Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #1 Skrevet 16. februar 2016 Jeg syns det er litt rart at det er ulovlig med pepperspray... For det er praktisk talt umulig for meg på 40kg å kunne kjempe mot en mann på 70kg... Hadde aldri i verden hatt en sjanse til å komme meg unna uten veldig mye flaks. Jeg skjønner jo hvorfor det ulovlig, men på en annen side så er det en måte å beskytte seg selv på. Den jenta som for en stund tilbake fikk problemer fordi hun brukte pepperspray til å beskytte seg... Syns dere ikke det er litt feil? Er det verre å være i besittelse av pepperspray og beskytte seg, enn å bli voldtatt og få psykiske problemer for Gud vet hvor lenge?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #2 Skrevet 16. februar 2016 70 kilo bør ikke være noe problem. Litt verre med f.eks menn på størrelse med min samboer på rundt 90 kilo og mesteparten muskler som løfter meg med en hånd. Pepperspray er ikke lovlig, men det finnes andre sprayer som er lovlig. Anbefaler deg å ta noen timer med selvforsvar eller judo o.l Anonymkode: 2501c...080 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #3 Skrevet 16. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: 70 kilo bør ikke være noe problem. Litt verre med f.eks menn på størrelse med min samboer på rundt 90 kilo og mesteparten muskler som løfter meg med en hånd. Pepperspray er ikke lovlig, men det finnes andre sprayer som er lovlig. Anbefaler deg å ta noen timer med selvforsvar eller judo o.l Anonymkode: 2501c...080 Jeg veier 40kg og har null muskler. En gutt i klassen tok meg lett i gymtimen igår og han veier 70kg bare muskler. Så for meg er det faktisk et problem. Jeg sliter med å klare å få kontroll på broren min når vi lekeslåss og han er 10
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #4 Skrevet 16. februar 2016 2 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Jeg veier 40kg og har null muskler. En gutt i klassen tok meg lett i gymtimen igår og han veier 70kg bare muskler. Så for meg er det faktisk et problem. Jeg sliter med å klare å få kontroll på broren min når vi lekeslåss og han er 10 Hva med å begynne med styrketrening? Anonymkode: 2501c...080 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 En tenåringsjente som kan kampsport kan beskytte seg mot en mann på 70 kg.
Gjest Genevieve Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 (endret) det handler mye om teknikk. Korrekt slag i mellomgulvet og nyra kan få satt en voksen mann ut av spill og det trenger ikke være så hardt heller hvis det kommer uventet på, samme med det klassiske ballesparket kombinert med peke og langfinger i hvert sitt øye. En real lårhøne med albuen kan også vise seg å ha stor effekt kombinert med feks et slag mot halsen. Hilsen hobby sadist Endret 16. februar 2016 av Genevieve
Gjest Aye Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Dere må gå med overfallsalarm. Dessuten burde alle jenter få gratis selvforsvar opplæring. Ikke minst må dere sparke han alt dere kan i skrittet. Uansett hvor sterk og tung fyren er så er det jævlig vondt og lett å besvime hvis slaget er kraftig nok.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 2 minutter siden, Aye skrev: Dere må gå med overfallsalarm. Dessuten burde alle jenter få gratis selvforsvar opplæring. Ikke minst må dere sparke han alt dere kan i skrittet. Uansett hvor sterk og tung fyren er så er det jævlig vondt og lett å besvime hvis slaget er kraftig nok. Kan også være greit med styrke-trening da. Er fint lite vits i å trene selvforsvar, dersom slag og spark man bruker er som å bli truffet av en liten fjær. Anonymkode: beeba...ee7
Gjest Herr Heftig Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Kan ikke alle like gjerne bare gå med pistol da. Så blir det rettferdig for alle.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å begynne med styrketrening? Anonymkode: 2501c...080 Uaktuelt akkurat nå grunnet ryggproblemer. Har vekter jeg pleier å bruke hjemme hver dag, men annet er vanskelig ettersom jeg får pusteproblemer. Jeg vet mye handler om teknikk og har sett noen videoer på youtube. Er jo egentlig ikke så redd for at noe lignende skal skje, men jeg bare kom til å tenke på dette.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 "Mann" på 70kg Good one, ts. 13 år gammel gutt er en bedre beskrivelse. En mann, med respekt for seg selv, veier MINST 90kg (helst over 100) og er over 185cm Anonymkode: ee5e8...dcf
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 Pepperspray er ikke lovlig, men forsvarsspray er det. Det er et godt alternativ om man er nervøs. Anonymkode: b06c6...adc 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 Hvorfor henger du deg opp i sånne fillesaker jenter kan ikke sloss punktum. "men noen kan det" nei. Stråman argument kalles det. Anonymkode: 94f2f...6c0
Katten.2.0 Skrevet 16. februar 2016 #14 Skrevet 16. februar 2016 Smertepunkter: øyne, baller, det myke punktet ved bunnen av strupen, fingre knekker lett/bitt kan gjøre stor skade på fingre osv. Møter ei jente på en mann på 80+ kg som vet hva han gjør, er det dog lite hun kan gjøre for å nøytralisere trusselen, men det handler heller om å skape fluktmuligheter, få tilkalt hjelp eller gjøre angrepsmannen usikker mtp mengde lyd og motstand. Jeg fikset lillesøsteren min både pepperspray og overfallsalarm.
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 16. februar 2016 #15 Skrevet 16. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Mann" på 70kg Good one, ts. 13 år gammel gutt er en bedre beskrivelse. En mann, med respekt for seg selv, veier MINST 90kg (helst over 100) og er over 185cm Anonymkode: ee5e8...dcf Først og fremst aner jeg ikke hva menn vanligvis pleier å veie, men en kan være mann selv om en ikke er en muskelbunt på 90kg. Jeg tenkte også mer på en som er snart fyller 18. Ikke en som er 40 år.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #16 Skrevet 16. februar 2016 MANN på 70 kg. Aldri sett. Jeg hiptruster dessuten 120 kg, så kan lett vippe vekk en fyr dersom han skulle finne på å sette seg oppå meg. Hvis man er så svak at en på 70 kg kan ta deg, så burde man vurdere å begynne å trene litt. Sånn bortsett fra det hadde jeg lett gått med pepperspray og heller tatt konsekvensen av det i ettertid, enn å bli voldtatt og fått livet ødelagt. Anonymkode: 38a25...997
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #17 Skrevet 16. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor henger du deg opp i sånne fillesaker jenter kan ikke sloss punktum. "men noen kan det" nei. Stråman argument kalles det. Anonymkode: 94f2f...6c0 Anonymkode: f86f3...bda
debattanten Skrevet 16. februar 2016 #18 Skrevet 16. februar 2016 Finske myndigheter kom ut med denne for en stund siden. Vet ikke hvor aktuell den er i dag, men litt artig er det uansett. Må nesten legge ved denne versjonen også, det føles veldig naturlig etter å ha sett første klipp:
Gjest Aye Skrevet 16. februar 2016 #19 Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kan også være greit med styrke-trening da. Er fint lite vits i å trene selvforsvar, dersom slag og spark man bruker er som å bli truffet av en liten fjær. Anonymkode: beeba...ee7 Ja så klart. Må jo trene litt styrke også.
nordpedant Skrevet 16. februar 2016 #20 Skrevet 16. februar 2016 Slag mot hals og overleppa kan ha god effekt uten mye kraft. Ballene er sårbare, men det er ikke sikkert du treffer rett, og du får neppe mer enn en sjanse. Slag mot tinningen er også effektive. Spark mot kneskålen kan også ha god effekt. Viktigst er det at man er våken, og oppdager trusselen før den er reell. Om du blir overrasket er du ille ute, uavhengig av om du er en kar på 90 kilo eller ei jente på 40.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå