Gå til innhold

hva gjør dere -syke barn dager

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør dere andre foreldre? Bhg har 48 timers regel for oppkast uansett. For andre gang siden nov har datter kastet opp 1x på natten/tidlig morgen. Hun blir selvsagt holdt hjemme, men er i fin form. Spiser,drikker,hopper og danser. I dag tidlig tror jeh hun brakk seg fordi hun drakk mye kjølig vann  (stått på soverommet  i natt) før hun stod opp. Det som om opp var vann og luktet ikke spy. ..

Hva gjør dere andre? Sender i bhg uten å si noe? Sender, gir beskjed om lukt og hendelse og håper de ikke ringer......vi kan gå tomme for syke barn dager om det blir mange slike runder. ....

Anonymkode: 2d19c...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg holder ikke ungen hjemme i 48 timer fordi hun brakk seg av for mye vann på en gang.

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, Maximillian Cohen skrev:

Jeg holder ikke ungen hjemme i 48 timer fordi hun brakk seg av for mye vann på en gang.

Jeg ringte bhg og forklarte. De overholder strengt 48 timer da jeg ikke kan garantere at det ikke er omgangssyke 😯

Ts

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner barnehagen, men jeg syns det blir i overkant. Til og med min samboer som jobber i barnehage, og som er veldig streng på at syke barn ikke skal i barnehagen, ville latt det gå.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringte bhg og forklarte. De overholder strengt 48 timer da jeg ikke kan garantere at det ikke er omgangssyke 😯

Ts

Det er jeg glad for at barnehagen til min sønn også gjør må. Jeg syntes ikke det var så stas med runde på runde med omgangssyke i høst fordi andre foreldre sendte sine barn i barnehagen for tidlig eller fordi de ikke trodde det var omgangssyke barnet hadde. De ansatte, som også ble smittet, var heller ikke så begeistret. Tilslutt gikk det ut melding om at dersom ikke 48-timersregelen ble overholdt og de ikke fikk slutt på disse rundene, måtte barnehagen stenges for å desinfiseres. Merkelig nok førte den meldingen til at a) flere overholdt karantenetiden, og b) omgangssykeepedemien tok slutt. 

• Liker 4
Skrevet

Om du bare visste hvor mange dårlige unnskyldninger vi hører..

For mye vann,bilsyk,hoppet i sengen,spist noe uvant..

så kommer de i bhg og spyr og smitter alle

Er så lei!

hilsen bhgansatt

Anonymkode: 8ed11...005

• Liker 22
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør dere andre foreldre? Bhg har 48 timers regel for oppkast uansett. For andre gang siden nov har datter kastet opp 1x på natten/tidlig morgen. Hun blir selvsagt holdt hjemme, men er i fin form. Spiser,drikker,hopper og danser. I dag tidlig tror jeh hun brakk seg fordi hun drakk mye kjølig vann  (stått på soverommet  i natt) før hun stod opp. Det som om opp var vann og luktet ikke spy. ..

Hva gjør dere andre? Sender i bhg uten å si noe? Sender, gir beskjed om lukt og hendelse og håper de ikke ringer......vi kan gå tomme for syke barn dager om det blir mange slike runder. ....

Dere har 20 dager. De ifra november teller jo ikke nå.

Anonymkode: c6856...77d

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du bare visste hvor mange dårlige unnskyldninger vi hører..

For mye vann,bilsyk,hoppet i sengen,spist noe uvant..

så kommer de i bhg og spyr og smitter alle

Er så lei!

hilsen bhgansatt

Anonymkode: 8ed11...005

Enig med deg. Det er ganske fortvilende når 48 timersregelen er så tydelig, og folk gir blaffen, og bortforklarer med alt mulig. Jeg forstår at det er vanskelig å være borte fra jobb selv, men sånn er det faktisk å ha små barn. Da må man la barnet bli skikkelig frisk før man sender det tilbake til barnehagen. Det er faktisk veldig mange andre der som blir smittet, så jeg synes det er egoistisk å ikke overholde reglene. Foreldre er heller ikke spesielt fornøyd hvis det er mange vikarer på jobb når vi faste blir smittet og syke og må være hjemme.

Skrevet

Begynn med å klare å skille mellom smittsom spysjuke noe ingen vil ha, og hva som er oppkast av vann og andre ting ungen ikke skulle hatt tilgang til. 

Det er lov å bruke hodet, men det er uansvarlig og egoistisk å utsette andre for spysjukesmitte. 

Anonymkode: 89c17...c24

• Liker 4
Skrevet

Jeg jobber i bhg og unnlot å ringe hjem på et barn som kastet opp under måltid. Tenkte hun bare hadde satt noe i halsen eller drukket litt fort. Det var starten på 4 runder norovirus, stengt barnehage og desinfisering av alt. 

Jeg ville holdt ungen hjemme en dag til forsikkerhets skyld. Man kimser ikke med oppkast.

Anonymkode: ef18b...e9c

• Liker 10
Skrevet

Man kan faktisk ha omgangssyke ved oppkast kun 1 gang. Derfor 48 timers regel. Irriterer meg over egoistiske foreldre som kun tenker på seg selv og driter i de 10-20 andre barna på avdelingen med søsken og 2 foreldre. Det blir fort 100 stykker som potensielt blir smittet!

• Liker 7
Skrevet

Som mamma til en gutt med nedsatt imunforsvar, så er jeg veldig glad for at barnehagen er strenge på 48t regel. Er man ikke sikker på hvorfor ungen spyr, så holder man ungen hjemme! Hvertfall i de verste periodene når omgangsyke går.. Sånn som nå.

Anonymkode: ca416...6bc

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, teknosilje skrev:

Man kan faktisk ha omgangssyke ved oppkast kun 1 gang. Derfor 48 timers regel. Irriterer meg over egoistiske foreldre som kun tenker på seg selv og driter i de 10-20 andre barna på avdelingen med søsken og 2 foreldre. Det blir fort 100 stykker som potensielt blir smittet!

Det er tull, jeg hadde den selv 2 ganger på 3 mnd da jeg jobbet i barnehage pga foreldre som ikke overholdt 48 timers fristen. Og jeg var ikke den eneste! 

Anonymkode: c48f1...87a

• Liker 2
Skrevet

Jeg er nøye på å holde min hjemme til han er helt frisk igjen, men desverre tror jeg ikke alle andre er det. Jeg er fulltidsstudent og siden januar i år har jeg allerede vært hjemme i nesten 3 uker sammenhengende (!!) pga omgangssyken som har kommet i tre omganger! Vi er nøye med håndvask og hygiene, så skjønner ikke helt annet en at noen må ha sendt ungene sine i bhg før de egentlig er friske igjen. Hittil har jeg gått glipp av så mye forelesninger at jeg begynner å lure på om jeg må gi opp. (Husk å studere dere ferdig før dere får barn folkens :fnise:).

Anonymkode: 1e79b...fef

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tull, jeg hadde den selv 2 ganger på 3 mnd da jeg jobbet i barnehage pga foreldre som ikke overholdt 48 timers fristen. Og jeg var ikke den eneste! 

Nå misforstod du innlegget. Les igjen. :)

• Liker 5
Skrevet

Håper da at folk flest har vett til å overholde 48 timers regelen, den er der av en grunn. Har barnet spydd så holder man det hjemme da man ikke har garanti for at det ikke er omgangssyken. Har sett ved flere anledninger foreldre som leverer barn som er slappe og trøtte og når jeg kommer tilbake til barnehagen så er barnet sent hjem pga. oppkast. Blir så irritert, og synes faktisk det er på grensa å sende barn som du vet er syke i barnehagen.

Skrevet

Hvis man føler seg helt sikker på at oppkast skyldes noe annet, kan man jo velge å ikke si noe. Men det er jo vanskelig å vite sikkert på denne tiden av året. Vi hadde to runder med magevirus og en med omgangssyke på et par-tre uker, og det er frustrerende. Fordi jeg vet at noen foreldre ikke holder barna hjemme lenge nok. Det var ikke særlig morsomt da mitt yngste barn ble syk for tredje gang samme dag som eldstebarnet hadde operert mandlene og var veldig dårlig. Jeg var livredd for at han skulle få omgangssyke på toppen av det hele, men til alt hell slapp han unna. 

Men da jeg var dum nok til å løfte 2-åringen opp fra stolen med ey godt grep rundt magen, etter en stor frokost, og han gulpet utover gulvet, holdt jeg ham ikke hjemme fra bhg. Men da visste jeg jo hva som var grunnen og at det ikke var ordentlig oppkast.

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? 

Man kan ha omgangssyke når man kaster opp kun 1 gang. Er det feil?

Hva er tull?

Skrevet

Hvis barnet kan snakke er det ikke så lurt å sende det i bhg uten å si noe, det kan fort bli veldig flaut. :P Sånn i tillegg til at man utsetter andre for smitte selvsagt.

Jeg ville heller ringt barnehagen og spurt. Sønnen min kastet opp en kveld etter bursdagsselskap fordi han hadde forspist seg på kake. (Var helt frisk og fin både før og etter.) Vi holdt ham hjemme dagen etter og forklarte hva som hadde skjedd da vi ringte bhg og sa han ikke kom. Var instilt på å overholde 48 timers regelen, men fikk beskjed om at han fint kunne komme dagen etter hvis han ellers var frisk, de var bare positivt overrasket over at vi holdt ham hjemme i det hele tatt.

Anonymkode: 80852...926

• Liker 1
Skrevet

Blir hjemme og prøver å få smitten bort. Føles noen ganger som om vi er de eneste... Forferdelig mange som ikke overholder karantenen.

Anonymkode: 76fde...5b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...