AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Det er alt for mange som gjør det. Anonymkode: e4555...c7c 6
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Hvorfor er det et problem for deg hva andre gjør med dyra sine?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Helt enig med deg, ts! Anonymkode: dc622...c6f 2
Pås Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 4 minutter siden, Genevieve skrev: Hvorfor er det et problem for deg hva andre gjør med dyra sine? Det påvirker andre også at noen synes det er helt ok at dyrene slikker kake av fatene f.eks., dersom du snur ryggen til fatet ditt et øyeblikk og ikke vet om hunden har slikket på det i mellomtiden...
akkuratnå Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, Pås skrev: Det påvirker andre også at noen synes det er helt ok at dyrene slikker kake av fatene f.eks., dersom du snur ryggen til fatet ditt et øyeblikk og ikke vet om hunden har slikket på det i mellomtiden... Jeg ville aldri tillatt barnet mitt å slikke kake av verken mitt eller andre folks fat... 27
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, Pås skrev: Det påvirker andre også at noen synes det er helt ok at dyrene slikker kake av fatene f.eks., dersom du snur ryggen til fatet ditt et øyeblikk og ikke vet om hunden har slikket på det i mellomtiden... Javel? Så du har så uoppdragne unger du?
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 1 minutt siden, Pås skrev: Det påvirker andre også at noen synes det er helt ok at dyrene slikker kake av fatene f.eks., dersom du snur ryggen til fatet ditt et øyeblikk og ikke vet om hunden har slikket på det i mellomtiden... Dette er vel aldri OK, uansett om det er barn eller kjæledyr som gjør dette? Anonymkode: 96154...546 9
Rainbow Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 Det der er ikke å behandle dyr som barn, men å ikke ha oppdragelse på dem man har ansvar for. Har i alle fall aldri møtt unger eller hunder som slikker på fat! 3
Pås Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 He he, barna mine har aldri gjort det, så det var en dårlig sammenligning, men jeg har noen slektninger som behandler hunden som en baby, og det irriterer meg... De ble f.eks. fornærmet over at vi ikke gav hunden julepresanger det første året de hadde den! Akkurat som hunden forventet noe av oss! De har vel og merke barn som fikk fine julegaver. 1
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er alt for mange som gjør det. Anonymkode: e4555...c7c Første krav for å være en god hunde-eier er å forstå nettopp det,at hunder ikke er mennesker. En overfører altfor ofte egne behov,følelser og tilmed tanker på hunder. Det er ugnorant,og det kan være dumt. Om en ser hvordan hunder oppfører seg sammen,om en vet hva slags instinkter og behov de egentlig har,så skjønner en at de ikke er mennesker. De er ikke barn. De tenker ikke som ett,og de har ikke den intellektuelle kapasiteten. Når det er sagt,så kan en være like GLAD i hunden som en er i barn! Det er ikke galt. For er det noe barn og dyr har felles er det behov for kjærlighet og omsorg: -)
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 39 minutter siden, Genevieve skrev: Hvorfor er det et problem for deg hva andre gjør med dyra sine? Det kan bli et problem for hunden.
tussi84 Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 Jeg har foreløpig ikke barn så kattene mine blir barna på en måte. De behandles som familiemedlemmer. Er like glad i dem som jeg er familien min. Den dagen jeg får barn vil kattene fortsette å være familiemedlemmer i mine øyne. Men når det er sagt. Jeg lar de ikke slike fat og lignende som noen over her påstår. De har fått god oppdragelse. 4
strawberryjaw Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 Haha! Enig. Mik eks-svigermor snakker og behandler hunden sin som om han er et barn. Det verste er at han heter et helt vanlig guttenavn også, så jeg er sikker på at enkelte hun prater med tror det er en unge også. Blir helt matt av henne og den hunden. 1
malla1992 Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 Sant som du sier ts. Jeg har en chihuahua jente, som jeg er kjempe glad i, og jeg er den type hunde eier som gråter hvis det er noe galt med hun. Selv om jeg kanskje er over middels glad i hunden min så forstår jeg jo at det ikke er ett barn. Hun får jo ikke slikke meg i ansiktet eller slikke tallerkner eller sitte ved siden av oss hvis vi spiser mat i soffan. Men mange lar hundene slikke de på munnen, spise av tallerknene sine, rett å slett behandler de som babyer. De er hunder ikke babyer
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 36 minutter siden, Blomsterert skrev: Det kan bli et problem for hunden. Jeg spurte ikke om det. Men det er godt du tenker på alle de fine hundene her i Norge du må være veldig glad i hunder?
Gjest Blomsterert Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, Genevieve skrev: Jeg spurte ikke om det. Men det er godt du tenker på alle de fine hundene her i Norge du må være veldig glad i hunder? Ja,jeg elsker hunder!
kisskissbangbang Skrevet 15. februar 2016 #18 Skrevet 15. februar 2016 44 minutter siden, Blomsterert skrev: Første krav for å være en god hunde-eier er å forstå nettopp det,at hunder ikke er mennesker. En overfører altfor ofte egne behov,følelser og tilmed tanker på hunder. Det er ugnorant,og det kan være dumt. Om en ser hvordan hunder oppfører seg sammen,om en vet hva slags instinkter og behov de egentlig har,så skjønner en at de ikke er mennesker. De er ikke barn. De tenker ikke som ett,og de har ikke den intellektuelle kapasiteten. Når det er sagt,så kan en være like GLAD i hunden som en er i barn! Det er ikke galt. For er det noe barn og dyr har felles er det behov for kjærlighet og omsorg: -) Jo, det er faktisk ganske skrudd.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #19 Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, Pås skrev: Det påvirker andre også at noen synes det er helt ok at dyrene slikker kake av fatene f.eks., dersom du snur ryggen til fatet ditt et øyeblikk og ikke vet om hunden har slikket på det i mellomtiden... Ville ikke akkurat tilatt barna mine å slikke på kakefatet... Anonymkode: fbae1...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #20 Skrevet 15. februar 2016 Har et vennepar som ikke kan få barn. Når de bestemte seg for å slutte å prøve, fikk den ene kreft og etter tre lange år fikk de beskjed om at de var for gamle for å adoptere. De fikk seg en hund som er livet deres. Personlig kan jeg synes det blir litt for mye noen ganger, men skjønner det godt. Hunden er deres barn. Dog er den bra oppdratt. Hopper bare opp i sofaen når den får lov, så ikke når den er hjemme hos andre og oppfører seg som en hund. Men har ingenting i mot at noen behandler kjæledyr som barn Anonymkode: fbae1...8d4 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå