Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om dere har tips om foundation/underlagskrem som kan passe til eksemhud? Jeg sliter med seborreisk eksem i ansiktet og de få gangene jeg har prøvd foundation så har jeg i etterkant fått store problemer med huden, eksemet har blusset kraftig opp. Eksemet gjør at huden min ser rødmusset ut og jeg skulle ønske jeg kunne bruke foundation av og til for å jevne ut hudtonen/skjule rødheten, særlig i festlige og spesielle anledninger. Jeg har hørt at mineralpudder skal være bedre for de med ømfintlig hud?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan kanskje spørre på hudsalonger, de har gjerne litt "snillere" produkter enn butikkene. Jane Iredale skal være bra for skadet hud osv har jeg hørt, men du kan kanskje stikke innom noen steder og sjekke. 

Anonymkode: 2c85a...e48

Skrevet

Vil tro du har mer suksess med en bb eller cc-krem. Personlig sverger jeg til darphin sin cc-krem til min uhyre sensitive hud (har roscea på kinnene), og synes den er fantastisk. Hat også en Dior forever foundation stående,men den liker ikke huden min like godt...

Anonymkode: 4ddea...0d7

• Liker 1
Skrevet

Synes at primer under hjelper veldig mye. Bruker også mario badescu spray med rosevann og aloe vera som toner. Hjelper veldig etter jeg har renset huden. Har minimalt med utbrudd i selve ansiktet nå. Forøvrig bruker jeg glo minerals pressed base, eller clinique even better foundation. Begge funker fint til meg :)

Skrevet
Den 16. februar 2016 at 17.31, AnonymBruker skrev:

Vil tro du har mer suksess med en bb eller cc-krem. Personlig sverger jeg til darphin sin cc-krem til min uhyre sensitive hud (har roscea på kinnene), og synes den er fantastisk. Hat også en Dior forever foundation stående,men den liker ikke huden min like godt...

Hvor kjøper du Darphin cc- kremen? Har lest noen reviews og den ser jo helt fantastisk ut. :)  

Skrevet

Jeg bruker bb-cream fra La roche Posay. Huden min har blitt en helt annen etter jeg begynte med denne. Fåes på apoteket. 

Før har jeg slitt med veldig tørr og sensitiv hud, og det skal ingenting til før jeg sprekker rundt nesa, og panna... Anbefaler LRP fordi merket er beregnet til hud med eksem. Alt jeg har til huden er fra det merke, og det fungerer utrolig godt. 

Anonymkode: eef22...fb4

Skrevet
15 minutter siden, mocci skrev:

Hvor kjøper du Darphin cc- kremen? Har lest noen reviews og den ser jo helt fantastisk ut. :)  

Hos feelunique,  alternativt sttawberrynet hvis de har noen kampanjer :)

Jeg er solgt hvert fall, synes den er knallgod. Hadde prøvd så mange ulike bb- og cc-kremen og trodde ikke det var noe for meg, inntil jeg leste om denne. Litt dyr,men jeg har min i mange måneder og har sluttet å kjøpe andre og dermed kaste bort penger ;)

Skrevet (endret)

I går prøvde jeg mineralpudderfoundation fra Jane Iredale. Resultatet ble bra og huden reagerte ikke når jeg hadde den på men ble litt rød og irritert når jeg fjernet den men langt fra så ille som forrige gang jeg prøvde meg på foundation for over 10 år siden. ;) Det er ikke snakk om bruke foundation hver dag, bare ved spesielle og festlige anledninger, heller sjelden altså. Ser ut som huden min tolererer denne men jeg syns ikke den smeltet så godt inn i huden, kunne se at jeg hadde pudder på i enkelte lys. Kanskje en foundationkrem smelter lettere inn i huden? Eller finnes det annen mineralsminke som smelter godt inn i huden?  Det skal sies at jeg brukte ikke primer eller fuktighetskrem før foundation ble lagt, kanskje det har noe å si for resultatet?

Endret av mocci

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...