Gå til innhold

HJELP, fikk vann på mobilen...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja , som overskriften viser, fikk jeg endel vann på mobilen. Jeg tok den fort opp, tok ut batteriet og prøver å tørke den samt batteri foran varmluftoven, simkort etc. Er det håp? Er en gammel Sony Ericsson...

Hvordan kan jeg evt få ut mld og bilder selv om den evt ikke kan brukes igjen?

Gjelder forøvrig en annen gammel mobil jeg også ønsker å få ut sms og bilder ifra. Kan man sende de inn noe sted og hvor mye koster det?

Jeg skal skifte til Iphone som jeg har kjøpt brukt, men de sa at simkortet mitt blir deaktivert når jeg begynner å bruke nanosimkortet til iphone, så jeg har ventet lenge med å ta ibrukt iphonen pga at jeg ønsker å bevare informasjonen på de gamle mobilene mine.

Som sagt : hvordan få tak i innholdet på disse mobilene? Og er det håp for min mobil med vann på, eller er den skadet for alltid?

Setter stort pris på svar!

Anonymkode: 7dc0b...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk du vann på mobien elelr har du gjort den våt. Mine gamle mobieler har fungert ok etter å ha vært våte, bare du tørker de i minst 8 timer før du prøver å skru de på.

Anonymkode: 1f34d...de4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du vann på mobien elelr har du gjort den våt. Mine gamle mobieler har fungert ok etter å ha vært våte, bare du tørker de i minst 8 timer før du prøver å skru de på.

Den falt ned i vasken med vann...Tok den kjapt opp og har tørket og tatt ut simkort, batteri etc, og ligger nå foran ovn. Jeg prøvde kjapt istad å skru den på , men den var helt død...Var kanskje alt for tidlig? Er et fortsatt håp? Tusen takk for svar!

Skrevet

Ser nå at den har mye type "rim/damp?" rundt skjermen...Huff, er det et dårlig tegn?

Ts

P.s : Kan man sende inn mobilen å få ut sms, bilder et sted, selv om de er vannskadet etc?

Skrevet

Er det fortsatt håp?

Og hvor kan man evt sende inn ødelagte mobiler å få ut sms, bilder etc? Og hvor mye koster det?

Håper virkelig noen kan svare meg!

Ts

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk du også rim på skjermen, eller er det et tegn at mobilen er tapt? Hadde du den foran ovn , eller bare la du den være?

Ts

Skrevet

Er det ingen som vet hvor man evt kan sende inn ødelagte mobiler, å redde innholdet? :icon_frown:

Skrevet (endret)

Spør på steder der de selger mobiler, om de vet om mobilverksted som kan ta i mot og evt prøve å redde ut infoen du spør etter.

Ellers kan jo google ofte være din venn, som kjent. Et kjapt søk ga meg Mobilfiksern, vet ikke om du bor i nærheten av noen av deres verksteder? Hvis ikke, google videre og let.

Mobilfiksern:

Avdelinger:

Nygata 3, 0155 Oslo

Storgata 11, 2050 Jessheim

Markeveien 4C, 5012 Bergen

Parkaksen 6, 1400 Ski

sandviksvn 163, 1337 Sandvika

Endret av Million
Skrevet
3 minutter siden, Million skrev:

Spør på steder der de selger mobiler, om de vet om mobilverksted som kan ta i mot og evt prøve å redde ut infoen du spør etter.

Ellers kan jo google ofte være din venn, som kjent. Et kjapt søk ga meg Mobilfiksern, vet ikke om du bor i nærheten av noen av deres verksteder? Hvis ikke, google videre og let.

Mobilfiksern:

Avdelinger:

Nygata 3, 0155 Oslo

Storgata 11, 2050 Jessheim

Markeveien 4C, 5012 Bergen

Parkaksen 6, 1400 Ski

sandviksvn 163, 1337 Sandvika

Tusen takk!

Tror du mobilen er skadet for alltid siden det kommer mye rim på skjermen? Har ikke turt å skru den på igjen ( siden den ikke funket første gangen jeg prøvde...) og kan ikke ringe mobilfiksern nå med det første uten mobil...

Ts

Skrevet

Det er vel ikke rim du mener? Rim kommer av frost. Du mener vel at det kommer dugg på skjermen, kanskje?

Jeg vet dessverre ingenting om det tekniske ved mobiler, så jeg tør ikke si noe om hvorvidt mobilen din er permanent skadet eller hva. Men la den tørke HELT før du prøver å skru den på. Noen i tråden nevnte tørke foran ovnen i minst 8 timer.

Skrevet
Et øyeblikk siden, Million skrev:

Det er vel ikke rim du mener? Rim kommer av frost. Du mener vel at det kommer dugg på skjermen, kanskje?

Jeg vet dessverre ingenting om det tekniske ved mobiler, så jeg tør ikke si noe om hvorvidt mobilen din er permanent skadet eller hva. Men la den tørke HELT før du prøver å skru den på. Noen i tråden nevnte tørke foran ovnen i minst 8 timer.

Tusen takk igjen! Ja, mente selvsagt dugg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...