AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Skal flytte til Oslo (student), og siden foreldrene mine skal kjøpe prøver vi å finne noe billig. Vil bo sentrumsnært, og hadde egentlig tenkt rundt Grunnerløkka, St Hanshaugen, Majorstuen, Frogner. Vil ikke bo så langt unna som Torshov osv. Men jeg fant nå en leilighet jeg likte veldig godt, men som ligger i Tøyen, ikke så langt unna Oslo Fengsel og OsloS Har ikke hørt noe positivt om stedet akkurat, og lurer på om noen her vil fraråde eller anbefale stedet? Om det er overdrevent hvor skummelt strøket der er, eller? Vil det være en god investering? Nå bor jeg langt unna, og har ikke vært der selv. Har noen andre steder å anbefale evt, om de vil fraråde Tøyen? Anonymkode: e1747...3da
Safiye Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Prisene i Oslo er for tiden økende, analytikerne tror heller ikke at de kommer til å synke. Derfor er det en investering uansett hvor i Oslo du kjøper. Etter min mening blir østkanten mer og mer attraktivt for spesielt unge, så jeg tror ikke du vil angre om du kjøper noe i Tøyen området fremfor fks. Frogner. Jeg syntes også Tøyen er knappe mer sentrumsnært, og bedre med tanke på kollektivtrafikk enn midt i Frogner. Jeg vurderte også Tøyen da jeg skulle kjøpe, men passet på at det var øvre Tøyen. Jeg skjønner godt om du er litt bekymret dersom du har planer om å bo alene, ta en tur rundt i området før du bestemmer deg. Ikke vær sjenert å spørre megleren, og gjør litt forhåndsreseach. For min del endte jeg opp med å kjøpe i Rosenhoff, mellom Sinsen og Carl Berner. Trives veldig godt er foreløpig, selv om jeg selv godt kunne ha tenkt meg å bo i Maja, eller Vika/mot Frogner. Har dog snakket med flere andre som har hatt leilighet i Oslo tidligere, og de fleste er enige med at Carl Berner/Sinsen/Torshov er et godt sted å starte, så kan man heller finne seg noe annet senere. 5
Marionette Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Jeg har bodd på Tøyen og elsket det! 😊Bodde ikke langt fra Botanisk Hage. Kan anbefale det 😊 6
Pterinochilus Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Tøyen er helt greit det, men Oslo har veldig god kollektivtransport og det er, etter min mening, mye bedre stemning på Torshov og Sagene for eksempel. Har du vært på Torshov? Det er ikke like hipt og påtatt trendy som Løkka, men det er veldig mange koselige og billige kafeer og restauranter 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal flytte til Oslo (student), og siden foreldrene mine skal kjøpe prøver vi å finne noe billig. Vil bo sentrumsnært, og hadde egentlig tenkt rundt Grunnerløkka, St Hanshaugen, Majorstuen, Frogner. Vil ikke bo så langt unna som Torshov osv. Men jeg fant nå en leilighet jeg likte veldig godt, men som ligger i Tøyen, ikke så langt unna Oslo Fengsel og OsloS Har ikke hørt noe positivt om stedet akkurat, og lurer på om noen her vil fraråde eller anbefale stedet? Om det er overdrevent hvor skummelt strøket der er, eller? Vil det være en god investering? Nå bor jeg langt unna, og har ikke vært der selv. Har noen andre steder å anbefale evt, om de vil fraråde Tøyen? Anonymkode: e1747...3da Torshov er "så langt unna"? Anonymkode: 62edc...921 16
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Tøyen er jo noe av det hippeste som er om dagen. Kjør på! Anonymkode: 9ca18...787 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Etter klientellet på T-banestasjonen å dømme bor det svært få nordmenn i området (prosentuelt). Tror ikke du kommer til å trives der hvis du er norsk, med mindre du ønsker å være i etnisk minoritet. Anonymkode: 67bc9...fa7 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Hvis du er mann; kjør på. Hvis du er kvinne; Finn deg noe mer i sentrum, litt nord eller aller helst på vestkanten Anonymkode: ba75a...7c9 6
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Torshov er "så langt unna"? Anonymkode: 62edc...921 Folk som skal pirke på alt altså.... Du skjønner og at det var ikke for at jeg synes Torshov er så langt unna sentrum, men som et eksempel på at jeg ikke vil bo i den avstanden. Det er sentrumsnært, ja, men jeg ønsker helst å bo i gåavstander i stedet for å alltid være avhengig av kollektivtransport om jeg skal til sentrum. Anonymkode: e1747...3da
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #11 Skrevet 17. februar 2016 Tusen takk for svar Anonymkode: e1747...3da
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #12 Skrevet 17. februar 2016 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som skal pirke på alt altså.... Du skjønner og at det var ikke for at jeg synes Torshov er så langt unna sentrum, men som et eksempel på at jeg ikke vil bo i den avstanden. Det er sentrumsnært, ja, men jeg ønsker helst å bo i gåavstander i stedet for å alltid være avhengig av kollektivtransport om jeg skal til sentrum. Anonymkode: e1747...3da Til Torshov er det trikkelinjer som omtales som "rullende fortau" fordi de går med få minutters mellomrom. Avhengighet til kollektivtransport er ikke et skjellsuttrykk i Oslo. Anonymkode: 95cdc...7ed 7
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #13 Skrevet 17. februar 2016 Har bodd på Tøyen i mange år og trivdes kjempegodt Anonymkode: 039c9...736
Fiberhusk Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal flytte til Oslo (student), og siden foreldrene mine skal kjøpe prøver vi å finne noe billig. Vil bo sentrumsnært, og hadde egentlig tenkt rundt Grunnerløkka, St Hanshaugen, Majorstuen, Frogner. Vil ikke bo så langt unna som Torshov osv. Men jeg fant nå en leilighet jeg likte veldig godt, men som ligger i Tøyen, ikke så langt unna Oslo Fengsel og OsloS Har ikke hørt noe positivt om stedet akkurat, og lurer på om noen her vil fraråde eller anbefale stedet? Om det er overdrevent hvor skummelt strøket der er, eller? Vil det være en god investering? Nå bor jeg langt unna, og har ikke vært der selv. Har noen andre steder å anbefale evt, om de vil fraråde Tøyen? Anonymkode: e1747...3da Tøyen? Null problem! Kunne glatt bodd der selv. Går der ofte og har aldri opplevd noe ekkelt (på ni år). Man vil gjerne tro at det er mye som skjer der, men det er det absolutt ikke. Oppført flere nye leiligheter der også nylig. 4
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #15 Skrevet 17. februar 2016 Tøyen er kjempebra, hvis du tåler å se annet enn "etniske nordmenn" på butikken uten å bli hysterisk. Veldig "up and coming"! Masse som skjer på Tøyensenteret nå, med nye utesteder og restauranter. Koselig med botanisk hage og Tøyenparken. Har flere venner som bor der, og stortrives. Billig i Oslo- da må du utenfor sentrum. Hvis jeg skulle flytta hit ville jeg også vurdert Sagene, Torshov, Sinsen, Carl Berner- det er kjapt å komme seg til Sentrum med kollektivtrafikk eller sykkel, "alle" tar jo trikken- du begrenser deg jo veldig hvis du ikke skal være "avhengig" av kollektivt. Anonymkode: 40a02...306 4
Sjay Skrevet 17. februar 2016 #16 Skrevet 17. februar 2016 (endret) Tøyen er bedre enn sitt rykte! Siste årene har det vært mye tiltak i lokalmiljøet drevet av Tøyenkampanjen og Tøyenløftet (se FB). Og det går Tøyenravner i området i helgene. Området er blitt mer hipt med årene og det har blitt spådd å bli "det nye Grünerløkka". Fra tid til annen kan man lese i avisen at det skjer mindre heldige ting i området, men dette handler om enkeltmennesker. Kort vei til Grønland, sentrum, Ekeberg-parken og Kampen. Koselig område med mye grønt (Botanisk Hage, Tøyenparken) og et hyggelig torg med butikker og spisesteder. Endret 17. februar 2016 av Sjay 2
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #17 Skrevet 17. februar 2016 Ville ikke flyttet til Tøyen. For mye flikkflakker der etter min mening. Sagene er bra. Koselig sted og lite degos. Anonymkode: c4534...77f
Midnanne Skrevet 17. februar 2016 #18 Skrevet 17. februar 2016 Tøyen er veldig 'up and coming'! Og uansett hvor i Oslo du ender med å bo, kommer du nesten garantert til å kjøpe deg månedskort:) 'Alle' tar trikken/tbane, og du kommer til å synes det er kjedelig å måtte gå mens vennegjengen tar trikken Lykke til(og gratulerer) med boligkjøp! 3
Sjay Skrevet 17. februar 2016 #19 Skrevet 17. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville ikke flyttet til Tøyen. For mye flikkflakker der etter min mening. Sagene er bra. Koselig sted og lite degos. Anonymkode: c4534...77f Hva betyr "flikkflakker"? Kan forøvrig melde om at det er svært lite "degoser" på Tøyen. For du vet at det er et nedsette ord om spanjoler, portugisere og meksikanere? 3
AnonymBruker Skrevet 17. februar 2016 #20 Skrevet 17. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter klientellet på T-banestasjonen å dømme bor det svært få nordmenn i området (prosentuelt). Tror ikke du kommer til å trives der hvis du er norsk, med mindre du ønsker å være i etnisk minoritet. Anonymkode: 67bc9...fa7 Jeg bor så og si på Tøyen og rundt meg er det overtall hvite. Anonymkode: 9ca18...787 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå