Gå til innhold

når midreårige prøver selvmord

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når en mindreårig blir reddet  ifra selvmord så personen havner på sykehuset pga forsøket..Hva slags instanser og hjelpeapparat slår inn ?

Noen som vet eksakt,ikke bare tror her inne?

Anonymkode: 9341d...fda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig ann på situasjonen, faktisk. 

Aller først er det jo psykolog/psykiater/leger på sykehus/legevakt. 

Så kommer det jo ann på historien bak selvmordsforsøket. Barnevernet og BUP blir nok i hvert fall blandet inn, men til hvilken grad BV blir innblandet avhenger som sagt veldig av situasjonen. 

Så blir også gjerne skole og lærere kontaktet. 

Så finner man (i de situasjonene det passer) sammen med foreldrene ut hvordan utredning som er best for personen. 

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor lurer du på det? Hvis du har selvmordstanker, ta kontakt med noen du stoler på. Om ikke annet en venn/venninne. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, atropos skrev:

Hvorfor lurer du på det? Hvis du har selvmordstanker, ta kontakt med noen du stoler på. Om ikke annet en venn/venninne. 

ikke meg det gjelder men takk for omtanken :-)

Anonymkode: 9341d...fda

• Liker 1
Skrevet

Jeg var 15. Ble lagt inn til observasjon i et døgn. Etter det var det null oppfølging fra noen kant.

Anonymkode: d2e52...785

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 15. Ble lagt inn til observasjon i et døgn. Etter det var det null oppfølging fra noen kant.

Anonymkode: d2e52...785

Akkurat samme her. Null nada oppfølging.

• Liker 2
Skrevet

Jeg var 9 og 12 og ingen oppfølging på meg heller...

Anonymkode: 07c68...bd7

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var 9 og 12 og ingen oppfølging på meg heller...

Anonymkode: 07c68...bd7

9 år? Nå fikk jeg helt vondt i magen :( 

Anonymkode: eb523...81d

• Liker 1
Skrevet

16 og fikk masse oppfølging og jeg prøvde ikke å ta livet mitt engang. Bare sa jeg kanskje skulle gjøre det.

Anonymkode: 9ef29...0d8

Skrevet

Tar du kontakt med psykiatrien må du stå på venteliste, men kommer du med avkuttet pulsåre får du behandling. Det er ille. Vel...så ille har det ikke vært for meg, men jeg kjenner til tilfellene. 

Anonymkode: c3f3f...d14

Skrevet

14 år, ingen oppfølging. Bare beskjed om å ikke prøve igjen. Noe jeg selvsagt gjorde. Da fikk jeg antidepressiva.

Anonymkode: 03612...6ee

Skrevet

Jeg ble innlagt på UPA  (ungdomspsykiatrisk akuttenhet) på Ullevål i 2 uker også oppfølging av bup i etterkant

Anonymkode: 37637...4a9

Skrevet

Jeg var 14, ble lagt inn til observasjon i et døgn for så å bli innlagt på UPA i 5 uker. Fikk psykolog og gikk til det frem til jeg var 18.

Anonymkode: 82b5f...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...