Gå til innhold

Greit å gi mat til tiggere/sigøynere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener egentlig at dersom man skal gi noe, så gi penger fordi jeg ikke skal bestemme hva vedkommende skal bruke penger på. Ikke min avgjørelse på en måte. 

Men idag var det ei søt sigøynerdame som satt utenfor jobben innpakket i tepper. Hun spurte om penger til mat når jeg gikk forbi. Hadde bare kort. Jeg var på vei til butikken og kjøpte med boller til henne. Hun ble glad men spurte da videre om vann og penger. Skjønner vann kanskje er mer nødvendig. Hva mener dere om dette tema? 

Har ved flere tilfeller der venninner har gitt mat til tiggere/sigøynere og de spørr deretter om penger eller vil ikke ha det som tilbys. 

Anonymkode: 7cc34...29b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gir aldri til dem, så lenge folk fortsetter å gi til dem så vil de fortsette å tigge her.

Anonymkode: 0fd18...f4c

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo forsøke å gi dem litt mat og drikke, og se om dem faktisk blir glade og takknemlige for dette...

Anonymkode: 7d9a4...cde

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ved flere anledninger gitt mat til tiggere. Aldri fått noen negativ reaksjon på det, og alle har virket takknemlige. Men det er nok mange som tigger for å få penger til narkotika, og kan da virke misfornøyd med å få mat istedenfor. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...