Gå til innhold

Hvordan sikre seg ved salg av bil?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg selger for første gang bil privat. Hvordan skal jeg i praksis sikre meg så kjøper ikke kansellerer bankbetalingen til meg i løpet av de 3 dagene eller så det tar før de er på konto, i forhold til tidspunkt for å omregistrere bilen på biltilsynet og overlevering av bil og nøkler?

Anonymkode: a1434...076

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til pengene er på konto. 

Man får jo ikke varen før selger har fått betalt. 

Skrevet

Dnb har noe som heter "rask betaling" pengene blir overført iløpet av 5 sekunder. Men tror begge må ha DNB og funksjonen må aktiveres i nettbanken.

Skrevet

Eller så kan du be kjøperens bank om å bekrefte at de fører over beløpet til deg. Hans kontaktperson i banken kan sikkert gjøre det :-)

Skrevet

Be kjøper om å få en bekreftelse(skriftlig) fra banken sin om at de har ført over pengene til din konto(få e til å bekrefte ditt kontonr). Før du gir fra deg bilen og nøklene. Da er du sikret.

Skrevet

Jeg ventet til banken ringte og sa at pengene var på min konto. Da dro vi til biltilsynet og ordnet omregistrering. 

Anonymkode: c241c...ea4

Skrevet
Den 16.2.2016 at 15.27, AnonymBruker skrev:

Jeg selger for første gang bil privat. Hvordan skal jeg i praksis sikre meg så kjøper ikke kansellerer bankbetalingen til meg i løpet av de 3 dagene eller så det tar før de er på konto, i forhold til tidspunkt for å omregistrere bilen på biltilsynet og overlevering av bil og nøkler?

Anonymkode: a1434...076

Bankremisse

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...