AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Vi er et par i slutten av 20 årene som ønsker både barn og hund i fremtiden. Per nå er det 3-5 år til det er snakk om barn og det er derfor høyst mer aktuelt å skaffe en hund. (Økonomi og tidsmessig er det også ideelt å skaffe en valp nå). Dere som har både barn og hund, hva er deres erfaring i forhold til dette? Anbefaler dere å først skaffe barn, vente noen år til barnet er litt eldre og så skaffe hund? Eller er det bedre å skaffe hund først, slik at man har fullt fokus på kun hund de 2-3 først årene? Anonymkode: fc448...3ca
Gjest førstedamen Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Kommer joa nn på, du sier du vil ha en valp, og det krever jo veldig mye. Kjenner ikke mange som har klart og ha småbarn og hvertfall ikke spebarn sammen med valp. Da de biter, skiter og ikke oppfører seg noe serlig og må ha konstant tilsyn det første året minst. Tror du får bedre tid til å trene og bruke tid på valp hvis man ikke har barn. Da vil du også føle deg trygg og kjenne den hunden når et barn kommer i hus, så du ikke trenger begymre deg for at hunden kanskje ikke liker barn. Bare mine personlige tanker
Sapientia Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Voksen hund som er veloppdragen + barn har mange klart med stor suksess. Men litt mer å gjøre enn uten hund er det selvsagt. Valp og småbarn vil jeg ikke anbefale, spesielt ikke dersom man ikke har lang og mye erfaring med hund fra før av. Nå har ikke jeg selv barn, bare hunder, men jeg har jo venner med barn og ser hvor mye tid og energi disse småmenneskene tar.
Fiberhusk Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Jeg fikk hund først. Fordi jeg ikke hadde noen å få barn med, og fordi jeg ikke ville ha barn på lenge. Hunden er 2,5 år når mini etter planen skal komme. Moren min fikk hunden to år etter meg. Det var visst grusomt å ha valpetiden og unghundperioden, med småbarn i hus... Slik sett, så ville jeg valgt hund først.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #5 Skrevet 16. februar 2016 Hund først! Definitivt. Småbarnsperioden kan være såpass krevende at det kan være vanskelig å få prioritert slik man vil og bør i forhold til valp og unghund. Anonymkode: aab5d...765
Gjest Badebuksa Skrevet 16. februar 2016 #6 Skrevet 16. februar 2016 Hund først. Så vet du om den går overens med barn før du får barn. Det er jo "litt dumt" dersom hunden etter at der ar fått barn viser seg å være ustabil etc.
Shinigami Skrevet 16. februar 2016 #7 Skrevet 16. februar 2016 Fikk barn for seks uker siden og har en seks år gammel hund fra før. Det har gått kjempefint så langt Man kan risikere en sjalu hund om man får hunden først, men her har det gått fint. Men er glad for at hunden er voksen. Spedbarn + valp/unghund hadde vært slitsomt.
Chizue Skrevet 16. februar 2016 #8 Skrevet 16. februar 2016 Mine foreldre skaffet hund først..og ett år etterpå kom jeg. Med årene viste det seg at jeg var veldig allergisk mot hunden og de kunne jo ikke akkurat gi bort meg :-/ så hunden måtte bort. Det er jo en ting å tenke på før dere skaffer dere hund, hva om barnet er allergisk?
Ruccula Skrevet 16. februar 2016 #9 Skrevet 16. februar 2016 Jeg kjenner mange som fikk spedbarn og valp samtidig. Flere av disse folkene er "hundemennesker" og har gjerne 2-5 hunder i hus. Babyen er med på daglige hundetreninger og henger i sele på mors mage på lange turer. For disse folka er dette helt uproblematisk. Men hvis du ikke har mye erfaring med hund så ville jeg valgt hund først og latt hunden bli ihvertfall 3 år før babien kommer.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #10 Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Chibi skrev: Mine foreldre skaffet hund først..og ett år etterpå kom jeg. Med årene viste det seg at jeg var veldig allergisk mot hunden og de kunne jo ikke akkurat gi bort meg :-/ så hunden måtte bort. Det er jo en ting å tenke på før dere skaffer dere hund, hva om barnet er allergisk? Da kvitter man seg med hunden. Ærlig talt, det er ei bikkje! Anonymkode: 90858...cb9
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #11 Skrevet 16. februar 2016 4 timer siden, Chibi skrev: Mine foreldre skaffet hund først..og ett år etterpå kom jeg. Med årene viste det seg at jeg var veldig allergisk mot hunden og de kunne jo ikke akkurat gi bort meg :-/ så hunden måtte bort. Det er jo en ting å tenke på før dere skaffer dere hund, hva om barnet er allergisk? da kan ingen skaffe seg dyr om man skal tenke sånn hele tiden TS:hund først definnitivt Anonymkode: b0e4e...25b
Ruccula Skrevet 16. februar 2016 #12 Skrevet 16. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da kvitter man seg med hunden. Ærlig talt, det er ei bikkje! Anonymkode: 90858...cb9 I D I O T! 1
NuckingFutz Skrevet 16. februar 2016 #13 Skrevet 16. februar 2016 Har et vennepar som absolutt skulle ha seg valp mens fruen gikk gravid. Endte med totalt kaos i barselpermisjonen med en helt utmattet mor, hvor paret endte med å omplassere unghunden. En ekstra belastning i en sårbar og veldig krevende fase av livet som nybakte foreldre å måtte omplassere en hund som de brukte mange måneder på å forme og knytte seg til, for så å innse at det rett og slett ble for mye. Å ha hund innebærer MYE ansvar og ganske mye arbeid!!!
Surriball Skrevet 17. februar 2016 #14 Skrevet 17. februar 2016 Hund først, helt klart. Hvis det er snakk om 3-5 år før baby blir aktuelt rekker jo valpen å bli ganske voksen før dere får barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå