qweasdzxc Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Jeg blir snart student og ønsker å kjøpe en leilighet i en by (selv bor jeg landlig) og leie ut. Jeg har 500 000 i egenkapital og kommer ikke til å ha offisiell inntekt foruten stipend (vil helst unngå studielån). Noen som vet om jeg realistisk sett kan kjøpe utleiebolig med en slik situasjon? Tenker da å betale kun renter, og rentene blir jo "betalt" av personen som leier leiligheten.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 Kommer an på byen. Oslo? Nei. Anonymkode: 4adcc...03b
Torelli Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Kjipt viss du ikke får leieinntekter noen måneder da. Spørs om banken tar den risikoen, men du må høre med dem. Kommer sikkert ann på hvor stort lånet blir på og om du kan betjene dette viss du ikke har leieboere noen måneder 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 Du må oppgi og skatte av leieinntektene. At du eier kommer på selvangivelsen. Skattereglene er under omlegging og denne typen boligkjøp skal skattlegges annerledes i fremtiden. (Mindre gunstig). Om noen bank vil gi deg lån til en utleiebolig gjenstår å se. Det er heller ikke bare bagateller å ha leieboere. Du kan risikere å skyte deg selv i foten her. Anonymkode: c9ae4...745 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå