Gå til innhold

vanskelig situasjon med venninne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som flyttet fra mannen sin for en månede siden.. dem var sammen i noen år, og alle disse årene har jeg kun blitt brukt som klagemur over alle store eller små kriser i forholdet. Nå er det altså slutt, og det grunnet vold fra hans side.. hennes versjon er at han har vært voldelig fra første stund, mens hans versjon er at hun har vært sjalu/kontrollerende og voldelig.. hvem i all verden skal jeg tro av dem? Hun oppdaget utroskap fra hans side den dagen det ble slutt og er nå på"hevntokt" for å ødelegge livet hans.. jeg prøver å støtte henne som veninne, men magefølelsen min er litt groggy på om alt hun sier er sant. Hva ville dere tenkt? 

Anonymkode: 60143...96e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bel, den typen mennesker bør du egentlig styre helt unna... særlig når magefølelsen din er dårlig. 

Anonymkode: 7701c...ea8

• Liker 2
Skrevet

Ville sagt til henne at det ikke var verdt å gjøre noe hevntokt for å ødelegge livet hans. Ville prøvd å finne på noe hyggelig som kan virke oppløftende på henne.

Fokusere på andre tig i livet, noe verdifult for henne og ta vekk fokuset på ham.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ble utsatt for vold i ekteskapet i flere år. Til slutt holdt det på å gå skikkelig ille, og han skadet meg hardt. Jeg fortalte det til slutt til min beste venninne. Uten at jeg visste det gikk hun bak ryggen på meg og snakket med han. Han løy henne full, og hun trodde han! Det var helt forferdelig å oppleve et slikt svik, så her må du virkelig vite hva du gjør. Men noe hevntokt er jo bare meningsløs da, hun bør bare være glad at hun kom seg unna om det er slik som hun sier.

Anonymkode: f16d9...719

• Liker 3
Skrevet

Si til venninnen din at hevntokt er like ødeleggende for henne selv som for ham. Hun kommer til å bruke mye energi på dette og det er bortkastet energi. Hun bør prøve å få seg et bedre liv nå enn hun hadde sammen med eksen. Si også at du ikke orker å høre mer om dette forholdet. Da er det opp til venninnen din. Du har sagt klart ifra og om hun fortsetter kutter du ut vennskapet eller i alle fall kutter ned på samværet.

Anonymkode: 15d28...a06

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...