblandt på det etter samtalen, at "oj , så høy og lys stemme jeg fikk nå". Det er ikke noe jeg gjør med vilje, og er som regel med besteforeldre, eldre naboer, "sjefen til sjefen" osv. Så regner ikke med at det er denne typen "stemmeforvrengning" som plager deg. Om ikke du er sjefen til sjefen eller bestemoren min da😀

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Jeg snakker med lysere stemme med ukjente, og særlig på telefonen. Alle synes jeg er søt og sjarmerende. Deal with it.

Skrevet

Jeg har hørt at man skal gjøre om stemmen sin når man snakker til babyer.. Nå husker jeg selvfølgelig ikke hvorfor. Men det kommer helt naturlig hos meg, og merker det hos andre. Det er nok normalt å forandre stemmen sin etter hvilken personer man snakker med. Man snakker tydeligere og høyere når du snakker med eldre. Hvis du skal ha foredrag så er du kanskje mer bevist på stemmen din og hvordan du uttaler ord osv.

Nå er jeg egentlig ikke helt sikker på hva TS mener. At spesielt damer gjør seg om til ei lita jente syns jeg ikke noe om, men svært sjeldent jeg opplever det

Anonymkode: f5161...ea3

• Liker 1
Skrevet

Jeg regner ikke med at TS sikter til at du snakker tydelig og høyt med eldre, lyst og engasjert med barn, litt lysere og høyere når du snakker med crushet osv., men de jentene, gjerne med bimbo antrekket også, som tydelig gjør til stemmen sin hele tiden, som unaturlig lys baby stemme. Slik som linni meister som blir nevnt over her for eksempel. Jeg har selv ganske lys stemme, jeg har også veldig svak stemme, så når jeg snakker tydelig og høyt blir stemmen min lysere, for ellers kommer det ikke ut noe lyd nesten... Men det er likevel ikke tilgjort og kleint.

Anonymkode: 7a822...260

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt at man skal gjøre om stemmen sin når man snakker til babyer.. Nå husker jeg selvfølgelig ikke hvorfor.

Anonymkode: f5161...ea3

Jeg har hørt det motsatte faktisk. At man skal snakke med vanlig stemme og ordforråd til små barn i hvert fall, da forskning viser at de får et større ordforråd når de vokser opp. Gjelder kanskje ikke babyer da, de vil vel ha en komfortabel stemme? Synes uansett det er en skikkelig uting at folk snakker med babystemme til større barn, barnespråket hører barnet til og ikke de voksne.

Tenkte det samme noen år siden, da ei på vgs plutselig snakket som linni meister og egentlig hadde vanlig fin stemme. Er flere jeg møter som jeg hører veldig tydelig at det ikke er stemmen deres, de gjør den til så det høres bare skikkelig tragisk ut. Vet de ikke at det høres falskt ut? For min del mister jeg veldig mye respekt for mennesket. 

Anonymkode: 78ad0...0a8

Skrevet

Skjønner hva du mener, TS :P Jeg har aldri klart å gjøre om stemmen, det blir så unaturlig og jeg klarer ikke holde den lyse tonen i mer enn en setning. Mamma gjør dette med kjæresten sin og det irriterer meg grenseløst. Har begynt å spørre henne om hun har en boble i halsen siden hun snakker så rart. Da blir hun kjempeflau.

Gjest 2Bhonest
Skrevet

Kardashians har stemmene og et toneleie som man bare får så lyst til å fike....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...