Gå til innhold

Syk fra jobb, mamma er ugrei.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor hjemme hos foreldrene mine mens jeg sparer penger til egen bolig. Jobber fast i 80% stilling som sykepleier, og hadde før denne stillingen to jobber som gjorde at jeg kun hadde fri en dag hver tredje uke og jeg var skikkelig utslitt. Jeg er en skikkelig "flink pike" type og sliter svært med å være syk fra jobben og presser meg selv til det ytterste. Nå har det seg slik at jeg har vært veldig forkjølet de siste to ukene med vondt i halsen, tett nese, stygg hoste, feber av og på osv. Har vært på jobb alle dagene da jeg har tilfeldigvis hatt fri de dagene jeg har følt meg dårligst. Men i dag måtte jeg ringe meg syk på jobb, og har ligget på sofaen hele dagen og ikke følt meg bra. Jeg ringte før slutten av dagvakten for å si at jeg ikke kom i morgen heller da jeg følte meg enda dårligere på det tidspunktet, og tenkte det var bedre å være hjemme i morgen også. Men så flyr mamma rundt meg og antyder at jeg har tatt meg fri for å slappe av. Jeg blir skikkelig lei meg for det. Jeg både ser dårlig ut og høres dårlig ut. Jeg vet ikke hva som går av henne, hun er egentlig kjempe omtenksom og snill, men har ikke spurt meg om hvordan jeg har det eller noe i dag. Turte ikke å si at jeg hadde ringt meg inn syk på jobben i morgen også. For jeg ER virkelig syk, og jeg kunne ikke gått rundt på et sykehus og smittet pasientene mine med svært dårlig immunforsvar også. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i morgen, karre meg ut i bilen og kjøre et stykke avgårde og komme tilbake når hun drar på jobb... Dette er ikke hyggelig :/

Anonymkode: 049bd...5cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir kjempesint av å lese dette, for det hender at jeg opplever det samme som deg i en ganske lignende situasjon. Gi beskjed og sett grenser. Snakk med henne. Hun er nok også hjemme hvis hun er syk, så hun må forstå at du heller ikke er en superhelt som kan klare alt mulig. Når du er syk skal du få være hjemme og bli frisk. Ikke gi deg!

• Liker 5
Skrevet

Du må tøffe deg opp og være voksen her!

"Jeg er voksen, det er mitt liv, min vurdering! - Øv deg foran speilet ;) 

• Liker 4
Skrevet

Vet du..

Du er voksen nå. Finn deg en billig leilighet å leie og flytt ut.. Ikke klag over foreldrene dine når du som voksen bor hjemme, ærlig talt.

• Liker 21
Skrevet

På tide å flytte ut. Det er jo bare flaut at du er ferdigutdannet sykepleier og fremdeles bor hjemme. Du fremstår også som veldig lite selvstendig og moden i innlegget ditt. 

Anonymkode: 65002...ba9

• Liker 18
Skrevet

Hun er vel drittlei at den voksne dattera bor hjemme. Hvor mye betaler du for å bo hjemme?

Anonymkode: 430aa...e2e

• Liker 12
Skrevet

Du har vært forkjøla så lenge og bare tatt fri et par dager når DU har vært ille?? Hva med alle de du har smitta da?

Hvordan er det egentlig med sykepleiere når de er syke, hvordan er reglene der om de er rundt folk med dårlig immunforsvar?

Ellers så er det bare å plugge i ørene og late som moren din ikke er der..

Anonymkode: 1310c...a55

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ellers så er det bare å plugge i ørene og late som moren din ikke er der..

Flytter man for seg selv slipper man å late som.

• Liker 4
Gjest summesumbi
Skrevet

Hev deg over det. Ikke start en krangel med mora di, bare trekk deg unna og dra dyna over hodet. Kanskje du skulle ringt legekontoret og spurt om du får  komme inn. Du sier du har stygg hoste, feber av og på. Hvis du får en "diagnose" er det kanskje lettere for henne å akseptere.

Eventuelt får du spørre henne hvor hun har fått det fra at du har dårlig arbeidsmoral.

Mora di har sikkert en negativ dag. Det blir veldig tett når tre voksne bor sammen.  Kan det være at mora di synes mye av ansvar for hus og hjem faller på henne, til tross for at det bor tre voksne der? At det er derfor hun er sur. 

Skrevet

Gjør du husarbeid?

Betaler du noe for å bo hjemme?

Kan være dette er med på å gjøre moren din irritert.

Anonymkode: 454ed...bf9

• Liker 2
Skrevet

Ser flere reagerer på at hun bor hjemme. 

Jeg reagerer mer på at hun jobber som sykepleier og er syk.. og potenstielt smittsom. Neste gang moren din er syk, får du behandle henne som hun gjør med deg nå. 

Du er syk, du ser syk ut, og høres syk ut. Da er ikke det å jobbe på sykehus med andre syke pasienter et godt valg. Bli hjemme til du føler deg bedre. 

• Liker 11
Skrevet
11 timer siden, mjauritz skrev:

Vet du..

Du er voksen nå. Finn deg en billig leilighet å leie og flytt ut.. Ikke klag over foreldrene dine når du som voksen bor hjemme, ærlig talt.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

På tide å flytte ut. Det er jo bare flaut at du er ferdigutdannet sykepleier og fremdeles bor hjemme. Du fremstår også som veldig lite selvstendig og moden i innlegget ditt. 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er vel drittlei at den voksne dattera bor hjemme. Hvor mye betaler du for å bo hjemme?

8 timer siden, summesumbi skrev:

Hev deg over det. Ikke start en krangel med mora di, bare trekk deg unna og dra dyna over hodet. Kanskje du skulle ringt legekontoret og spurt om du får  komme inn. Du sier du har stygg hoste, feber av og på. Hvis du får en "diagnose" er det kanskje lettere for henne å akseptere.

Eventuelt får du spørre henne hvor hun har fått det fra at du har dårlig arbeidsmoral.

Mora di har sikkert en negativ dag. Det blir veldig tett når tre voksne bor sammen.  Kan det være at mora di synes mye av ansvar for hus og hjem faller på henne, til tross for at det bor tre voksne der? At det er derfor hun er sur. 

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør du husarbeid?

Betaler du noe for å bo hjemme?

Kan være dette er med på å gjøre moren din irritert.

Anonymkode: 454ed...bf9

Jeg gjør mer husarbeid, lager mer middag og handler mye mer på butikken enn det mamma gjør. Tror hun setter veldig stor pris på at jeg bor hjemme, og det er det minste jeg kunne gjort for foreldrene mine som er så snille og lar meg bo hjemme for å spare. Jeg er på vei til å kjøpe meg bolig nå, og har kun bodd hjemme ett år for å spare penger. Jeg flyttet ut da jeg ble 19 for å studere, og tok et valg om å slutte å leie, jobbe masse, og kjøpe egen bolig etter endt studie. Heldigvis har vi et veldig stort hus hvor vi ikke går oppå hverandre og vi slipper å se hverandre hver dag hvis vi ikke ønsker :) Jeg har også betalt alt for meg selv siden jeg var 16 og alltid jobbet masse. Så takk til dere som bekymrer dere og syns jeg er taper som er ferdig med en bachelorgrad og bor hjemme hos foreldrene mine, men jeg selv er ikke bekymret og stolt over meg selv. I går var nok bare en dårlig dag for både meg og moren min, og det var det siste jeg trengte i går. Jeg har vært hjemme fra jobb i dag også, og det gjorde meg veldig godt. Nå er jeg klar for jobb igjen i morgen, frisk og rask. Mamma er blid i dag, forresten!

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jeg selv er ikke bekymret og stolt over meg selv

Jeg baserte meg på opplysninger gitt i innlegget og den sutrete tonen som gjennomsyret det. Ikke mye å være stolt av, i mine øyne.

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør mer husarbeid, lager mer middag og handler mye mer på butikken enn det mamma gjør. Tror hun setter veldig stor pris på at jeg bor hjemme, og det er det minste jeg kunne gjort for foreldrene mine som er så snille og lar meg bo hjemme for å spare. Jeg er på vei til å kjøpe meg bolig nå, og har kun bodd hjemme ett år for å spare penger. Jeg flyttet ut da jeg ble 19 for å studere, og tok et valg om å slutte å leie, jobbe masse, og kjøpe egen bolig etter endt studie. Heldigvis har vi et veldig stort hus hvor vi ikke går oppå hverandre og vi slipper å se hverandre hver dag hvis vi ikke ønsker :) Jeg har også betalt alt for meg selv siden jeg var 16 og alltid jobbet masse. Så takk til dere som bekymrer dere og syns jeg er taper som er ferdig med en bachelorgrad og bor hjemme hos foreldrene mine, men jeg selv er ikke bekymret og stolt over meg selv. I går var nok bare en dårlig dag for både meg og moren min, og det var det siste jeg trengte i går. Jeg har vært hjemme fra jobb i dag også, og det gjorde meg veldig godt. Nå er jeg klar for jobb igjen i morgen, frisk og rask. Mamma er blid i dag, forresten!

:klaske:

Du har en bachelorgrad og har bodd hjemme i et år? 

Hvis det er så fantastisk å bo hjemme og dere ikke går oppå hverandre og alt er helt idyll, hva er poenget med HI da? 

Blir litt.. flau over den forsvarstalen du kommer med for å rettferdiggjøre det å bo hjemme MED jobb og ferdig utdanning..

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjære trådstarter. Du er flink. Mamma din er heldig som har deg. Men er mange her som har gitt deg kun velmenende råd. 

Anonymkode: ae474...643

• Liker 1
Skrevet

Så hva betaler du i husleie?  Du snylter vel ikke i det minste?

• Liker 1
Skrevet

En sykepleier som er syk og smittsom har ikke noe på jobb å gjøre. 

• Liker 6
Skrevet

Litt av en tråd dette ble da... TS, du bør tydeligvis ikke skrive noe negativt om din mor når du bor hjemme som voksen, selv ikke på en dag hvor du er syk og i dårlig form.

Sykepleiere utsettes forøvrig for mye smitte på jobb, så om de skulle vært hjemme hver gang de fikk en liten snue, måtte de vel hatt x antall flere egenmeldingsdager enn andre for å få det til å gå i hop. Og en kommer langt med god hygiene!

Anonymkode: 4c844...b12

• Liker 2
Skrevet
23 timer siden, MapleSirup skrev:

Du må tøffe deg opp og være voksen her!

"Jeg er voksen, det er mitt liv, min vurdering! - Øv deg foran speilet ;) 

Ja!!!!!!!!

Skrevet

Hvorfor er ikke moren din på jobb?

Om du betaler for deg og hjelper til hjemme, så har du all rett til å bestemme over eget liv. Du er vel kjent med begrepet autonomi. Men på sikt er løsningen for å unngå slike konflikter å både sette grenser, men mer viktig, å flytte ut.

Forøvrig er man forpliktet til å unngå å smitte sårbare pasienter. Da er det eneste forsvarlige å bli hjemme. 

Anonymkode: b6e31...1e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...