Gå til innhold

Hva pynter du med til jul  

1 stemme

1. 1. Hva pynter du med til jul

• ingenting
      0
    • kun adventsstjerne
      1
    • kun juletre
      0
    • pynter, men har verken stjerne eller tre
      1
    • kun tre og adventsstjerne
      0
    • stjerne, tre og litt mer
      3
    • stjerne, tre og noe mer
      7
    • stjerne, tre og mye mer
      12

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hvor mye og med hva pynter dere til jul?

Jeg bor foreløpig i en liten leiligehet der vi ikke oppholder oss i jula, men håper på å få innført litt "kun for oss"-juletradisjoner etter hvert også..

Foreløpig er det bare adventsstjerne i adventstida og kalender

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

adventsstjerne, adventslysestake, julelandsbyen min, tre og pynt med duker og annen pynt rundt omkring.

Elsker julepynt :sjarmor:

Skrevet

Juletre, julestjerner i vinduene, julelys i eføyen min utenfor kjøkkenvinduet, nisse på trappa ute og lys på treet på trammen, nisselandsbyer, kirkelandsbyer, nisser i allevarianter i alle kroker, røde julestjerner (planter), engler, julefigurer i alle varianter, julegardiner, juleduker, julelysestaker med julelys og julemansjetter, halmbukker, julekalender, adventsstake, syvarmet i vinduet i kjelleren, pynt på ungenes rom, (soverommet vårt er julefri sone, det har mannen bestemt :ler: ), julekrybber, pepperkaker i røde bånd, håndmalte juleglasskuler i vinduene..... Og sikkert mye mer..... Jeg elsker jul, og har stort hus - en deilig kombinasjon :sjarmor:

Skrevet

Her i leiligheta blir det neppe veldig mye pynt. Det er første høsten vi bor her, og begge reiser hjem til foreldre til jul. I tillegg slutter jo skolen så tidlig - 10. desember, så jeg synes det blir litt for tidlig å pynte da, men adventsstjerne, adventsstake, gamle julehefter (de nye får vente til julaften), pepperkaker og gløgg skal nok få bidra til julestemningen her også :) Kanskje finner jeg fram noen nisser også, men ikke veldig. Noen litt "julete" duker blir det sikkert også.

Hjemme hos foreldrene mine starter vi ikke pyntingen før rundt. 22. desember. Da bruker vi nesten to hele dager på å få frem all pynten - det er vanvittig mange nisser, engler, julestjerner og julekuler - you name it, men så fryktelig koselig det blir :) I tillegg har vi juletre, som blir pyntet om kvelden lillejulaften, og selvsagt julestjerner og adventsstaker som blir tatt frem første søndag i advent.

Ååh, nå gleder jeg meg skikkelig til jul :nisse:

Skrevet

Siden vi ikke feirer jul her, men hos foreldrene våre, pynter vi lite. Vi har stjerne, adventskrans og en del nisser og slikt. Og så har vi et bittelite juletre med pynt og små gaver under. Hjemme hos foreldrene mine derimot finnes all slags pynt, de har et digert hus og jeg tror knapt det finnes et rom uten julepynt til jul. Bortsett fra adventskrans og julestjerne kommer ingen pynt fram før lille julaften.

Skrevet

Har adventstjerne,juletre,nisser,engler, julefigurer i alle varianter, julegardiner, juleduker, julelysestaker med julelys og julemansjetter, julekalender, adventsstake.......Det er sikkert masse jeg har glemt nå.

Koldbruna

Skrevet
Juletre' date=' julestjerner i vinduene, julelys i eføyen min utenfor kjøkkenvinduet, nisse på trappa ute og lys på treet på trammen, nisselandsbyer, kirkelandsbyer, nisser i allevarianter i alle kroker, røde julestjerner (planter), engler, julefigurer i alle varianter, julegardiner, juleduker, julelysestaker med julelys og julemansjetter, halmbukker, julekalender, adventsstake, syvarmet i vinduet i kjelleren, pynt på ungenes rom, (soverommet vårt er julefri sone, det har mannen bestemt :ler: ), julekrybber, pepperkaker i røde bånd, håndmalte juleglasskuler i vinduene..... Og sikkert mye mer..... Jeg elsker jul, og har stort hus - en deilig kombinasjon :sjarmor:[/quote']

:o :ler:

Like kjekt å rydde det vekk i januar?

Eg pynta av og til på rommet mitt før, men då hang pynten der til sommaren ettepå.

Trur ikkje hybelen min kjem til å sjå så veldig julete ut.

Skrevet
Bortsett fra adventskrans og julestjerne kommer ingen pynt fram før lille julaften.

Før var det slik som dette hos oss også, men nå har vi så mye at vi må ha to dager for å få alt frem (uten å stresse aaaaaltfor mye - jula skal være kos også) :ler:

Skrevet

Vi er fire til å gjøre det da, og det tar riktignok noen timer, men så er det veldig koselig også. :)

Skrevet

Vi er to/tre, og innimellom fire :ler: svært hus og sinnsykt masse pynt... Det er jul det :nisse:

Skrevet

:o :ler:

Like kjekt å rydde det vekk i januar?

Koser meg med både pynting og rydding jeg.... :wink:

Dessuten får min pynt stå til 20. dag jul, og siste uka rydder jeg litt etter litt. Så da blir det ingen brå overganger liksom, også blir det lysere og lysere ute, så da varer jula på en måte i hele den verste mørketida.... :wink:

Skrevet

Vi drar begge som regel hjem til mine foreldre og feirer jul der, men vi har lilla duk og julestjerne i adventstiden og nisseduker når det nærmer seg jul. Pleier også å pynte noen av potteplantene våre med lys.

Skrevet

Vi har en nisse. That's it. Men så feirer ikke vi jul hjemme. I år er det til svigers, og der er det et veldig pynta juletre, og nisser og greier. :wink:

Skrevet

Dette er vår førse jul vi skal arrangere, så vi er vel ikke helt på "topp" ennå :sjarmor: Men vi skal ha juletre, advendtsake i vinduene, julekrybbe og vindus-maling (noe gubben har gledeet seg til helt fra sist jul). Samt litt engler og nisser rundt omkring. (kjøpte nye julegardiner til stua, gleder meg til å henge de opp!)

Det vi vet vi mangler er sånn stjerne til å henge i vinduet, men jeg vet ikke om jeg vil ha det ennå..

Skrevet

Det vi vet vi mangler er sånn stjerne til å henge i vinduet, men jeg vet ikke om jeg vil ha det ennå..

Åå, det som er så fint :Nikke:

Skrevet

Nisser, nisser og nisser + malte klokker eller keamikkpepperkaker i vinduene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...