mjauritz Skrevet 16. februar 2016 #1 Del Skrevet 16. februar 2016 Hei nå skal dere få høre et dumt spørsmål! Jeg har aldri kjøpt bolig før, så derfor kan dette virke temmelig fjernt, men la gå. Hvor finner man boliger til salgs? Altså jeg vet om finn.no og hos den aktuelle megleren. Men finnes det flere steder hvor det ligger ute boliger til salgs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Del Skrevet 16. februar 2016 I lokalavisa f.eks og det henger annonser i vinduet hos bankene. Anonymkode: b72e6...e38 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 16. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: I lokalavisa f.eks og det henger annonser i vinduet hos bankene. Anonymkode: b72e6...e38 Ja har sett det, men er ganske styr å kjøre rundt fra bank til bank for å kanskje kommer over noe interessant.. Hmm. Lokalavisen? Får kanskje kjøpe en avis da Men har bankene boligene liggende ute på nettet? Kan man finne alle boligene som blir meglet av DnB på deres hjemmesider? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MapleSirup Skrevet 16. februar 2016 #4 Del Skrevet 16. februar 2016 Aftenposten.no, Krogsveen.no, dnb.no... Alle nettaviser og eiendomsmeglere du kan komme på i grunn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Sitron Skrevet 16. februar 2016 #5 Del Skrevet 16. februar 2016 De flest bruker finn.no. Meld deg gjerne også som interessent hos bank/eiendomsmeglere, så får du komme på preview-listen deres Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. februar 2016 #6 Del Skrevet 16. februar 2016 Det legges ut i lokalaviser og lignende, men jeg vil tro alt legges ut på finn i tillegg. Var kun finn jeg brukte når vi skulle kjøpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whoops Skrevet 16. februar 2016 #7 Del Skrevet 16. februar 2016 Min erfaring er at de aller fleste legger alt ut på finn.no. Men det hender at det lønner seg å besøke meglere også. Og om du bor på et lite sted er lokalavisen grei også. Det er kanskje ikke så stort poeng i å legge ut en bolig i ei lita bygd på finn.no, når man vet at aktuelle kjøpere leser lokalavisen eller hører om boligen likevel. Men om du har ønske om å bosette deg på et spesielt sted, så er det gjerne lokale meglere som gjelder. Det er som regel en stor fordel for selger at megleren de velger kjenner området. Så stikk gjerne innom meglere i området du vil kjøpe og snakk med dem. Fortell hva du er ute etter, så kan det godt hende de vet om noe som snart kommer ut for salg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Whoops skrev: Min erfaring er at de aller fleste legger alt ut på finn.no. Men det hender at det lønner seg å besøke meglere også. Og om du bor på et lite sted er lokalavisen grei også. Det er kanskje ikke så stort poeng i å legge ut en bolig i ei lita bygd på finn.no, når man vet at aktuelle kjøpere leser lokalavisen eller hører om boligen likevel. Men om du har ønske om å bosette deg på et spesielt sted, så er det gjerne lokale meglere som gjelder. Det er som regel en stor fordel for selger at megleren de velger kjenner området. Så stikk gjerne innom meglere i området du vil kjøpe og snakk med dem. Fortell hva du er ute etter, så kan det godt hende de vet om noe som snart kommer ut for salg. Ja, vi bor i en ganske liten kommune. Når jeg kjører i byen kan jeg se mange "til salgs" poster i vinduer, og jeg tenker at "åh, den vil jeg se litt nærmere på", men noen finner jeg ikke på typ finn.no... Det er flere leiligheter og ikke bare en som er aktuell, så hadde vært veldig greit å bare ha alt på et sted sånn at vi kan gå gjennom å se om det i det hele tatt er aktuelt eller ikke. Litt styr å ture innom alle banker/meglere i byen (for det er en del, selv om det er en liten kommune) for å spørre og hente ut prospekt. De fleste banker og meglere stenger jo også gjerne når vi er på jobb, og er jo litt dumt å ta seg fri for å hente et prospekt på en leilighet man ikke vet NOE om liksom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 16. februar 2016 #9 Del Skrevet 16. februar 2016 21 minutter siden, mjauritz skrev: Ja, vi bor i en ganske liten kommune. Når jeg kjører i byen kan jeg se mange "til salgs" poster i vinduer, og jeg tenker at "åh, den vil jeg se litt nærmere på", men noen finner jeg ikke på typ finn.no... Det er flere leiligheter og ikke bare en som er aktuell, så hadde vært veldig greit å bare ha alt på et sted sånn at vi kan gå gjennom å se om det i det hele tatt er aktuelt eller ikke. Litt styr å ture innom alle banker/meglere i byen (for det er en del, selv om det er en liten kommune) for å spørre og hente ut prospekt. De fleste banker og meglere stenger jo også gjerne når vi er på jobb, og er jo litt dumt å ta seg fri for å hente et prospekt på en leilighet man ikke vet NOE om liksom Men da ligger det vel på meglernes hjemmeside? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #10 Del Skrevet 16. februar 2016 54 minutter siden, Tvist skrev: Men da ligger det vel på meglernes hjemmeside? Syntes det er rart med det, for en jeg har sett på ligger på finn.no, men IKKE på megleren sin hjemmeside! Var litt lite info i annonsen så forsøkte å finne ut litt mer, men ingen annonse ligger ute hos megleren. Er forresten DnB som megler den leiligheten, så de er jo ganske store og seriøse og burde ha en oppdatert hjemmeside. Ringte megleren og spurte om boligen fremdeles var til salgs og om vi kunne avtale visning, og det gikk helt fint så den er ikke solgt eller tatt av markedet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Del Skrevet 17. februar 2016 Her er et litt mindre sted, og ser endel boliger legges ut i lokal facebook-gruppe for kjøp og salg Anonymkode: 7489f...c0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå