AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Jeg lurer litt på hvordan du/dere legger opp uken/e ift til jobb hvor man forventes å kunne jobbe kveld og natt? Har dere 50/50? Hva gjør du ukene du har barnet? Jeg spør fordi jeg lurer på om det i det hele tatt er gjennomførbart. Anonymkode: 23319...2bd
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Barnevakt. Evt. tilrettelagt turnus. Anonymkode: 66282...b3e
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnevakt. Evt. tilrettelagt turnus. Anonymkode: 66282...b3e Hvordan er mulighetene for å få tilrettelagt arbeidstiden sin etter hva som passer ift barn? Føler det er 100 andre uten barn som blir prioritert foran meg da:( Anonymkode: 23319...2bd
Siri_H Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Kjenner noen hvor de har 50/50, men der de legger opp når barna skal være hvor ut fra fars turnus... De lager en plan som går mange måneder framover i tid, og som begge har. Den andre jobber vanlig dagtid, så det er ikke nødvendig å tilrettelegge noe spesielt i fht. hennes arbeidstid. Det er jo ingenting som tilsier at man MÅ være akkurat en uke hos hver?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Vi har 65/35, jeg jobber turnus. Måtte gå ned litt i stilling (permisjon) pga kveldsvakt ikke går når hun er hos meg. Ellers var det null stress å vipse om litt på turnusen, muligens fordi det uansett var tid for ny turnus akkurat da Anonymkode: c4d9b...b53 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 6 timer siden, Siri_H skrev: Kjenner noen hvor de har 50/50, men der de legger opp når barna skal være hvor ut fra fars turnus... De lager en plan som går mange måneder framover i tid, og som begge har. Den andre jobber vanlig dagtid, så det er ikke nødvendig å tilrettelegge noe spesielt i fht. hennes arbeidstid. Det er jo ingenting som tilsier at man MÅ være akkurat en uke hos hver? Nei, men hvordan blir dette i praksis da? Er det f eks to uker i strekk hos far og to uker i strekk hos mor osv du tenker? Anonymkode: 23319...2bd
Siri_H Skrevet 17. februar 2016 #7 Skrevet 17. februar 2016 Så vidt jeg vet jobbet denne faren kveld/natt 3 dager en uke, 4 dager neste uke og noen helger (3. hver tror jeg), i tillegg til dagvakter. Det var i allefall ikke hele uker i strekk med kveld/ natt. Derfor var dette barnet hos far de dagene hvor det gikk fint med ettermiddag/ kveld, og hos mor de andre dagene. De delte uka opp mellom seg, og fordelte dagene etter hvordan det passet med turnusen. Totalt sett ble det 50/50 fordelt over hele måneden, men ikke nødvendigvis likt fra uke til uke. (For eksempel hadde han barnet 2 dager en uke, 5 dager neste uke, 3 dager uka etter og 4 dager uka etter det). Det forutsetter jo at den som ikke jobber turnus orker å forholde seg til en "barneturnus" på hvordan barna skal fordele bosted. Det er jo "enklere" å tenke 1 uke på og 1 uke av. Men her syntes mor det var så viktig at far fikk mest mulig tid med barnet i løpet av sine ledige kvelder/ ettermiddager, så hun var villig til å justere etter hans behov. Det er kanskje ikke alle som er så fleksible med tanke på samlivsbrudd og ex-partnere. Det skal også sies at de bodde så nærme hverandre, at for barnets skyld hadde det liten praktisk betydning av hvor hun sov. Alle planer, venner, aktiviteter osv kunne likegjerne gjennomføres fra fars bolig som mors bolig. Hun hadde også oversikten over hvordan dagene var fordelt mellom foreldrene, og sier selv at hun likte at hun ikke skulle være en hel uke borte fra noen av dem. Men dette vil jo selvfølgelig variere mellom barn. Vanskelig å gi råd i fht. turnus, når du ikke skriver hvordan din turnus er i fht. natt/ kveldsjobbing.
GammelKaktus Skrevet 17. februar 2016 #8 Skrevet 17. februar 2016 De jeg kjenner som har tilrettelagt turnus har allerede hatt fast jobb der de arbeider. Hvis du begynner i en ny jobb så er det nok vanskelig å få tilrettelagt en turnus som passer for deg. Hvis du ikke er usedvanlig heldig da. Har to venner som jobber døgnet rundt den uka de ikke har barna og har fri den uken det er deres tur, de er veldig fornøyd med å gjøre det på den måten men det passer nok ikke for alle.
MapleSirup Skrevet 17. februar 2016 #9 Skrevet 17. februar 2016 Jobbet turnus tidligere Men det var jo far som hadde barna når jeg jobbet kveld eller natt
MapleSirup Skrevet 17. februar 2016 #10 Skrevet 17. februar 2016 Den 16.2.2016 at 14.07, Siri_H skrev: Kjenner noen hvor de har 50/50, men der de legger opp når barna skal være hvor ut fra fars turnus... De lager en plan som går mange måneder framover i tid, og som begge har. Den andre jobber vanlig dagtid, så det er ikke nødvendig å tilrettelegge noe spesielt i fht. hennes arbeidstid. Det er jo ingenting som tilsier at man MÅ være akkurat en uke hos hver? Nei, så absolutt ikke. Barn vil jo helst være hos foreldrene sine og foreldrene vil vel helst være med barna. Folk er dessverre så rigide på dette med samvær. Jeg har alltid ønsket å ha barna mest mulig med unntak av litt avlastining. Men jeg har aldri bestemt det selv Vi har 50/50 og superfleksibilitet alltid. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå