AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Jeg skal flytte inn i en leilighet som er i første etasje. Det er terrasse ut mot plenen foran blokken. Så det er jo veldig lett for en evt innbruddstyv å ta seg over terrassen og bryte seg inn i leiligheten min. Vil dere anbefale meg å få alarm? Jeg vet at de som bor lenger opp i blokken ikke har alarm. Kanskje noen som har erfaringer med å bo i første etasje? Anonymkode: fe1e3...8da
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Dette er grunnen til at det aldri er aktuelt for meg å bo i første eller andre etasje. Alarm kan virke preventivt, men skjer det innbrudd så er tyven over alle hauger før alarmselskapwt er på plass. Ikke svaret du ønsket deg, men føler du usikkerhet ved 1. Etasje så styr heller unna. Anonymkode: a4697...a08 2
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Kan ikke gi deg noe klokt svar dessverre. Selv har jeg alarm, bor i enebolig, men vurderer å si opp hele greia. Ved et innbrudd vil ikke vekter være på plass før huset er tømt og tyvene forduftet. Jeg har ingenting som ikke kan erstattes, så vil de ta noe - så vær så god. Ang. brannvarsling, så vil alltid alarm-selskapet ringe deg først, før de evt. melder fra til brannvesenet. Altså huset er i verste fall nedbrent før brannvesenet er på plass. Ja, det kan virke prevantivt, men er det verdt pengene? For meg er det nok ikke det. Nå skal det sies at jeg bor ikke i en by, har naboer veldig nære, så innbrudd er vel lite sannsynlig. Bank i bordet! Anonymkode: 74491...90f 1
Sjay Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 (endret) Som singel kvinne i Oslo er det uaktuelt for meg å bo på gateplan! Så ja, hvis jeg likevel befant meg i din situasjon ville jeg definitivt gått for alarm! Endret 16. februar 2016 av Sjay skriveleif
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #5 Skrevet 18. februar 2016 Skriv et mannsnavn på postkassa eller dørskilt (kan være din far, et dyr eller en fiktiv mann, spiller ingen rolle). De har lettere for å rane hvis det er kvinner. Jeg ville også gått til anskaffelse av en hundeskål og eventuelt et hundebånd som du legger ute. ikke veldig dyrt, men svært effektivt. Mange er redde for hunder og velger heller å rane der det ikke tydelig bor hunder. Om du har en rottweiler, en chihuahua eller en fiktiv hund i leiligheten din vet de ingenting om Anonymkode: e6665...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #6 Skrevet 18. februar 2016 Og du må forresten selvfølgelig skrive ditt eget navn på postkassa i tillegg til mannsnavnet Anonymkode: e6665...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2016 #7 Skrevet 18. februar 2016 Alarm-selskaper er masse penger, rett ut av vinduet. Vektere fra slike selskaper dukker aldri opp, før det er alt for seint. Men du kan vel prøve å henge opp slike plakat-greier, om at området er kamera-overvåket og har alarm... Det er fullt mulig å få kjøpt slike skilt, rundt omkring. Selv om man faktisk ikke har noen alarm eller overvåkningskameraer.... Anonymkode: b46c7...675 1
2shy Skrevet 19. februar 2016 #8 Skrevet 19. februar 2016 Vi hadde innbrudd i en leilighet i Oslo - i 7 etasje. Ingen av de andre leilighetene ble brutt inn i, og vi var vel også den eneste som ikke hadde noe av verdisaker da vi ikke hadde rukket å flytte ordentlig inn. Vet flere venner og familiemedlemmer har alarm fordi de er redde for innbrudd/ønsker å føle seg trygge. Er man en veldig engstelig person så kan kanskje alarm være en god ide, om ikke for å få ro i sjela. Men det er ikke noe mer nødvendig å ha det i 1 etasje, dedikerte tyver kommer seg inn uansett.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #9 Skrevet 19. februar 2016 I utgangspunktet er alarm penger utav vinduet. Vektere er ikke på plass før kåken er tømt og ved brann, ringer de alltid deg før de kontakter brannvesenet. Så i verste tilfelle er huset brent ned innen brannbilen er på plass. Men, i mitt tilfellet betaler jeg gledelig de få hundrelappene i måneden det koster å ha alarm. Det gir meg ro og fred i sjela, både når jeg sover og når jeg er på ferie. Er forøvrig, jente og bor alene. Anonymkode: 74491...90f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #10 Skrevet 19. februar 2016 Nettopp derfor 1 etg ikke er aktuelt etter mitt syn, jeg skulle høyest mulig, og havnet i 6 etg og føler meg trygg her. I 1 etg hadde jeg kjøpt alarm, og jeg hadde kjøpt et sånn skilt med bilde av hund med tekst "her bor jeg" Da jeg bodde i enebolig, og hadde hund, så var jeg den eneste som ikke hadde innbrudd i gata under et innbruddsraid noen østeuropeere hadde. Anonymkode: f73f1...b3f
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #11 Skrevet 19. februar 2016 Den Thursday, February 18, 2016 at 12.27, AnonymBruker skrev: Og du må forresten selvfølgelig skrive ditt eget navn på postkassa i tillegg til mannsnavnet Anonymkode: e6665...6ad Holder i massevis å skrive bare etternavnet, ikke ha mobien registrert påmadressen og å ta vqnlige forhåndsregler. Hundebån som slenger ute hele tiden er ikke særlig avskrekkende. Lett åmse at det ikke er brukt.m Anonymkode: a4697...a08 1
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #12 Skrevet 19. februar 2016 Den Thursday, February 18, 2016 at 13.05, AnonymBruker skrev: Alarm-selskaper er masse penger, rett ut av vinduet. Vektere fra slike selskaper dukker aldri opp, før det er alt for seint. Men du kan vel prøve å henge opp slike plakat-greier, om at området er kamera-overvåket og har alarm... Det er fullt mulig å få kjøpt slike skilt, rundt omkring. Selv om man faktisk ikke har noen alarm eller overvåkningskameraer.... Anonymkode: b46c7...675 Det er faktisk straffbart å henge opp slike lapper på samme måte som det er straffbart å filme på offentlig sted med permanent opphengt kamera. Vær litt saklige og lovlydige da, ts ber ikke om hjelp til å bli kriminell og å få politiet på nakken. Anonymkode: a4697...a08
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #13 Skrevet 19. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Holder i massevis å skrive bare etternavnet, ikke ha mobien registrert påmadressen og å ta vqnlige forhåndsregler. Hundebån som slenger ute hele tiden er ikke særlig avskrekkende. Lett åmse at det ikke er brukt.m Anonymkode: a4697...a08 Ikke enig. besteforeldrene mine har ikke hund og har aldri hatt det, men har huneskåler og hundebånd ute. Der har det vært innbrudd hos naboene flere ganger, men aldri hos dem. Kan være tilfeldig, men det koster ikke mange kronene å gå til anskaffelse av det. Og da føler man seg kanskje litt tryggere, om ikke annet. Anonymkode: e6665...6ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå