Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere kjøpe eller leie brudekjole?

Jeg kunne i utgangspunktet tenke meg å leie, men ser for meg at en del butikker ikke driver med utleie lenger - at de bare selger (er jo det de tjener mest penger på, skulle en tro). Hvor mye koster det å leie i forhold til å kjøpe?

Kan det hende at jeg må velge mellom å kjøpe en fin kjole eller leie en mindre fin en?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde egentlig lyst til å kjøpe, men i den salongen jeg fant drømmekjolen hadde de den bare til utleie. Da ordner jo de med å ta den inn/ut og å legge opp. Underskjørt får jeg med på kjøpet der, og en nydelig cape får jeg leie billig. De leier også ut slør for 100 kr der jeg valgte å leie, men de slørene rekker bare til rumpa i lengde. De leier ikke ut lange slør da de ofte blir lettere ødelagt under en lang feiring.

Gjest blyg(ikke logget inn)
Skrevet

Hei.

Jeg fant drømmekjolen i en butikk i Oslo, men innen jeg fikk bestemt meg helt, var den solgt(de ville ikke ta den inn igjen), jeg ringte rundt, og fikk til slutt en salong til å bestille den, men de ville ikke selge, kun leie ut. Jeg fikk drømmekjolen min, og hun garanterte at den ikke skulle leies ut før jeg skulle bruke den... de sydde den litt inn, da den var litt stor, jeg fikk med underskjørt, og rens var selvfølgelig inkludert. Det var VELDIG deilig å bare levere den uken etter bryllupet, og slippe maset med oppbevaring/salg av kjolen.

Det var min erfaring... :)

Lykke til med valget!!

blyg :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjøpe brukt er et veldig godt alternativ til å leie.

Brukte kjoler kan være brukt både en og flere ganger før du får den. Hvis du kjøper en brukt brudekjole er den normalt bare brukt en gang, og det kan man sjelden se.

Jeg kjøpte ihvertfall brukt, og var superfornøyd. Synes ikke det går an å kjøpe ny kjole til 12-14.000 kroner.

Sjekk markedsplassen her på Kg, Finn.no og andre nettsteder så kan du finne flotte kjoler billig.

Gjest Anonymous
Skrevet

Skrev visst feil i innlegget over. Mente å skrive at leiekjoler ofte kunne vært brukt flere ganger, mens en brukt kjole normalt bare er brukt en gang. Og det kan man sjelden se.

Jeg hadde en kjole som jeg selv syntes var helt fantastisk i mitt bryllup. For meg var det MIN kjole selv om en annen brud hadde giftet seg i den tidligere. Og jeg sparte mye penger i forhold til å kjøpe ny. Leieprisene er jo ganske høye de og.

Skrevet

Jeg har kjøpt ny, min kjole finnes nemlig ikke til utleie. :)

Skrevet

Jeg kjøpte ny, og har ikke tenkt å selge den, vil ha den i skapet senere.

Skrevet

Jeg kjøpte min drømme brudekjole. :P

Det var bare 7530.- på denne side www.brudekjole.net

Skrevet

Jeg har kjøpt min drømmekjole direkte fra kjolefabrikanten i Kina. :sjarmor:

Skrevet

Jeg har kjøpt min, var salg, så faktisk så kostet kjolen mindre å kjøpe, enn å leie :wink:

Skrevet

Jeg har kjøpt en Cassandra fra Maggie Sottero, brukt en gang. Betalte kr 6500. Hvis jeg skulle leid en slik kjole, ville det kostet kr. 6000 der hvor jeg har vært og prøvd kjoler. Den jeg prøvde var dessuten brukt mange ganger, sydd ut og inn og opp og ned, renset mange ganger, hadde løse perler osv... Så jeg er glad jeg fant en til nesten samme pris! Hvis jeg selger den igjen, blir jo kjolen min faktisk billigere å kjøpe enn å leie...

Skrevet

Jeg tenkte først på å leie, siden jeg ikke har noe behov for å beholde kjolen etterpå. Men da jeg fant drømmekjolen min i en salong som bare selger kjoler - og den var billigere enn det ofte koster å leie!!! - så var valget enkelt. Betalte bare 5.600 kroner, inkludert underskjørt.

Og nå henger kjolen klar i skapet mitt! Måtte prøve den på igjen i går... :ler:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg skal kjøpe min brukt, og sparer derfor en del penger på det. Samtidig kan ejg få tilbake litt når jeg selger den igjen. Noen en ikke har muligheten til, om man leier.

Skrevet
Jeg kjøpte ny' date=' og har ikke tenkt å selge den, vil ha den i skapet senere.[/quote']

Jeg også. Eventuelt farger jeg og syr den om.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg kjøpte min drømme brudekjole. :P

Det var bare 7530.- på denne side www.brudekjole.net

Reklamerereklamerereklamerereklamerereklamre....

Skrevet

Reklamerereklamerereklamerereklamerereklamre....

Eller et godt tips? :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...