Gå til innhold

Eplehuset vs. "vanlig" elektrobutikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som at iPaden min begynner  ta kvelden nå og trenger derfor ny. I den forbindelse så lurer jeg på om det er noen efarne folk her inne som har noen meninger om jeg bør kjøpe iPaden på Eplehuset eller en annen "vanlig" elektrokjede (lefdal, elkjøp, osv..). Jeg hadde en reklamasjonssak på et ipad-cover for et års tid siden og da var Eplehuset elending på kundeservice og frasa seg alt ansvar selvom det helt klart var et dårlig produkt og ikke feil bruk. Så jeg må innrømme at det fristet lite å handle hos dem etter det (var jo ikke snakk om mer enn 500kr, men var litt prinsippet og måten de fremsto på). Er det noen fordeler med å handle hos Eplehuset? Jeg har aldri handlet Apple-produkter hos andre enn dem, men reklamasjon og slikt har i det minste alltid gått veldig knirkefritt hos de vanlige elektrokjedene. Men har Apple like sære regler om man handler deres produkter hos f.eks lefdal? Det skal sies at jeg er student uten tilgang på bil, så Eplehuset i senturm er en del lettere å komme seg til enn de andre butikkene. 

Skrevet

Aldri kjøp hos Lefdal. Etter to uker frasier de seg alt ansvar og du må kontakte produsent selv. Kjøpt iPad og iPod hos Expert, fikk nye (swaps) på begge etter problemer. IPaden etter lang tid også. 

Anonymkode: 62dcb...9d7

Skrevet (endret)

Eplehuset er den eneste av de større kjedene som retter seg kun mot Apple og har følgelig størst ekspertise på Apples produkter. Inntil 2014 var Humac deres primære konkurrent, men Eplehuset har nå tatt over Humac sine butikker og ansatte i Norge. En fordel med Eplehuset er at de har mange ansatte med peiling på Apple-produkter. Hvis en i butikken ikke kan svare på ditt spørsmål, har de som regel noen andre som kan. Eplehuset har også et eget verksted i Oslo med noen titalls ansatte som kun reparerer Apple-produkter. Jeg tør garantere at Lefdal, Elkjøp og Expert ikke slår Eplehuset på kunnskap om produkter fra Apple.

Endret av Klossmajor

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...