Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dere kan ikke vite om Gud finnes\IKKE FINNES

Anonymkode: ce423...145

Nei, ikke med absolutt 100 % sikkerhet. Det kjenner jeg knapt noen som hevder at de kan heller. Men man må nesten ta hensyn til sannsynlighet. Det finnes mange tusen forskjellige guder folk her i verden tror på, og ikke ett fordømt bevis for noen av dem. At jeg tror en ting og andre tror noe annet betyr ikke at sannsynligheten er like stor, og det er ikke helt fullstendig umulig å skille på hva som er mer sannsynlig enn annet. Jeg kan ikke vite at ikke naboen min egentlig er fra Mars heller, det er ikke lett å bevise fraværet av ting, men det er nok mest sannsynlig at han ikke er det. Og i det daglige er det rasjonelle å leve livet sitt som om det ikke er tilfelle.

Anonymkode: c95f4...9c9

• Liker 3
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Den 15. februar 2016 at 0.39, chisandra skrev:

....og du kan ikke vite at han fins! :)

Gud er nå så, men jeg tror at Jesus har levd i en eller annen variant. Tror også at han kanskje var litt oppskrytt. Og jomfrufødsel....vel. ;)

Begrepet "jomfrufødsel" har kommet til gjennom feilaktige oversettelser av Bibelen. På flere språk, bl.a. tysk "Jungfrau", kan man se at det som egentlig menes, og er den riktige oversettelsen, er "ung jente" - og ikke nødvendigvis "jomfru" i klinisk forstand. Altså var Maria ei "ung jente" og ikke ei jomfru som aldri hadde hatt seksuelt samkvem og dermed hadde jomfruhinna i behold.

Anonymkode: 9e866...04d

• Liker 1
Skrevet
Den 16.2.2016 at 9.26, Millimani skrev:

Ikke alle kan vite. Hvorvidt noen har sett Gud vet jeg ikke, men det finnes dem som har sett Jesus :) 

Det finnes gode historiske kilder på at Jesus har vært her og blitt sett.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, debatant skrev:

Men ingen vet om Gud finnes. 

Anonymkode: 8a6bd...5e9

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ingen vet om Gud finnes. 

Anonymkode: 8a6bd...5e9

Liv er for komplekst til å oppstå "tilfeldig".

AnonymBruker
Skrevet
Den 15.2.2016 at 0.39, chisandra skrev:

....og du kan ikke vite at han fins! :)

Gud er nå så, men jeg tror at Jesus har levd i en eller annen variant. Tror også at han kanskje var litt oppskrytt. Og jomfrufødsel....vel. ;)

Gud (og alle andre religiøse figurer) er en oppdiktet karakter da alle slike bøker er laget for å kontrollere folket. Sette litt frykt i de, og slik kontrollere de kraftigere enn andre lover og regler. Religiøse bøker var med andre ord ren politikk, og er det fortsatt den dag i dag i områder som sverger til disse.

Ang jomfrufødsel er det vitenskapelig bevist at dette var en betegnelse som ble brukt om alle kvinner inntil det første barnet var født OG overlevde de første månedene av sitt liv. Deretter ville mann og kvinne bli gift. Om barnet døde, var kvinnen fortsatt betegnet som jomfru og ugift og kunne dermed inngå nye forhold om hun eller mannen ikke ønsket å forsøke å få et nytt barn. Slik var reglene i gruppesamfunnet i de tider, og det er derfra alt dette kommer. Ikke at det faktisk er en jomfru som blir befruktet fra en usynlig masse og får et utenomjordisk barn. At dette ble omskrevet og reglene endret til at kvinner måtte være gift før de ble gravide, og ikke lenger ansett som jomfru, var et politisk valg for å gjøre historien om "jomfru" maria til noe opphøyd og spesielt. Det eneste spesielle med historien er at maria, josef, jesus og maria magdalena faktisk var høytstående personer i samfunnet. Et samfunn der ekteskap ble knyttet av maktårsaker. Videre, det at maria magdalena ble omtalt som skjøge, var for å forherlige mannen jesus sin nye (uvalgte) politiske rolle som det mannlige overhodet i familien og i samfunnet. I virkeligheten var hun kongelig og i høyere anseelse enn jesus. Jesus selv skal ikke ha vært snekker da det ikke fantes trær i området, han skal dessuten ha vært meget politisk opptatt av å få den enkle menneskelige sannhet frem. Det bør ikke komme som en overraskelse på noen at jesus og maria magdalena i virkeligheten var ateister og fant hverandre på dette grunnlag.

Men sannheten var ikke pooulær og visse mennesker ønsket all makt over folket, og dermed satte de igang en enorm manipulering med å forfatte historier med ovetnaturlig og mystisk preg for å skape sin egen sannhet. Dette bør vel være velkjent for de fleste at slikt foregår sen dag i dag.

Derfor, jo vi kan vite at gud som sådan overnaturlig kraft ikke eksisterer. Derimot er sannheten at kraften hvert enkelt menneske bærer, er i overkant kraftig og noe som er blitt kraftig dysset ned igjennom tidene ved bruk av vold, drap og løgn.

Sannheten skal sette deg fri sies det. Sannheten i ditt hjerte forteller alt om deg. Den frykten du er pålært, den manipulasjon du er utsatt for. Alt for å hindre deg i å søke innover i din egen indre kilde til sannhet og visdom.

Gud eksisterer ikke. Men det gjør du.

Anonymkode: 5ff38...497

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, debatant skrev:

Nei, det gjør det ikke. Det finnes en del historiske kilder som vi bruker, som antyder en Jesus person, men det er kildekritiske problemer knyttet til det, både tidsmessig og kildemessig.

Jesus som religiøst symbol har kun relevans som Guds sønn. Hvilket forutsetter jomfrufødsel , og oppstandelsen. Jesus som revolusjonær sønn av en litt seksuelt løssluppen jøde funker ikke like godt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Den 16.2.2016 at 23.35, prt90 skrev:

Aliens er jo MYE mer sannsynlig enn gud. Rent statistisk så bør det jo finnes millioner av planeter med intelligent liv der ute. At aliens noen gang har besøkt jorden er derimot ganske usannsynlig. 

Nei egentlig ikke - etter besøk fra utenomjordiske så er det nok herfra opphavet fra troen på gudene faktisk kommer fra. 

Nedenfor ser du hvordan et helt fjell har blitt modifisert (nei det er ikke naturlig formet slik :) dette er nok et av de beste bevisene at avansert teknologi (eller guds hånd) har vært i bruk. Det er ikke noe vi hadde klart idag selv for å si det slik. 

Så er det vel andre aspekter som maskin drillhull gjennom flere tonns granitt blokker som har en presis diameter hele veien igjennom. 

Alt dette datert fra en tidsalder som er rett etter steinalderen ? var lenge før hjulet ble "oppfunnet" også dette. Vet ikke helt jeg hva som mest er usannsynlig eller sannsynlig jeg :)

1.jpg

ancient-hole-drilling.jpg

Anonymkode: def91...2da

Skrevet
2 minutter siden, Druid skrev:

Nei, det gjør det ikke. Det finnes en del historiske kilder som vi bruker, som antyder en Jesus person, men det er kildekritiske problemer knyttet til det, både tidsmessig og kildemessig.

Jesus som religiøst symbol har kun relevans som Guds sønn. Hvilket forutsetter jomfrufødsel , og oppstandelsen. Jesus som revolusjonær sønn av en litt seksuelt løssluppen jøde funker ikke like godt.

Nå er bibelen det best bevarte dokumentet vi har fra antikken. Druider er kanskje ikke interessert i virkeligheten.

Hils Mirakulix :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ateist, og jeg vet helt sikkert at han ikke finnes. Det er ikke noe mer å lure på.

Anonymkode: de510...dd1

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ateist, og jeg vet helt sikkert at han ikke finnes. Det er ikke noe mer å lure på.

Anonymkode: de510...dd1

Celler oppstår fremdeles ikke tilfeldig. Hva legger du i å fortrenge realiteter?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, debatant skrev:

Celler oppstår fremdeles ikke tilfeldig. Hva legger du i å fortrenge realiteter?

Hva legger du i at du er utsatt for massesuggesjon og illusjoner? Hjernevasket med andre ord. . . . 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er derfor det heter TRO

Anonymkode: 761ce...c91

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i at du er utsatt for massesuggesjon og illusjoner? Hjernevasket med andre ord. . . . 

En typisk illusjon vil være som at ingenting er eksplosivt, som f. eks et big bang. Videre at regnvann, lyn og dødlige solstråler kan produsere giraffer, trompetfisk osv.

Massesuggesjon er vel slik ateisten Hitler hodt på med. Her er hjernevask også et nøkkelord.

Hjernevask er også godt beskrevet i den norske skole der barn blir belønnet for å pugge evolusjonistisk galskap som Mao, Stalin, Pol Pot, Hitler m. fl. bygget sine doktriner på.

Skrevet (endret)

Nei, det er det ingen som vet. Jeg er på den siden at Gud slik som han står skrevet i bibelen og andre religiøse tekster kun er oppspinn, og er egentlig 99,9% sikker på det, men klart, jeg vet ikke 100%. Om det finnes andre former for større makter er jeg ikke like skråsikker på ikke finnes, er en såkalt agnostiker. 
Det vi derimot vet er at hjernen fortsetter å fungere en stund etter døden, så alle disse fortellingene om folk som har dødd for å så bli gjenopplivet, og deretter forteller om møter med Gud eller Drake er mest sannsynlig bare hjernen som fantaserer. Kanskje den fantaserer om det vi mest ønsker skal skje. 

Hva er det vi egentlig vet 100% sikkert uansett, det er svææært få ting. Kanskje ingenting. Det er mysterier innen vår egen kropp, så hvordan folk tror de vet noe om det som er utenfor kroppene våre forbløffer meg egentlig :fnise:

Endret av Adara
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og religiøse kan ikke vite om Gud finnes.  

Anonymkode: 2b2f2...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, debatant skrev:

En typisk illusjon vil være som at ingenting er eksplosivt, som f. eks et big bang. Videre at regnvann, lyn og dødlige solstråler kan produsere giraffer, trompetfisk osv.

Massesuggesjon er vel slik ateisten Hitler hodt på med. Her er hjernevask også et nøkkelord.

Hjernevask er også godt beskrevet i den norske skole der barn blir belønnet for å pugge evolusjonistisk galskap som Mao, Stalin, Pol Pot, Hitler m. fl. bygget sine doktriner på.

Di som tror på en bok forfattet av maktsyke mennesker er utsatt for massesuggesjon og illusjoner. Det min venn, er fakta og galskap på lik linje med Hitlers galskap.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Di som tror på en bok forfattet av maktsyke mennesker er utsatt for massesuggesjon og illusjoner. Det min venn, er fakta og galskap på lik linje med Hitlers galskap.

Hva legger du i galskap da?

Skrevet
53 minutter siden, debatant skrev:

Nå er bibelen det best bevarte dokumentet vi har fra antikken. Druider er kanskje ikke interessert i virkeligheten.

Hils Mirakulix :)

På ett nivå  stemmer dette. Men vi har flere kilder og bibelen inneholder kjente "feil" i forhold til tidsansettelser . Det ugyldiggjør ikke bibelen, men det betyr at når vi lener oss på kilder som ikke er en del av bibelen for å verifisere historier fra bibelen, så får vi problemer når disse kommer med de samme feilene. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Druid skrev:

På ett nivå  stemmer dette. Men vi har flere kilder og bibelen inneholder kjente "feil" i forhold til tidsansettelser . Det ugyldiggjør ikke bibelen, men det betyr at når vi lener oss på kilder som ikke er en del av bibelen for å verifisere historier fra bibelen, så får vi problemer når disse kommer med de samme feilene. 

Hvilke "feil" tenker du på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...