Gjest Spre juleglede Skrevet 15. oktober 2004 #1 Skrevet 15. oktober 2004 Jeg har også allerede begynt å forberede julen. I år skal hele familien være hos oss. Det er første gangen, så jeg har litt prestasjonsangst.. 8) Vi gleder oss veldig. Min mann er utenlandsk og har vært asylsøker. Jeg vet derfor litt om hvordan det er å bo på et asylmottak. Kan bare si at det er absolutt ikke noe sted som jeg kunne ønsket meg å bo.. Men rundt omkring på alle asylmottakene som vi har i landet sitter det mange ensomme mennesker. Det er veldig vanskelig for dem å bli kjent med folk pga bl.a. språket og at mange dessverre er redd dem. Pga alt det negative som skrives i avisene. Det kan være litt forståelig dersom man ikke kjenner noen fra en annen kultur og har sett at man ikke kan gre alle over en kam. Det jeg vil frem til er at det finnes veldig mange snille, ærlige mennesker som sitter rundt omkring på disse mottakene. De går en trist jul i møte. Og jeg skulle ønske at noen kunne invitere noen av dem til å feire jul sammen med dem. Det ville blitt mange varme hjerter der ute! Jeg skriver dette nå som det er 2 mnd igjen til jul for å minne folk på dette i håp om at noen vil få lyst til å bli kjent med noen av disse menneskene og kanskje når de kjenner dem, invitere dem hjem til julefeiring. Jeg har invitert noen og jeg gleder meg enormt til jul!! PS! Husk også at det finnes mange andre også som er ensomme. F.eks. gamle og andre som bor alene.
Gjest Pjusk Skrevet 15. oktober 2004 #2 Skrevet 15. oktober 2004 Flott innlegg! Håper dere får en fin-fin jul!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå