Gå til innhold

Hvorfor er de ariske genene de svakeste?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ‎15‎.‎02‎.‎2016 at 18.20, AnonymBruker skrev:

Når man ser "blandingsmennesker" så blir de alltid ganske mørke, selvom den ene forelderen er hvit. Hvorfor det?

Hvis en svart og en hvit får barn, skjer det jo aldri at barnet får f.eks blå øyne og blondt hår. Det blir brune øyne, lysebrun hud og svart/mørkebrunt hår. 
Jeg har heller ikke sett at et halvt asiatisk-arisk barn får blå øyne og blondt hår. 

Hvorfor er det sånn? 

Anonymkode: c4756...b82

Så du lurer på hvorfor nordeuropeiske gener er rasistene?

Hva sier genetikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ulike blandinger gir ulike utseender hos barna :)

En dame jeg kjenner fra Korea sa at det ble gjerne fin blanding om ho fant seg en nordmann, 

men ho ville ikke ha afrikaner, for da ble det så stygge barn om de blandet koreansk og afrikansk.... (!)

Anonymkode: 6fc06...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En dame jeg kjenner fra Korea sa at det ble gjerne fin blanding om ho fant seg en nordmann, 

men ho ville ikke ha afrikaner, for da ble det så stygge barn om de blandet koreansk og afrikansk.... (!)

Kan bli brun farge og skjeve øyne. Hun har et poeng. Men det kan også skje hvis hun finner en mørkhudet inder eller pakistaner osv.

Anonymkode: a85e8...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 17.2.2016 at 15.53, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Det finnes heller ikke fugleraser eller hunderaser. Alt er likt og alle er like!

Anonymkode: bbfff...fe9

Hvis du sier at du liker pitbull bedre enn terrier, er du rasist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her kommer fru rasistisk med sin kommentar, og for de som ikke liker å høre det, ignorer det jeg skriver her: 

Jeg synes det er synd at den ariske rasen får barn med andre raser, nettopp fordi blå øyne og lyst hår er på vei til å forsvinne. Når jeg ser en blond kvinne/mann med en mørk baby i barnevogn merker jeg at jeg blir lei meg over at hun/han ikke tok vare på det nordiske utseende. :(

Det er så mange flotte nordiske mennesker som velger å ødelegge, ja, ødelegge sine videre gener. For mange av de jeg kjenner til har partnere av tyrkisk, afrikansk eller pakistansk opprinnelse. Veldig trist. 

Anonymkode: 0092c...6d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den Tuesday, March 22, 2016 at 17.55, AnonymBruker skrev:

All blanding av nordiske gener med brunere hud/øyne blir stygt. Fordi det er på tide at man tar vare på genene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 9.3.2016 at 1.16, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bare hvite mennesker som er kaukasoide. Antropologene bruker genetiske markører, strukturen på kraniet, nese, lepper, uten nødvendivs hensyn til hudtonen.

Grunnen til at personer fra Afrikas Horn regnes som kaukasoide er at det er relativ høy genetisk treff, og samme kraniestruktur, smalt ansikt (90-100 grader), smal spiss nese, tynne lepper, men fortsatt mørkere farge og en del har mer krøllete hår enn etniske grupper lengre nord som også er kaukasoide. Alt dette står i sterk kontrast til mennesker i rasen negroid.

Det er vitenskapen som sier det. Det i grønt er hvor den kaukasoide rase kommer fra.

1280px-Carleton_Coon_races_after_Pleisto

Anonymkode: a85e8...5f5

Det finnes ulike "raser" blant de mørkhudede og,

både i Australia og Afrika. 
Vi har pygmeer som er veldig korte,

så har vi de som er veldig høye, 

de som er veldig kraftige, 

variasjonene er mange.
Også i Asia ser vi forskjeller. F.eks. ser vi ofte lett hvem som er koreanere.. 

eskimoer ser også litt asiatiske ut, pga de stammer derfra. 
Indianere stammer også fra Asia, vi har ulike typer indianere og med ulike trekk...

Det blir utrolig mange raser. 
Av og til kan vi jo se hvem som er polakker og andre østeuropeere og, jeg ser stadig flere av de og tenker han der er sikkert østeuropeer, så får jeg det bekreftet når han snakker (dobro dobro....)...

Russere er også litt forskjellige - da Russland er STORT, og vi har flere typer der og,

mest klassisk er de med høye kinnbein. 

Men en ting er sikkert, raser eller ei... alle "rasene " er vakre,

og det er bra og spennende at vi har mangfold. LIke spennende er det og når man blander ulike "raser" og får frem enda flere vakre trekk.

Mennesket er vakkert. Alle som en, ikke bare modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

All blanding av nordiske gener med brunere hud/øyne blir stygt. Fordi det er på tide at man tar vare på genene!

Personlig syns jeg det klassiske skandinaviske utssendet med blondt hår og blå øyne, blek hud - er kjedelig...

Hvorfor soler vi oss og farger håret? Vi vil også være brune :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personlig syns jeg det klassiske skandinaviske utssendet med blondt hår og blå øyne, blek hud - er kjedelig...

Hvorfor soler vi oss og farger håret? Vi vil også være brune :D

Det klassiske skandinaviske utseende vil bli helt borte om noen år. 

Jeg har funnet en norsk mann med blå øyne og lyst hår og er det samme selv. Har aldri klart å falle for en mann med brune øyne. Og håper at mine barn ogå finner en partner med blå øyne i fremtiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det klassiske skandinaviske utseende vil bli helt borte om noen år. 

Jeg har funnet en norsk mann med blå øyne og lyst hår og er det samme selv. Har aldri klart å falle for en mann med brune øyne. Og håper at mine barn ogå finner en partner med blå øyne i fremtiden. 

Jeg er selv lys og blå øyne, men liker best menn med mørkt hår og blå øyne :)

Mannen min er sånn, men begge ungene er blondiner, bare at ene er mørk blond og andre er mellomblond, begge med blå øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Her kommer fru rasistisk med sin kommentar, og for de som ikke liker å høre det, ignorer det jeg skriver her: 

Jeg synes det er synd at den ariske rasen får barn med andre raser, nettopp fordi blå øyne og lyst hår er på vei til å forsvinne. Når jeg ser en blond kvinne/mann med en mørk baby i barnevogn merker jeg at jeg blir lei meg over at hun/han ikke tok vare på det nordiske utseende. :(

Det er så mange flotte nordiske mennesker som velger å ødelegge, ja, ødelegge sine videre gener. For mange av de jeg kjenner til har partnere av tyrkisk, afrikansk eller pakistansk opprinnelse. Veldig trist. 

man faller for personen, ikke utseendet. 
Vil du heller ha en blond drittsekk, enn en mørk, snill mann som virkelig bryr seg om deg?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Leste nylig at øyenfarge og blodtype har en sammenheng. At f.eks de fleste som er Rhesus negative har grønne øyne. Om dette stemmer aner jeg ikke, men selv er jeg datter av to blåøyde, har knallgrønne øyne og er Rhesus negativ :vetikke:

Anonymkode: cad8e...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Leste nylig at øyenfarge og blodtype har en sammenheng. At f.eks de fleste som er Rhesus negative har grønne øyne. Om dette stemmer aner jeg ikke, men selv er jeg datter av to blåøyde, har knallgrønne øyne og er Rhesus negativ :vetikke:

Anonymkode: cad8e...0c8

Min halvbror er "mørk", han er mer gyllen i huda, har krøllete hår og brunt hår og brungrønne øyne (faren er norsk, men hadde rødlig kruset hår og bred nese... kan han ha hatt noe mulatt i seg tro? Om f.eks en  av hans foreldre igjen var mulatt? Broren min ble i alle fall mørkere enn han. Min mor har brunt hår og blå øyne. Merkelig.... 
Han er 0-, mens jeg er lys og blåøyd og har A+.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min halvbror er "mørk", han er mer gyllen i huda, har krøllete hår og brunt hår og brungrønne øyne (faren er norsk, men hadde rødlig kruset hår og bred nese... kan han ha hatt noe mulatt i seg tro? Om f.eks en  av hans foreldre igjen var mulatt? Broren min ble i alle fall mørkere enn han. Min mor har brunt hår og blå øyne. Merkelig.... 
Han er 0-, mens jeg er lys og blåøyd og har A+.

En jeg kjenner har svart farge og hun er hvit.  Hun har fått beskjed om at hun kan få svartelistet barnebarn, men at etter det er sjansen liten for at genene bores videre.

Anonymkode: 6db6d...0b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...