Gå til innhold

Dødsfall i familien noen dager før en lenge planlagt reise..

KG deltager

Anbefalte innlegg

Jeg hadde reist. For min del får jeg ingenting ut av å være med i begravelse, og det har ikke noe poeng for meg. Jeg må sørge på min egen måte, og det er i fred og ro.

Eneste grunnen til at jeg er med i begravelser er fordi at nesten alle jeg kjenner er kristne, og de ville behandlet meg ufint i lange tider etterpå. 

Anonymkode: 07f97...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22.2.2016 at 11.53, KG deltager skrev:

Kanskje du har rett, men mamma ville at jeg skulle dra- og hadde hun hatt behov for at jeg var der - ville jeg blitt uten å tatt flere vurderinger.. Avdøde hadde mange barnebarn.. 

Mitt farvel ble slik :

Jeg var med på minnestunden med åpen kiste, var med og la lokket på kisten og var en av de som satte skruene i..og en av de som bar kisten inn i bilen og  fulgte bilen sammen med mamma og tanter/ onkler og noen søskenbarn til bårehuset , og fikk være med på sermoniplanleggingen.. For meg var dette en fin samling like strek som en begravelse..

Mulig de i slekta reagerer på at jeg ikke er der , men når mamma mente det var dumt å avlyse følte jeg jeg hadde den nærmeste pårørendenes velsingnelse..  

Som andre har skrevet så kan USA-tur komme flere ganger for deg, men et farvel med besteforelder, på den måten, kommer bare en gang. Det vil alltid være delte meninger, og det er alltid opp til hver enkelt hva de ønsker. Synes det er bra du fikk med deg den første minnestunden med å lukke kistelokket og sånne ting. Det kan være en like viktig del av alt sammen, når det er familie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...