Tess89 Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Hei er det noen her inne som vet om det er mulig å få noe slik at mensen kommer hver mnd?Sprøyte,hormoner..jeg har pcos og venter på kikhulloperasjon i eggstokkene men det er ikke garanti for at mensen kommer tilbake ..Jeg har fått primolut for å få mensen når jeg har gått på pergotime.Er det noen som har tatt hormonprøve for å se hvor problemet ligger siden mensen uteblir?hvilke hormoner ble testet?noen som har fått progesteron for å få mensen tilbake?skal til legen så jeg vil være mest mulig forberedt.😊
GammelKaktus Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Jeg fikk mensen som vanlig etter at jeg sluttet med p-pillene, ble gravid og mensen har fortsatt å være regelmessig etter svangerskapet. Merkverdige greier ... Men vet flere med PCOS har fått mensen relativt regelmessig etter p-pilleslutt. Endret 16. februar 2016 av FrøkenMånestråle Skriveleif 1
Tess89 Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #3 Skrevet 16. februar 2016 Jeg også fikk mensen tilbake etter jeg sluttet på p-pillene jeg gikk på.Men mistet den helt etter at jeg mistet da jeg var rundt 20.lurer på hva som er "feilen"siden den ikke kommer tilbake. Legen sier at alt ser fint ut utenom at jeg har en del eggposer,er det di alene som kan skape så mye problemer?😯
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Kan jeg spørre seg hvorfor du dro til legen i utgangspunktet og hvordan dere fant ut at du har pcos? Har hørt litt om dette og er nysgjerrig. Beklager om sette er frekt å spørre om Anonymkode: 16010...324
GammelKaktus Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Ingenting er frekt å spørre om på et forum. Jeg var hos legen for å få p-piller og i forbifarten nevnte jeg at jeg hadde en kvise under armen og på leggen som var sykt vonde, han spurte om å få se og mente at kvisene var typisk PCOS. Så han sendte meg til gynekolog som stadfestet at det var PCOS. Egentlig litt rart at jeg ikke fant det ut før for jeg hadde jo en del symptomer og har en del peiling på PCOS fra før... Jeg ble for øvrig gravid uten problemer og hadde et fantastisk svangerskap
Ab85 Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 8 timer siden, Tess89 skrev: Hei er det noen her inne som vet om det er mulig å få noe slik at mensen kommer hver mnd?Sprøyte,hormoner..jeg har pcos og venter på kikhulloperasjon i eggstokkene men det er ikke garanti for at mensen kommer tilbake ..Jeg har fått primolut for å få mensen når jeg har gått på pergotime.Er det noen som har tatt hormonprøve for å se hvor problemet ligger siden mensen uteblir?hvilke hormoner ble testet?noen som har fått progesteron for å få mensen tilbake?skal til legen så jeg vil være mest mulig forberedt.😊 Jeg har nylig vært hos gynekolog å fått påvist pcos. Jeg har svært sjelden mensen, etter fødsel i 2013 kom mensen sjeldnere og sjeldnere. Har alltid hatt ustabil syklus, i 15 år. Gynekologen sa man ikke har eggløsning når syklusene er lenger enn 35 dager. Jeg ble satt på provera for å lage mensen, etter det skal jeg ta pergotime, og blodprøve underveis for å se om jeg får eggløsning. Du skriver du skal ha kikhulloperasjon i eggstokkene, da hadde jeg bare ventet å sett om mensen kom etter operasjon, og snakket med legen om videre blodprøver og medisiner hvis mensen ikke kommer da. Jeg har tatt noen hormonprøver allerede, sjekket stoffskifte, og alt var innenfor normalen der. Tok du ingen blodprøver mens du gikk på pergotime? 1
Tess89 Skrevet 16. februar 2016 Forfatter #7 Skrevet 16. februar 2016 Det gjorde jeg men husker ikke helt hvilke prøver det var.Eneste jeg husker var et d var god kvalitet på egga 😊 ja det er nok det som er lurest også for å se om kroppen kommer i gang selv 😀syns det er så lenge å vente til oktober😯 jeg avbestilte timen jeg hadde 11 feb pga vi fikk positiv test den 3 feb etter ivf.men vi mistet det 😔
Lindasofie Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 Jeg har pcosog har aldri hatt mensen på naturlig vis, men fikk den en måned etter en kikkhullsoperasjon 😊 Så enig med hun over, vent og se til etter operasjonen.
Dovendyr1 Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 21 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Ingenting er frekt å spørre om på et forum. Jeg var hos legen for å få p-piller og i forbifarten nevnte jeg at jeg hadde en kvise under armen og på leggen som var sykt vonde, han spurte om å få se og mente at kvisene var typisk PCOS. Så han sendte meg til gynekolog som stadfestet at det var PCOS. Egentlig litt rart at jeg ikke fant det ut før for jeg hadde jo en del symptomer og har en del peiling på PCOS fra før... Jeg ble for øvrig gravid uten problemer og hadde et fantastisk svangerskap Hvordan er typisk pcos kviser? Spør av nysgjerrighet og fordi jeg er litt engstelig for å ha det selv.
GammelKaktus Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 Vet egentlig ikke hva han mente, at de er store og vonde? Tror nok han sa det var typisk PCOS kviser når han så de sammen med de andre symptomene, for broren min har og slike kviser av og til og han har ikke PCOS
Tess89 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #11 Skrevet 17. februar 2016 Jeg skulle ta celleprøve hos gynekologen så fortellte jeg det jeg viste så sa han at jeg hadde pcos
Tess89 Skrevet 17. februar 2016 Forfatter #12 Skrevet 17. februar 2016 Nei jeg tok blodprøve da jeg tok celleprøven men ikke da jeg begynnte på pergotime
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå