Gå til innhold

Hvor mye kan jeg gå ned på 2 mnd uten trening og hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 19 år og veier ca 68 kg. Er 167 høy ca. Er jo ikke overvektig men har gått opp 7 kg i jula og begynner å bli ganske lubben føler jeg.. I tillegg så har ikke puppene mine vokst siden 7 kl så det ser jo bare teit ut å ha former overalt og flate pupper. Egentlig vil jeg gå ned til jeg veier ca 55, da jeg tror den vekten hadde passet meg. Men da må jeg jo gå ned nesten 14 kg.. Jeg vil helst gå ned så fort som mulig, jeg skal noe om ca 2-3 mnd og da vil jeg være godt på vei.. Lurer på om noen vet hvor mye jeg kunne klart å gå ned på ca 2-3 mnd med vekten og høyden min? Jeg takler ikke treningssentere, men jeg kan gå lange turer og for eksempel gå på en smoothie diett i et par mnd tenkte jeg. Kostholdet mitt er helt normalt vil jeg si, er litt for glad i brus og er perioder jeg spiser ganske usunt.. Men å bare spise mindre og oftere har jeg ikke noe tro på for da tar det 1 år omtrent før man ser resultater (gjorde det før) men er absolutt villig til å gå på en smoothie diett eller noe sånt (utenom lørdager og søndager kanskje) om noen vet Om det hjelper ? Eller noen som har andre forslag? Vil ihvertfal gjerne gå ned 5-10 kg på de 2 mnd, helst mer.. 

Anonymkode: 102f3...1a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil helt klart anbefale å trene,  da får du en sunnere og strammere kropp. Jeg har ikke gått ned noe (skulle ikke heller da),men alle sier at jeg ser så slank og flott ut. Deter pga styrketrening og sunt kosthold. Det er nøkkelen. Det fins ingen snarveier,  sånn er det bare. Du må kutte ut brus helt, og spise sunt hver dag utenom én dag. Beklager hvis jeg virker litt kvass,  men blir så oppgitt over folk som tror det er hokus pokus å gå ned i vekt. Men du må.jobbe for det.

Anonymkode: 47b3d...8e8

• Liker 3
Skrevet (endret)

Jeg ville ikke gått på smoothie-diett. og det er det samme om du spiser lite og ofte, eller mye og sjeldent. Det har ingenting å si. Det som har noe å si er kalorier inn vs kalorier ut. Du må få i deg mindre kalorier enn du forbrenner. Da vil du gå ned i vekt!

Jeg anbefaler deg å spise kalorifattig mat som er mettende! For eksempel mye grønnsaker og kyllingfillet. Kyllingfillet er veldig magert, Unngå flytende kalorier som juice, brus, melk osvosv. Hold deg til vann. Eller andre kalorifrie drikker: kaffe, te, lettbrus. Loggfør det du spiser. Bruk gjerne Lifesum. Det er en app som regner ut hvor mye kalorier du har spist. Husk også å regne med olje i panna, smør på knekkebrødet, osv. Jeg ville lagt meg på 1200 kalorier om dagen. Men det er forskjellig fra person til person hva de mener er best. Går du turer hver dag er det veldig bra! Hvis du klarer å følge denne planen regner jeg med at du kan klare å gå ned ca 5 - 7 kg på 2 måneder.

Lykke til! :)

Endret av Taklampe
  • Liker 2
Skrevet

Det krever litt å sette seg inn i lavkarbo, men selv gikk jeg ned 7 kilo på fem uker uten trening. Da var jeg i ketose. Det verste du kan gjøre er å kombinere lavkarbo med lavkalori (fett med masse karbohydrater). Ville IKKE gått på en suppe-diett eller lignende. Du mister muskler og ødelegger forbrenningen, noe som fører til at du raskt legger på deg igjen og kan ende opp som en jojo-slanker. Men spis sunt og beveg deg så kan du regne med å gå ned opptil en kilo i uka. De første kiloene forsvinner raskest.

http://lillemaane.com/lchf/lavkarbo3minutter.pdf

Anonymkode: 917e3...eea

• Liker 1
Skrevet

Enig med personen over, jeg gikk ned rask og en del på kort tid ved å være i ketose. Les deg frem på nettet og sett deg inn i det før du eventuellt starter ;) 

Skrevet

Ikke gå i ketose, uten karbohydrater kommer kroppen til å gå rundt og føle seg slakk hele tiden. Hjernen trenger karbohydrater!!

Anonymkode: 072d6...333

• Liker 1
Skrevet

Dere som sier dere gikk ned 7 kilo på 5 uker etter å ha begynt med lavkarbo, mye av det er vann som blir kvittet når du ikke inntar karbohydrater og som kommer tilbake når du begynner å spise karbo igjen. 

Lær deg dette først som sist: det er ikke tallet på vekta som betyr noe, men hvordan du ser ut, hva fettprosenten din ligger på og muskelmasse, vekt er kun en pekepinn

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier dere gikk ned 7 kilo på 5 uker etter å ha begynt med lavkarbo, mye av det er vann som blir kvittet når du ikke inntar karbohydrater og som kommer tilbake når du begynner å spise karbo igjen. 

Lær deg dette først som sist: det er ikke tallet på vekta som betyr noe, men hvordan du ser ut, hva fettprosenten din ligger på og muskelmasse, vekt er kun en pekepinn

så enig.. har selv gått ned 5 kg på såvidt 2 uker. Men ser ikke mye tynnere ut :P
Vannvekta forsvinner i takt med inntaket av carbss......

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier dere gikk ned 7 kilo på 5 uker etter å ha begynt med lavkarbo, mye av det er vann som blir kvittet når du ikke inntar karbohydrater og som kommer tilbake når du begynner å spise karbo igjen

Enig i at vekt er kun en pekepinn. Enig. Men lavkarbo er en livstil og de første kiloene er vann. Nå spiser jeg moderat lavkarbo og vekta har ikke økt.

Anonymkode: 917e3...eea

Skrevet

Hvorfor folk vil ned i vekt uten å trene har jeg aldri forstått. Da blir man bare en dvask, og mindre versjon av seg selv.

Skrevet

Ketose fungerer ikke på personer som er normalvektig. Kun personer som er overvektig. Glem det.

Anonymkode: 65de7...119

Skrevet
13 minutter siden, King in the North skrev:

Hvorfor folk vil ned i vekt uten å trene har jeg aldri forstått. Da blir man bare en dvask, og mindre versjon av seg selv.

Fordi slanking handler om matinntak først og fremst. For de fleste som er overvektige er det maten som utgjør den store forskjellen. Så får man heller stramme opp etterpå. 

Å trene mens man slanker seg er uansett veldig vanskelig, fordi man ved trening får økt apetitt og da går vinninga opp i spinninga når man ikke har særlig mye viljestyrke fra før. 

Anonymkode: 9356c...c8c

• Liker 2
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi slanking handler om matinntak først og fremst. For de fleste som er overvektige er det maten som utgjør den store forskjellen. Så får man heller stramme opp etterpå. 

Å trene mens man slanker seg er uansett veldig vanskelig, fordi man ved trening får økt apetitt og da går vinninga opp i spinninga når man ikke har særlig mye viljestyrke fra før. 

Ved trening får man økt apetitt, og økt forbrenning :) For overvektige er det selvsagt en annen sak, men ei jente som er godt under 70kg har godt av å trene samtidig. Ellers vil man jo knapt se noen resultater da fettprosenten står på stedet hvil. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk litt individuelt - trening virker appetittregulerende, noen får mer og andre mindre matlyst når de er i regelmessig aktivitet. Det er ikke forsket mye på dette, så vidt jeg vet. Men etter hva jeg har sluttet meg til, er lett trening dempende og hard trening skjerpende på matlysten. En viss logikk, men ikke fullstendig proporsjonal. Hvordan sult oppleves og takles er også veldig subjektivt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...