Gå til innhold

Kaos-hvordan komme meg gjennom de neste mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir nok litt uoversiktlig og rotete, men er desperat etter å høre noen meninger utenfra ettersom dette er noe som er veldig slitsomt å snakke med venninner om. 

Jeg har truffet en mann i et år, ting har utviklet seg, men det har vært ekstremt mye turbulens til tider pga hans trang til å hver helg måtte dra på byen, og som regel alltid ende med nye jentevenner på face. Han legger rett og slett til alt og alle , når jeg har konfrontert han med det skylder han på at han har et oppmerksomhetsbehov og at det ikke ligger noe mer i det. 

Vi var eksklusive de siste 5 mnd, helt til vi for noen uker siden hadde praten som strakte seg over flere dager fordi han ikke klarte å ta et valg. Så plutselig sier han at hsn bestemte seg for å avslutte, fordi han ikke klarte å bestemme seg med en gang. 

Dagen etter kontakter han meg og sier han vil gi oss et forsøk om jeg viser at jeg tar tak i livet mitt ved å fullføre bacheloren min denne våren, istedenfor å vimse.  

Bakgrunnen er en lang historie, men pga hans fortid er det er krav, som jeg velger å godta. 

Problemet er tiden frem til mai/juni. Vi er ikke lenger eksklusive, men skal treffes fremdeles, såklart ikke flere ganger i uken som vanligvis. 

Når vi snakker om regler og disse tingene er det OK for meg, men med en gang vi er fra hverandre merker jeg at jeg sliter ekstremt med å godta at han skal løpe rundt som 80% singel. Han kan ikke date/gjøre typiske date ting, men igjen, tanken på at han skal ligge rundt mens jeg sitter på lesesalen er motbydelig. 

Trenger tips til hvordan i all verden jeg skal komme meg gjennom denne tiden uten å være konstant irritert og få utbrudd på han hver tredje dag. 

Anonymkode: 1cba2...e2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å være helt ærlig får jeg en dårlig følelse av det jeg leser.

Nå skriver du ikke så mye om bakgrunnen for at han krever at du skal fullføre en bachelor - men jeg håper at dette er noe du ønsker og har nytte av, og ikke noe du går med på i et desperat forsøk på å holde på ham? 

Klart, om du bare sitter hjemme og ser på TV/går på NAV heller enn å gjøre noe ordentlig ut av livet ditt, så har han vel et poeng. Men igjen, utdanning må springe ut fra et ønske hos deg selv, ikke som påbud fra ham. Når han dater en dame må han nesten ta henne som hun er, på det punktet i livet hun befinner seg. Eller så må han droppe relasjonen helt og finne seg en annen.

Så er det dette med eksklusivitet. Her synes jeg du må være tydeligere overfor ham, og tørre å sette noen krav selv. Om dere skal ha en relasjon i tiden fremover, så kan dere faktisk ikke ligge med andre. Når dere allerede har vært eksklusive før, blir det helt urimelig å skulle gå tilbake igjen til å være single. Det sier seg selv at det blir smertefullt, det er jo nettopp derfor du kjenner på de såre følelsene nå. Du går på akkord med din selvrespekt. Lytt til de følelsene og kvinn deg opp, hvis han vil treffe deg så kan han ikke samtidig være intim med andre. Det må være dere to på ordentlig, eller ingenting.

Per dags dato høres det for meg ut som om det er HAN som har definisjonsmakten i relasjonen deres. Jeg ville vært meget forsiktig med å forhaste meg inn i en slik relasjon hvor balansen ikke er tilstedeværende. Dere skal begge tilføre like mye, det er ikke bare du som skal jobbe for relasjonen mens han lever fritt som singel.

Anonymkode: 2cbf3...a0b

• Liker 8
Skrevet

Men hvorfor har du godtatt det med å ikke være eksklusive hvis du ikke er enig? Det er jo uholdbart og du blir satt på en slags prøve mens han får gjøre som han vil. 

Anonymkode: da136...449

• Liker 6
Gjest cheshirecat
Skrevet

Dette er bare trist å lese. Det er selvfølgelig flott at han "pusher" deg til å fullføre utdanning, og du, forelsket som du er, motiveres til å gjøre som "kongen befaler". Samtidig går jo ikke dette begge veier; først har han (ifølge deg) avslutta forholdet med deg, fordi han klarte ikke bestemme seg. 

Viss han ikke vil være sammen med deg nå, være trofast og lojal,  hvorfor tror du det plutselig skal endre seg mot sommeren...?? 

Skrevet

Takk for meninger!

Jeg godtok at vi ikke var eksklusive i perioden frem mot sommeren fordi jeg var desperat. Jeg satte visse krav, som han lovte å holde når det kom til andre jenter. 

Så det han kan er egentlig kun å hooke mer noen på byen, med null videre kontakt. Helt skutt, han har det jo som plommen i egget nå. 

Angåede utdanning så gjør jeg det og for min egen del, men jeg trengte en ekstra dytt. Grunnene hans for å pushe meg er grunner jeg forstår og respekterer. 

Jeg gikk med på det fordi han sa han kun trengte å se at jeg var villig til å få orden på sakene mine. Om jeg klarte å bevise det ville han satse fullt på oss. Samtidig som han snakket svært hyggelige tanken om fremtiden vår. Svak som jeg er gikk jeg med på det, i troen om at jeg ville klare det. 

Nå har det gått veldig liten tid siden vi ble enige om dette, og jeg har aldri følt meg verre. Konstant sint, på meg selv men aller mest han. Jeg skal treffe han i morgen , og jeg prøver å manne meg opp til å si at dette er uaktuelt uten at vi er eksklusive. 

Skrevet

Håpet mitt er at han vil forstå hvor idiotisk dette er, og være enig. 

Det var det som skjedde når han avsluttet, dagen etter sa han at han hadde så mye mer følelser enn han selv var klar over og han trodde dette kunne bli noe bra. Mitt beste argument i morgen burde vel være at om han virkelig bryr seg og er så glad i meg som han sier så vil han vel heller støtte meg gjennom skolen enn å la meg bli ødelagt av tanken på at han glemmer meg/surrer med andre på byen :(

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor vil du være sammen med en mann som krever å få ligge med andre jenter? Få opp selvrespekten, avslutt hele greia eller si at dere får være ekslusive. Jeg tror ikke en mann som mener noe sånt er noe å samle på i det hele tatt. Han er ikke utro, men han ødelegger hodet ditt ved å drive på slik. 

Anonymkode: f4c3a...6cf

• Liker 6
Skrevet

Dette her er så dårlig som det kan få blitt.. Jeg skjønner at det er sykt vanskelig, men kom deg vekk fra denne mannen! Bryt kontakten! Herrefred, hvor mye følelser tror du han har for deg når han syntes det er greit å gå å knulle andre damer mens du skal sitte på gjerdet å vente?!

Ja- du mangler selvtilitt og har et ekstremt dårlig selvbilde som er med på at han kan ha sex med andre mot at han ikke "har videre kontakt", men hva slags idiot av en mann klarer ikke å se dette og lar det pågå? Han kommer til å bryte deg helt ned i gjørma, han har null respekt for deg og jeg syntes igrunn synd på dere begge. 

Anonymkode: b82ef...a74

• Liker 5
Skrevet (endret)

Uuuuuhmm. Jenta mi - hør nå her. Les igjennom den første posten din. Så tenker du deg at din aller, aller beste venninne var den som fortalte deg dette, om opplegget hun har med en fyr. Hva ville du ha tenkt, og hva ville du ha rådet henne til? 

Kjære deg - dette høres ikke bra ut. Han stiller noen helt urimelige krav til deg, hva angår friheten han vil ha i "forholdet" deres. Du sier det egentlig veldig godt selv: Du skal svette over bøkene på lesesalen, mens han harver over andre damer??? Nei, vet du hva???? Jeg hadde virkelig ikke gidda! 

Det eneste du siterer ham på, som jeg finner fornuftig, er at du bør fullføre bachelorgraden din. Utdannelse er aldri (ALDRI!!!) feil, og noe som vil gavne deg, om ikke umiddelbart, så på sikt. Jeg kan garantere at det er ekstremt tilfredsstillende å stå der med eksamenspapirene i hånda, og vite at dette har du jobba for, og du har greid det! 

Derfor: Jeg ville ha tatt en seriøs revurdering av dette svært snodige opplegget, der du i praksis blir holdt på gress. Ja, det vil sikkert svi litt å kutte ham ut, men det virker ikke som om du har det så bra i "forholdet" uansett. Og kjærlighetssorg gir seg, før eller siden. Fokuser på deg sjøl, støtt deg på bra folk rundt deg, sett inn høygir på studiene - og så, etter hvert, så finner du helt sikkert en Mann med baller og vett nok til å behandle deg som en Dame. Du fortjener vel såpass, gjør du ikke? Jeg heier på deg! :)

Endret av SmartA
  • Liker 3
Skrevet

DROPP denne mannen ts! Hva blir det neste han befaler...sex med ei av venninnene dine?

Han kan ikke være nok interessert, når han samtidig ønsker å se andre damer. Jeg hadde ALDRI i verden godtatt en slik "ordning". Skaff deg mer selvrespekt. 

Anonymkode: 28c87...e24

• Liker 3
Skrevet

Det virker som du har null selvrespekt. Når du lar deg behandle slik som dette, kan du nesten ikke forvente deg respekt fra han heller. Hele opplegget virker helt kvalmt. Hva er dette slags selvdiggende type. Christian Grey? :P

Anonymkode: 106a4...236

• Liker 1
Skrevet

TS her. 

Dere har alle så rett. Tiden fremover med kjærlighetssorg tror jeg nesten kommer til å føles mildere enn smerten jeg har nå, til og med når jeg er med han. 

Jeg tok det opp i helgen, men han rikket seg ikke på avgjørelsen om at han ikke ville være eksklusiv frem til sommeren. Han: vi kan gjerne bare bli sammen nå, men da blir det mest sannsynlig slutt til sommeren fordi du har slappet av og ikke lagt inn noen innsats. 

Jeg forstår at han krever en livspartner som har orden på utdannelse/evt har en jobb man brenner for, men han nekter å møte meg på halvveien med å være kun med meg den korte tiden det er snakk om. Og det en en krangel vi kan ha i timesvis. 

Han sa at denne situasjonen absolutt ikke var bra for han heller, da kunne jeg ikke annet enn å le, og jeg sa du får jo i pose og sekk. Da svarte han med at han har konstant dårlig samvittighet.

Han gjentok igjen at kravene mine om at det kun skulle være sex, ikke noe annet med andre. Egentlig er jeg ikke bekymret for det heller, for han brukte ekstremt lang tid på å slippe meg innpå han.

igår natt tekstet han meg og sa han var så glad i meg og at han nå gikk hjem fra byen, alene og at jeg ikke trengte være redd. Hvorfor tror han at han har meldeplikt når ting lenger ikke er det samme?

Skrevet (endret)

Han bruker deg for sex, tror faktisk ikke at han kommer til å ende opp med deg, uansett hva han sier og lover, per dags dato får han pule deg, andre damer,alt han trenger er å fortelle deg søte ting i ørene dine og du er hooked.

Han kommer med en trussel om at hvis dere blir sammen nå så blir det slutt til sommeren, hvem driver med sånt egentlig?

Uansett hvor fantastisk denne mannen er i senga eller utenfor senga, så finnes det mange der ute som har respekt for deg og vil deg godt, uten å måtte komme med krav og trussel.

Ang smsen, har du noen garanti for at han faktisk gikk hjem alene? for alt du veit så er han på vei til ei annen dame også sender han denne smsen bare for å roe deg ned.

Endret av Ardenus
Skrevet

For min del ville dette vært totalt uakseptabelt. En partner som krever at du skal fullføre utdannelse og samtidig krever å ikke være eksklusiv? 

Det er selvfølgelig lurt med utdannelse, men den motivasjonen må komme fra deg selv. Og kun fra deg selv, ikke som brekkstang for at partneren skal få gjennom viljen sin. 

Anonymkode: 4a167...e59

Skrevet
16 timer siden, Ardenus skrev:

Han bruker deg for sex, tror faktisk ikke at han kommer til å ende opp med deg, uansett hva han sier og lover, per dags dato får han pule deg, andre damer,alt han trenger er å fortelle deg søte ting i ørene dine og du er hooked.

Han kommer med en trussel om at hvis dere blir sammen nå så blir det slutt til sommeren, hvem driver med sånt egentlig?

Uansett hvor fantastisk denne mannen er i senga eller utenfor senga, så finnes det mange der ute som har respekt for deg og vil deg godt, uten å måtte komme med krav og trussel.

Ang smsen, har du noen garanti for at han faktisk gikk hjem alene? for alt du veit så er han på vei til ei annen dame også sender han denne smsen bare for å roe deg ned.

Nei, han bruker meg ikke for sex. Han mente vi ikke burde ligge samme i denne perioden, mtp at situasjonen er som den er, og hvordan dagene i ettertid ville føles for meg. Så det er virkelig ikke det det går på. 

Angående smsen så vet jeg det, av grunner jeg ikke vil skrive her. Det eneste som er bra med hvordan ting er mellom oss nå er at han ihvertfall er helt ærlig med meg.

Skrevet

TS høres ut som en umoden blondine og hennes beiler som en alpha-han som spiser blondiner til lunsj, hver dag.

Dette må gå bra,..not.

Anonymkode: 26cfc...6b4

Gjest Blomsterert
Skrevet
Den Tuesday, February 16, 2016 at 22.34, AnonymBruker skrev:

Dette blir nok litt uoversiktlig og rotete, men er desperat etter å høre noen meninger utenfra ettersom dette er noe som er veldig slitsomt å snakke med venninner om. 

Jeg har truffet en mann i et år, ting har utviklet seg, men det har vært ekstremt mye turbulens til tider pga hans trang til å hver helg måtte dra på byen, og som regel alltid ende med nye jentevenner på face. Han legger rett og slett til alt og alle , når jeg har konfrontert han med det skylder han på at han har et oppmerksomhetsbehov og at det ikke ligger noe mer i det. 

Vi var eksklusive de siste 5 mnd, helt til vi for noen uker siden hadde praten som strakte seg over flere dager fordi han ikke klarte å ta et valg. Så plutselig sier han at hsn bestemte seg for å avslutte, fordi han ikke klarte å bestemme seg med en gang. 

Dagen etter kontakter han meg og sier han vil gi oss et forsøk om jeg viser at jeg tar tak i livet mitt ved å fullføre bacheloren min denne våren, istedenfor å vimse.  

Bakgrunnen er en lang historie, men pga hans fortid er det er krav, som jeg velger å godta. 

Problemet er tiden frem til mai/juni. Vi er ikke lenger eksklusive, men skal treffes fremdeles, såklart ikke flere ganger i uken som vanligvis. 

Når vi snakker om regler og disse tingene er det OK for meg, men med en gang vi er fra hverandre merker jeg at jeg sliter ekstremt med å godta at han skal løpe rundt som 80% singel. Han kan ikke date/gjøre typiske date ting, men igjen, tanken på at han skal ligge rundt mens jeg sitter på lesesalen er motbydelig. 

Trenger tips til hvordan i all verden jeg skal komme meg gjennom denne tiden uten å være konstant irritert og få utbrudd på han hver tredje dag. 

Han er jo ikke ok mot deg! Har vel aldri bedt noen dumpe noen her tror jeg. Men dette er ikke bra for deg. Ta vare på deg selv først og fremst. Jeg trir ikke han har de rette følelsene for deg altså. Han virker manipulerende rett og slett. Sorry,men sier min ærlige mening.

Skrevet

Nei, dette er såklart ikke en bra situasjon. Men han sa han aldri hadde gjort dette mot meg om det ikke var for at han trodde vi kunne bli noe. 

Men han nekter før jeg har fått "orden på livet". 

Manipulerende, til tider ja. 

Skrevet

Hvorfor gidder du å forsvare sånn oppførsel?

Skrevet
Den 22. februar 2016 at 16.56, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er såklart ikke en bra situasjon. Men han sa han aldri hadde gjort dette mot meg om det ikke var for at han trodde vi kunne bli noe. 

Men han nekter før jeg har fått "orden på livet". 

Manipulerende, til tider ja. 

Jeg forstår nå at jeg må ta meg selv i nakken. 

Han har bursdag i morgen, jeg har kjøpt ballonger og skal lage kake. Hva feiler det meg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...