KG deltager Skrevet 15. februar 2016 #1 Del Skrevet 15. februar 2016 En av besteforeldrene mine gikk bort i dag, 3 dager før jeg skal reise på en 14 dagers ferie tilUSA... Mamma har sagt at jeg bare må reise som planlagt .. For avdøde er jo borte, og det å ta farvel kan jeg gjøre på andre måter enn å være i kirken.. var godt å høre at hun tenkte slik, men er så usikker på hva andre tenker.. vil ikke at de skal tro jeg ikke bryr meg .. For jeg elsker vikelig besteforeldrene mine .. Hva ville du tenkt om noen droppet begravelsen til en av besteforeldrene ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg syns det betyr lite hva andre tror. Det er mange måter å sørge på, det er dumt at folk tenker at begravelse er den eneste aksepterte sørgemetoden. Dette stemmer ikke. Noen trenger å gå raskt tilbake til hverdagen, noen trenger å sitte hjemme alene, noen oppsøker kanskje et sted som minner dem om avdøde. Anonymkode: cddf9...a7b 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #3 Del Skrevet 15. februar 2016 3 minutter siden, KG deltager skrev: En av besteforeldrene mine gikk bort i dag, 3 dager før jeg skal reise på en 14 dagers ferie tilUSA... Mamma har sagt at jeg bare må reise som planlagt .. For avdøde er jo borte, og det å ta farvel kan jeg gjøre på andre måter enn å være i kirken.. var godt å høre at hun tenkte slik, men er så usikker på hva andre tenker.. vil ikke at de skal tro jeg ikke bryr meg .. For jeg elsker vikelig besteforeldrene mine .. Hva ville du tenkt om noen droppet begravelsen til en av besteforeldrene ? Syns du skal reise. Det tror jeg besteforeldrene ville ønsket også jeg. Kjærligheten til h*m er ikke mindre av den grunn. Kondolerer,det er trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nøste~ Skrevet 15. februar 2016 #4 Del Skrevet 15. februar 2016 Ville dratt på ferie. Ikke hver dag man får reist til USA. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 15. februar 2016 #5 Del Skrevet 15. februar 2016 Helt kurant. Ville ikke tenkt at det er feil! Besteforeldrene dine hadde insisterte på at du dro også, det er jeg ganske sikker på. Kondolerer, det er vondt Og håper du får en god reise tross alt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drikkerbrushverdag Skrevet 15. februar 2016 #6 Del Skrevet 15. februar 2016 Nå har mora di sagt at det er greit, og du vet selv hvordan du sørger "best". Begravelser er ikke for de døde, men for de pårørende. Hvis du kommer til å takle greit å ikke være i kirka, må det være greit å dra. Jeg hadde ikke tenkt over det hvis jeg visste at du hadde planlagt en reise i forveien. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Del Skrevet 15. februar 2016 Du må avgjøre selv hva du mener er best for din egen del uten å bry deg om hva andre tenker. Det er helt greit uansett hva du velger, å delta i begravelse har ingenting med dine følelser for den avdøde å gjøre. Kondolerer forresten. Folk blander seg i andres avgjørelser og folk snakker nesten uansett hva man velger å gjøre. Kjenn på magefølelsen og ta det derfra. Selv reiser jeg såpass mye at jeg personlig hadde flyttet ferien noen dager for å gå i begravelsen. Men jeg er selvstendig næringsdrivende og kan derfor bestemme ferie uten å være avhengig av andre. Mulig jeg ville tenkt annerledes dersom jeg hadde akkurat disse to ukene med ferie og skulle på en lenge planlagt tur. Gjør det som føles best for deg, det er ingen andre som har noe med hvorfor du velger som du gjør dersom du reiser på ferie. Anonymkode: 8b852...7f1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
King in the North Skrevet 15. februar 2016 #8 Del Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, KG deltager skrev: En av besteforeldrene mine gikk bort i dag, 3 dager før jeg skal reise på en 14 dagers ferie tilUSA... Mamma har sagt at jeg bare må reise som planlagt .. For avdøde er jo borte, og det å ta farvel kan jeg gjøre på andre måter enn å være i kirken.. var godt å høre at hun tenkte slik, men er så usikker på hva andre tenker.. vil ikke at de skal tro jeg ikke bryr meg .. For jeg elsker vikelig besteforeldrene mine .. Hva ville du tenkt om noen droppet begravelsen til en av besteforeldrene ? Du reiser hvis du vil. Ingen andre skal bestemme hvordan du velger å sørge over et tapt familiemedlem. De som prøver å bestemme over din sorg, har faktisk ingenting de skulle ha sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 15. februar 2016 #9 Del Skrevet 15. februar 2016 Hør på moren din, ts. Reis. En idè kan jo være at akkurat den timen begravelsen er, så kan du sette deg ned et sted i fred og ro og minnes på din egen måte. Kanskje i en kirke eller noe? Hvis det ikke er midt på natta der du er da. Kondolerer, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dr. A. Kula Skrevet 15. februar 2016 #10 Del Skrevet 15. februar 2016 Kondolerer. Når det gjelder om du skal reise, er det ditt valg og du gjør det du føler for selv. Dersom DU ønsker å være i begravelsen, kan du sjekke med reiseforsikringen om den dekker utgifter til forsinkelse pga dødsfall i nær familie, slik at du kan evt kan være i begravelsen og hente inn ferien etterpå. Da mister du deler av ferien, men får deltatt i begravelsen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 15. februar 2016 #11 Del Skrevet 15. februar 2016 Jeg har vært i samme knipe selv, og jeg valgte å reise. Men den da passet jeg på at jeg ikke la ut bilder, statuser, innsjekkinger osv som kunne skape misnøye. Jeg hadde en fin dag når begravelsen skulle være og tok en øl for å hedre bestefar, men jeg la deimot ikke ut bildet da enkelte hjemme kunne tolke det feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #12 Del Skrevet 15. februar 2016 Du må selvfølgelig gjøre det du mener er best. Nei, det er ikke hver dag man drar til USA, men det er heller ikke hver dag man mister noen. Personlig ville jeg ikke dratt, rett og slett fordi sorgen hadde overskygget turen. Nå vet ikke jeg hva slags forhold du hadde til din bestefar/bestemor som døde, men jeg har et såpass godt forhold til mine at jeg ikke hadde klart å reise. Men det er nå min mening da Anonymkode: e4875...c86 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #13 Del Skrevet 15. februar 2016 En i nær familie opplevde omtrent det samme, en slektning av oss døde og skulle begraves når han skulle reise på ferie. Han valgte å reise, men angret i ettertid på at han ikke hadde utsatt turen. Du må selvfølgelig selv kjenne på hva som er riktig for deg, men vær obs på at det kan kjennes helt feil å ikke få med seg begravelsen senere. Personlig kunne jeg aldri ha valgt en ferie over begravelsen til en av mine besteforeldre, men jeg har forståelse for at andre vil velge annerledes. Anonymkode: e1f45...996 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #14 Del Skrevet 16. februar 2016 Kondolerer TS. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort... Den dagen min bestemor døde, valgte jeg å ikke hive meg i bilen for å ta farvel (to-tre timers avstand) fordi det å komme for sent ville være verre enn å velge å ikke dra. Jeg hadde i stedet besøk av en venninne og ungene for å tenke på noe annet. Det kjenner jeg at var riktig for meg. Da bestefar døde, dro vi rett fra begravelsen på hotellweekend - det var bestilt lenge før. Det var også riktig for meg. Jeg hadde, som en over meg, et veldig godt og nært forhold til besteforeldrene mine. Et så nært forhold at jeg føler meg sikker på at dersom jeg kunne diskutert det med dem hadde jeg møtt forståelse og aksept for mine valg. Jeg tenker på dem, minnes dem og forteller sprø historier om dem til vesla. Det er viktigst for meg, og jeg tror også for dem. Livet er som det er. Av og til stilles vi overfor tøffe valg, og vi må velge mellom det som er riktig for oss selv og det som er vanlig. Om du ønsker å reise, og kjenner at det vil være riktig for deg, så reis. Anonymkode: 21353...371 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KG deltager Skrevet 18. februar 2016 Forfatter #15 Del Skrevet 18. februar 2016 Takk for alle svar og hilsener Reisen går som planlagt.. Men, kjenner at det er fryktelig tungt .., egentlig ikke det at jeg går glipp av begravelsen.. Men så utrolig vondt å tenke på avdøde., Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #16 Del Skrevet 19. februar 2016 Hadde aldri reist etter en slik hendelse. Man kan til og med få pengene refundert ved dødsfall i nær familie, fof meg ville det uansett vært utenkelig å ta farvel på den måten. Anonymkode: 972a1...05c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 19. februar 2016 #17 Del Skrevet 19. februar 2016 Du får jo pengene tilbake på reiseforsikringen, bare utsett ferien litt? Hvis du er for trist til å feriere kan du vel også sykemelde deg slik at du får ny ferie også? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #18 Del Skrevet 19. februar 2016 Jeg hadde utsatt ferien. Besteforeldre er viktigere enn ferie. Synes dere skal gå i begravelsen. Ferien kan dere ta etterpå Anonymkode: 163bd...214 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2016 #19 Del Skrevet 19. februar 2016 Ferie kan man ta i alle år. Å ta farvel med nær familie, gjør man en gang. Anonymkode: 81db1...8d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
globalagogo Skrevet 19. februar 2016 #20 Del Skrevet 19. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde utsatt ferien. Besteforeldre er viktigere enn ferie. Synes dere skal gå i begravelsen. Ferien kan dere ta etterpå Anonymkode: 163bd...214 Uenig. Det handler ikke om at besteforeldre ikke er viktige. Hvis jeg hadde dødd, hadde jeg ikke ønsket at mine barnebarn skulle legge vekk alle planer og bare sørge. Men ja, alle er forskjellige så klart 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå