Gyda Skrevet 15. oktober 2004 #1 Skrevet 15. oktober 2004 Var inne på mao.no for å bestille et par bøker. Men så ble jeg litt usikker på hva slags innbinding som er hva. Paperback er jo pocketbok - så den er grei. Innbundet er jo også grei - det er jo stiv perm med løst omslag - ikke sant? Men så: hva er "helbind"??? Dyrere enn pocket og billigere enn innbundet. Bøkene jeg skal bestille skal være en gave, og hun ønsker seg med stiv perm - vil derfor ikke tåkke i salaten og bestille feil.
Pip Skrevet 15. oktober 2004 #2 Skrevet 15. oktober 2004 Paperback er jo pocketbok - så den er grei. Innbundet er jo også grei - det er jo stiv perm med løst omslag - ikke sant? Men så: hva er "helbind"??? Dyrere enn pocket og billigere enn innbundet. Stiv perm utan smussomslag. Altså - boka har bilde og tekst på sjølve utsida, akkurat som pocket, men permane er stive. Skjønar du kva eg meinar?
Brudulja Skrevet 15. oktober 2004 #3 Skrevet 15. oktober 2004 Du tråkker i alle fall ikke i salaten hvis du kjøper dem Utgaven du snakker om kaller man kartongisert og er betraktelig billigere enn innbundet bok med smussomslag. Kjempe kjekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå