AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Det er helt utrolig. Omtrent 5 nye tråd hver dag om asylsøkere og flyktninger. Går de ikke lei? Og det er de samme emnene som går om og om igjen. All maset om uff og stønn hvordan skal vi klare å finansiere de, det vil gå ut over ditten og datten, ser dere de? de trakasserer oss, Sverige, Køln, religion, tafsing, kontanter, Russland, Listhaug... Herregud. Det vil ingen ende ta. De vil ikke ta samme tema under samme tråd heller. De må konstant og til stadig opprette ny tråd. Hvor er KG? Hvorfor samler de ikke ihvertfall noen av trådene under ett. Dette pleier de å gjøre noen ganger når tema er samme. KG har begynt å bære preg av å være et arena der asylsøker-fientlige vanker. Anonymkode: 3af71...349 8
fotosyntesen Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 (endret) Reportasjer om asylsøkere og flyktninger dominerer jo mainstream media i Norge, hvorfor skal ikke dette gjenspeile KG? Kanskje KG følger trenden i media generelt. Det går jo ikke en dag uten at harmdirrende politikere fra venstresiden står frem og synes Listhaug er den nye antikrist. Er enig i at flere av trådene kunne samles. Endret 15. februar 2016 av fotosyntesen 2
jabx Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Det er et uendelig antall tråder om sex her også. Hvorfor samler man ikke alle trådene om sex i en og samme tråd siden alt bare handler om sex uansett? Logikk. You fail. 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 2 minutter siden, jabx skrev: Det er et uendelig antall tråder om sex her også. Hvorfor samler man ikke alle trådene om sex i en og samme tråd siden alt bare handler om sex uansett? Logikk. You fail. Anonymkode: c5ec6...0f1 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 5 minutter siden, jabx skrev: Det er et uendelig antall tråder om sex her også. Hvorfor samler man ikke alle trådene om sex i en og samme tråd siden alt bare handler om sex uansett? Logikk. You fail. Ja, enn om vi bare hadde hatt et underforum dedikert til sex. Da hadde de som er spesielt interessert i det kunne diskutert det der. Anonymkode: 99ac3...87a 3
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 9 minutter siden, jabx skrev: Det er et uendelig antall tråder om sex her også. Hvorfor samler man ikke alle trådene om sex i en og samme tråd siden alt bare handler om sex uansett? Logikk. You fail. http://forum.kvinneguiden.no/forum/17-seksualitet/
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Enig. Det er bra at alle meninger kommer frem, men i det siste har det tatt opp hvert eneste innlegg på førstesiden på aktueltforumet. Selv om det er et hett tema så skjer det jo andre ting i verden også. Anonymkode: 8f29c...8c9 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Jeg er SÅ DRITLEI! KG får nok et pent rykte av dette. Anonymkode: ad6ab...22a 1
WubWub Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Det opptar folk - i stadig større grad. Derfor blir det diskutert, fordi det engasjerer. Kriser i andre deler av verden er ikke lenger noe vi er skånet for slik det har vært tidligere i vår isolerte steinrøys. I takt med at verden blir stadig mer globalisert verden så rammer kriser i Afrika og Midtøsten også oss og vi er nødt til å forholde oss til dette faktum. Debatt er da et viktig verktøy man kan bruke for å prøve finne løsninger på store utfordringer. Ikke det at jeg tror politikere sitter å finleser KG for å finne svar på kriser men på et mellommenneskelig nivå tenker jeg at individer utvikler seg personlig når de får delt sin frustrasjon og tristhet med andre mennesker, for det er en stor pille å svelge når man i media hele tiden blir foret feit på all lidelsen som skjer i verden. Mange har da et behov for å ha noen de kan prate med om disse tingene slik at de får bearbeidet inntrykkene. Det som skiller oss mennesker fra andre dyr er ikke nødvendig vår intelligens (det er dog også en faktor) men våre evner til å kommunisere. Hele den menneskelige sivilisasjonen er bygd utelukkende på kommunikasjon. Vi lærer av å kommunisere. All vår teknologi og vitenskap er bygd på våre forfedres oppdagelser som de har kommunisert videre slik at neste generasjon kan bygge videre på den læren. Uansett så er ikke fenomenet du beskriver isolert til KG - om du kikker på diskusjon.no sitt politikk fora handler trådene nesten utelukkende om flyktningkrisen, utfordringer vi har med integrering, økonomi og tilrettelegging. På VG Debatt er det likedan. Personlig tenker jeg at det er sunt å ta de tunge debattene såfremt man gjør det på en redelig måte. Jeg har selv tatt et kraftig oppgjør med ytterste høyre som benytter seg av ufin retorikk / dehumanisering fordi jeg mener at slik ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn. Men for de som diskuterer denne typen tematikk på en saklig måte : Kjempe bra og ikke minst er det sunt for samfunnet! Om man legger lokk på de vanskelige tingene å tabulegger de så vil enkeltpersoner sitte å dvele på disse tingene alene uten å møte motstand i form av argumenter som tvinger/utfordrer de tankene man sitter med. Dette er en oppskrift for ekstremisme. Debatt og nysgjerrig lærevilje er noen av de tingene som definerer menneskelighet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 5 minutter siden, WubWub skrev: Det opptar folk - i stadig større grad. Derfor blir det diskutert, fordi det engasjerer. Kriser i andre deler av verden er ikke lenger noe vi er skånet for slik det har vært tidligere i vår isolerte steinrøys. I takt med at verden blir stadig mer globalisert verden så rammer kriser i Afrika og Midtøsten også oss og vi er nødt til å forholde oss til dette faktum. Debatt er da et viktig verktøy man kan bruke for å prøve finne løsninger på store utfordringer. Ikke det at jeg tror politikere sitter å finleser KG for å finne svar på kriser men på et mellommenneskelig nivå tenker jeg at individer utvikler seg personlig når de får delt sin frustrasjon og tristhet med andre mennesker, for det er en stor pille å svelge når man i media hele tiden blir foret feit på all lidelsen som skjer i verden. Mange har da et behov for å ha noen de kan prate med om disse tingene slik at de får bearbeidet inntrykkene. Det som skiller oss mennesker fra andre dyr er ikke nødvendig vår intelligens (det er dog også en faktor) men våre evner til å kommunisere. Hele den menneskelige sivilisasjonen er bygd utelukkende på kommunikasjon. Vi lærer av å kommunisere. All vår teknologi og vitenskap er bygd på våre forfedres oppdagelser som de har kommunisert videre slik at neste generasjon kan bygge videre på den læren. Uansett så er ikke fenomenet du beskriver isolert til KG - om du kikker på diskusjon.no sitt politikk fora handler trådene nesten utelukkende om flyktningkrisen, utfordringer vi har med integrering, økonomi og tilrettelegging. På VG Debatt er det likedan. Personlig tenker jeg at det er sunt å ta de tunge debattene såfremt man gjør det på en redelig måte. Jeg har selv tatt et kraftig oppgjør med ytterste høyre som benytter seg av ufin retorikk / dehumanisering fordi jeg mener at slik ikke hører hjemme i et sivilisert samfunn. Men for de som diskuterer denne typen tematikk på en saklig måte : Kjempe bra og ikke minst er det sunt for samfunnet! Om man legger lokk på de vanskelige tingene å tabulegger de så vil enkeltpersoner sitte å dvele på disse tingene alene uten å møte motstand i form av argumenter som tvinger/utfordrer de tankene man sitter med. Dette er en oppskrift for ekstremisme. Debatt og nysgjerrig lærevilje er noen av de tingene som definerer menneskelighet. Det hadde vært fint om du kunne konsentrere deg om trådens tema hvilket er:Tråder som hele tiden gjentar om og om igjen samme tema. Hvilket er unødvendig. Istedenfor å skrive et langt innlegg som på ingen måte besvarer trådens tema. Anonymkode: 3af71...349 3
WubWub Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært fint om du kunne konsentrere deg om trådens tema hvilket er:Tråder som hele tiden gjentar om og om igjen samme tema. Hvilket er unødvendig. Istedenfor å skrive et langt innlegg som på ingen måte besvarer trådens tema. Anonymkode: 3af71...349 Og jeg svarer deg på hvorfor det dukker opp tråder med lignende temaer oftere og oftere. Det er en naturlig konsekvens som følge av at vi ikke lenger er skjermet for katastrofer og kriser i omverden. Forslaget ditt om å samle alle tråder under ett er jeg også skeptisk til. Det ville blitt altfor uoversiktlig og luftig. Om man ønsker diskutere en konkret aktuell sak, og 10 andre vil diskutere 10 andre konkrete saker, ja hva da? Det blir bare rør. 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, WubWub skrev: Og jeg svarer deg på hvorfor det dukker opp tråder med lignende temaer oftere og oftere. Det er en naturlig konsekvens som følge av at vi ikke lenger er skjermet for katastrofer og kriser i omverden. Forslaget ditt om å samle alle tråder under ett er jeg også skeptisk til. Det ville blitt altfor uoversiktlig og luftig. Om man ønsker diskutere en konkret aktuell sak, og 10 andre vil diskutere 10 andre konkrete saker, ja hva da? Det blir bare rør. Vi har inntil flere brukere som bevisst bruker forumet for ensidig meningpåvirkning. Det er nok ikke så redelig som du skulle ha det. Anonymkode: 3af71...349 4
WubWub Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har inntil flere brukere som bevisst bruker forumet for ensidig meningpåvirkning. Det er nok ikke så redelig som du skulle ha det. Anonymkode: 3af71...349 Hvor skal jeg ha det til at det er redelig? Jeg hevder det motsatte. Ufin debatt retorikk / dehumanisering forgifter og ødelegger en debatt - uansett om det er høyre eller venstre som står for ufinhetene. Men det forandrer ikke det faktum at det bare ville blitt kaos om det ble benyttet 1 tråd for å samle alle aktuelle sakter om flyktninger, krig, innvandring, økonomi. But alas, jeg ser selvfølgelig problemstillingen du viser til i HI. Av den grunn klikker jeg meg mindre inn på politiske fora enn jeg gjorde tidligere. Det finnes mer til politikk og aktuelle saker enn innvandring, men disse sakene koker bort i kålen. Hvorfor det er blitt slik prøver jeg forklare med logikk i innlegget mitt som du syntes var for stort. Jeg trenger ikke like utviklingen men jeg kan prøve vise til en forståelse å sette ting i sammenheng og perspektiv. Det var likedan etter Utøya terroren, alle nett fora boblet over av Breivik i måneder. Det ble raskt slitsomt men sånn er vi når vi blir rammet av urett , vanskeligheter, forandring og sorg. Da søker vi dialog og debatt ikke bare for å få forståelse, men også for bearbeiding. Det fine med Norge er at vi stort sett har lov til å diskutere hva vi vil. Åpenhet og dialog er uhyre viktig uansett om man misliker budskapet man får servert. Til tross for at Voltaire aldri sa "Jeg deler ikke dine meninger, men jeg er beredt til å dø for din rett til å hevde dem" så syntes jeg budskapet allikevel bør definere vestlige verdier.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 3 minutter siden, WubWub skrev: Hvor skal jeg ha det til at det er redelig? Jeg hevder det motsatte. Ufin debatt retorikk / dehumanisering forgifter og ødelegger en debatt - uansett om det er høyre eller venstre som står for ufinhetene. Men det forandrer ikke det faktum at det bare ville blitt kaos om det ble benyttet 1 tråd for å samle alle aktuelle sakter om flyktninger, krig, innvandring, økonomi. But alas, jeg ser selvfølgelig problemstillingen du viser til i HI. Av den grunn klikker jeg meg mindre inn på politiske fora enn jeg gjorde tidligere. Det finnes mer til politikk og aktuelle saker enn innvandring, men disse sakene koker bort i kålen. Hvorfor det er blitt slik prøver jeg forklare med logikk i innlegget mitt som du syntes var for stort. Jeg trenger ikke like utviklingen men jeg kan prøve vise til en forståelse å sette ting i sammenheng og perspektiv. Det var likedan etter Utøya terroren, alle nett fora boblet over av Breivik i måneder. Det ble raskt slitsomt men sånn er vi når vi blir rammet av urett , vanskeligheter, forandring og sorg. Da søker vi dialog og debatt ikke bare for å få forståelse, men også for bearbeiding. Det fine med Norge er at vi stort sett har lov til å diskutere hva vi vil. Åpenhet og dialog er uhyre viktig uansett om man misliker budskapet man får servert. Til tross for at Voltaire aldri sa "Jeg deler ikke dine meninger, men jeg er beredt til å dø for din rett til å hevde dem" så syntes jeg budskapet allikevel bør definere vestlige verdier. " Personlig tenker jeg at det er sunt å ta de tunge debattene såfremt man gjør det på en redelig måte ". Anonymkode: 3af71...349
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå