Gå til innhold

Jeg knuste venninnnen min sin vase


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Venninnen min hadde en av disse Omaggio vasene i den jubileumsutgaven. Jeg mener det var medium versjon og jeg knuste den tidligere idag siden jeg snublet i hunden hennes. Jeg har tilbudt meg å kjøpe en ny vase til henne. Har funnet de på finn til en overkommelig pris og jeg har jo trossalt knust den. Så jeg må jo gjøre opp for meg, på en eller annen måte.
Hun mener derimot at hun skal ha 5000,- i cash. Jeg synes hun overdriver noe grusomt med hvor mye den er verdt. 

Hva skal jeg gjøre? Hun mener hun skal ha 5000,- nå men jeg mener det er å overdrive hvor mye vasen er verdt og hvor mye jeg kan få den til. Hun sier den har såpass stor affeksjonsverdi. Jeg har ikke 5000 å bruke på en vase nå. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud, beklager overskriften. Jeg tror jeg så meg blind på N-er her...

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du erstatter jo det som du ødela ved å kjøpe en ny vase. Kontanter hjelper ikke mot "stor affeksjonsverdi". Synes hun høres vanskelig ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000??? Oh hell no. 

Forøvrig mener jeg du ikke skal erstatte den i det hele tatt da du var uheldig og snublet i hunden hennes. Uhell skjer. Men skal du erstatte den så holder det selvsagt å kjøpe ny. Men hvilken farge er den? Noen er vanskeligere (og dermed dyrere) enn andre å få tak i.

Anonymkode: d7eb6...bf2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Den har såpass stor affeksjonsverdi for henne at hun synes hun må ha 5000,- for den? 

Affeksjonsverdi og penger er to ord som ikke hører sammen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har vel hatt vasen i noen måneder, men jeg er ikke helt sikker. Har ikke spurt henne, men har ikke lagt merke til den sånn super lenge. Den har sånne gullstriper på seg. Men jeg kan få tak i den til 1500-2300 i pris virker det som. Hun mener det ikke holder fordi det er ikke hennes tidligere vase. Jeg synes egentlig hun gjør seg vrang :icon_frown:

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel hatt vasen i noen måneder, men jeg er ikke helt sikker. Har ikke spurt henne, men har ikke lagt merke til den sånn super lenge. Den har sånne gullstriper på seg. Men jeg kan få tak i den til 1500-2300 i pris virker det som. Hun mener det ikke holder fordi det er ikke hennes tidligere vase. Jeg synes egentlig hun gjør seg vrang :icon_frown:

Anonymkode: dee6b...d7b

Hun er totalt urimelig. Det verste er at denne urimeligheten over en helt mainstream vase kan gjøre at vennskapet deres ryker. Du kan bare ikke betale 5000 kroner for en vase som ikke er verdt det. Og som andre her sier: Affeksjonsverdi kan ikke måles i penger. Hun er bare helt urimelig.

Anonymkode: d7eb6...bf2

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel hatt vasen i noen måneder, men jeg er ikke helt sikker. Har ikke spurt henne, men har ikke lagt merke til den sånn super lenge. Den har sånne gullstriper på seg. Men jeg kan få tak i den til 1500-2300 i pris virker det som. Hun mener det ikke holder fordi det er ikke hennes tidligere vase. Jeg synes egentlig hun gjør seg vrang :icon_frown:

Anonymkode: dee6b...d7b

Venninnen din er en idiot. Er dette seriøst??

Anonymkode: a07fb...43c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erstatning betyr å få tilsvarende vare.

Dersom du føler du skal erstatte kan du kjøpe ny.

Selv ville jeg ikke tilbudt erstatning. Vasen må ha stått slik til at det fort kan skje og da er det en risiko hun løper ved å ha hund og folk på besøk.

Men om du vil: kjøp en sånn vanlig til 500. Det blir "take it or leave it". Ingen god venninne kreer 5000 for et sånt uhell. Det er ikke som at du lånte vasen og knuste den. 

Man erstatter ikke venners følelser med penger.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel hatt vasen i noen måneder, men jeg er ikke helt sikker. Har ikke spurt henne, men har ikke lagt merke til den sånn super lenge. Den har sånne gullstriper på seg. Men jeg kan få tak i den til 1500-2300 i pris virker det som. Hun mener det ikke holder fordi det er ikke hennes tidligere vase. Jeg synes egentlig hun gjør seg vrang :icon_frown:

Anonymkode: dee6b...d7b

Hun vil jo ikke få den tilbake uansett. Det forstår hun vel selv? Er vennskapet ders verdt 5000 da? Det er jo det hun setter en pris på slik jeg ser det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun har vel hatt vasen i noen måneder, men jeg er ikke helt sikker. Har ikke spurt henne, men har ikke lagt merke til den sånn super lenge. Den har sånne gullstriper på seg. Men jeg kan få tak i den til 1500-2300 i pris virker det som. Hun mener det ikke holder fordi det er ikke hennes tidligere vase. Jeg synes egentlig hun gjør seg vrang :icon_frown:

Anonymkode: dee6b...d7b

Men for guds skyld, du kjøper en ny vase. Det var ikke hunden du knuste. Uhell skjer, og du har valgt å gjøre det redelige - altså kjøpe ny som erstatning for den du var så uheldig og knuse. Hvis hun skal være vrang, kan du gi henne to valg; 1. du kjøper ny vase (tilsvarende som den hun hadde), eller 2. du gir henne ingenting som erstatning.

Hallo i luken.

Anonymkode: 1b25b...025

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Venninnen din er en idiot. Er dette seriøst??

Anonymkode: a07fb...43c

Ja, det er helt seriøst og hun driver å klager over at jeg har ødelagt vasen hennes. Jeg synes også dette fremstår helt idiotisk spesielt siden jeg kan få tak i vasen til 1500 kroner og hun kan få den imorgen. Men for henne så har den visst høyere affeksjonsverdi enn 1500 kroner og hun mener den er verdt 5000 kroner. 
 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun er totalt urimelig. Det verste er at denne urimeligheten over en helt mainstream vase kan gjøre at vennskapet deres ryker. Du kan bare ikke betale 5000 kroner for en vase som ikke er verdt det. Og som andre her sier: Affeksjonsverdi kan ikke måles i penger. Hun er bare helt urimelig.

Anonymkode: d7eb6...bf2

Nei, jeg synes også det er veldig ute på vidda og det er 5000 kroner jeg ikke har som student akkurat nå. Da må jeg ta av sparekontoen og jeg synes det er idiotisk når jeg kan få samme vase til 1500. 

Anonymkode: dee6b...d7b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt seriøst og hun driver å klager over at jeg har ødelagt vasen hennes. Jeg synes også dette fremstår helt idiotisk spesielt siden jeg kan få tak i vasen til 1500 kroner og hun kan få den imorgen. Men for henne så har den visst høyere affeksjonsverdi enn 1500 kroner og hun mener den er verdt 5000 kroner. 
 

Nei, jeg synes også det er veldig ute på vidda og det er 5000 kroner jeg ikke har som student akkurat nå. Da må jeg ta av sparekontoen og jeg synes det er idiotisk når jeg kan få samme vase til 1500. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Kjøp den til 1500 kroner og håp på at du klarer å bevare vennskapet med henne. Jeg hadde slitt med det når hun oppfører seg så idiotisk.

Anonymkode: d7eb6...bf2

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Venninnen" din ser tydeligvis sitt snitt til å tjene 3500. Ikke gi etter, hun er urimelig.

Anonymkode: 3fada...60f

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ikke verdt 5.000 kroner, så selvfølgelig skal du ikke betale det! Affeksjonsverdi kan ikke erstattes med penger og hadde dette vært en forsikringssak, så ville hun ha fått tilsvarende vase punktum. (Apropos forsikring, så har du ansvarsforsikring på innboforsikringen din hvis du har en slik. Egenandelen kan variere, men du kan jo sjekke for ordens skyld).

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er helt seriøst og hun driver å klager over at jeg har ødelagt vasen hennes. Jeg synes også dette fremstår helt idiotisk spesielt siden jeg kan få tak i vasen til 1500 kroner og hun kan få den imorgen. Men for henne så har den visst høyere affeksjonsverdi enn 1500 kroner og hun mener den er verdt 5000 kroner. 
 

Nei, jeg synes også det er veldig ute på vidda og det er 5000 kroner jeg ikke har som student akkurat nå. Da må jeg ta av sparekontoen og jeg synes det er idiotisk når jeg kan få samme vase til 1500. 

Anonymkode: dee6b...d7b

Da kjøper du selvfølgelig vasen til 1500. Ingen kan kreve den summen der når vasen ikke er verdt det. Makan til frekkhet! Affeksjonsverdi du liksom, det virker på meg som hun gjerne vil ha litt ekstra penger inn denne mnd.. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...