Gå til innhold

Vindusvisker på bakruta datt av - PKK-relevant?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vinduviskeren på bakruta mi datt av. Den var helt fillerustet av veisalt. Må jeg ha en ny før EU kontroll eller klarer jeg meg uten?

Anonymkode: 7eb2f...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 16.2.2016 at 10.23, AnonymBruker skrev:

Vinduviskeren på bakruta mi datt av. Den var helt fillerustet av veisalt. Må jeg ha en ny før EU kontroll eller klarer jeg meg uten?

Ja du klarer deg uten. Ikke noe krav til den bak. Men ingen skarpe kanter som følge av at den er  borte skal godtas 

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Peter007 skrev:

Ja du klarer deg uten. Ikke noe krav til den bak. Men ingen skarpe kanter som følge av at den er  borte skal godtas 

Takk for klarifisering! Er bare en rusten "nubb" og gummipakning igjen, så det tror jeg faktisk skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møter du feil kontrollør kan du få mangel. Bilen skal være som den var når den var ny.

Anonymkode: 10832...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå dette var forvirrende. Blir i så fall en 1er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok, nå dette var forvirrende. Blir i så fall en 1er feil?

Helt etter boka er det en feil, men mest sannsynlig vil de ikke bry seg med å gi deg en feil. Spørs helt på hvor pirkete kontrolløren ønsker å være-

Om du ikke ønsker å fikse det se ihvertfall til at det ikke ser veldig åpenbart ut at det er en visker som har knekt av.

Anonymkode: 25cc1...a0b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Det ser egentlig overraskende greit ut med den lille gumminuppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal noen henge seg opp i det så kan du bare stripse fast en svamp:P fungerer sånn halvveis

Anonymkode: 79265...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele armen osv er jo borte. Motoren er også ødelagt. Bare pluggen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.2.2016 at 0.01, AnonymBruker skrev:

Møter du feil kontrollør kan du få mangel. Bilen skal være som den var når den var ny.

Anonymkode: 10832...a64

Dette er jo feil. Jeg må grave litt for å finne link, men i utgangspunktet bør du begrunne svaret om du mener det motsatte av alle andre i tråden.

PKK har som utgangspunkt at det som er montert skal fungere. Det vil si at om du f.eks har et feste til reservehjul under bilen som er halvrustet, så får du mangel. Fjerner du hele festet og har reservehjulet i bagasjerommet eller garasjen, så får du ingen mangel. På samme måte med vindusvisker bak, det er faktisk bedre at den er fjernet enn at den er der, men ikke fungerer. 

Dette gjelder dog ikke på ting som bremser, bare for å presisere. :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fjompen skrev:

Dette er jo feil. Jeg må grave litt for å finne link, men i utgangspunktet bør du begrunne svaret om du mener det motsatte av alle andre i tråden.

PKK har som utgangspunkt at det som er montert skal fungere. Det vil si at om du f.eks har et feste til reservehjul under bilen som er halvrustet, så får du mangel. Fjerner du hele festet og har reservehjulet i bagasjerommet eller garasjen, så får du ingen mangel. På samme måte med vindusvisker bak, det er faktisk bedre at den er fjernet enn at den er der, men ikke fungerer. 

Dette gjelder dog ikke på ting som bremser, bare for å presisere. :P

Men hun sier at festet til vindusviskeren er igjen på bilen. Så etter det du sier vil det være en mangel

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Faria skrev:

Men hun sier at festet til vindusviskeren er igjen på bilen. Så etter det du sier vil det være en mangel

Min tidligere bil gikk glatt igjennom tester fordi det bare sto en tapp igjen ut av bakvinduet. Når jeg tenker meg om, ikke særlig trafikksikkert, men da nok til at kontrollør ikke betraktet det som at det sto en visker på bakruta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Faria skrev:

Bare nuppen da, som man setter armen på. Syns knapt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...