AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Jeg og far til barnet blir ikke enig om fordelingen av sønnen vår på 1,5 år. Hva er reglene inntil vi blir enige? Far har flyttet ut, og bor midlertidig hos familie og venner til han finner seg egen leilighet. Han mener han bare kan komme å hente barnet vårt i en uke av gangen (han kjemper for 50/50 fordeling) og bo med han i reiseseng hos sin søster eller kompiser.... Anonymkode: 8a50f...3ab
Agurk Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Det anbefales ikke delt bosted til så små barn. Løsningen han skisserer høres ikke gunstig ut, og absolutt ikke til det beste for barnet som trenger trygge rammer og stabilitet! 1
Ulven Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og far til barnet blir ikke enig om fordelingen av sønnen vår på 1,5 år. Hva er reglene inntil vi blir enige? Far har flyttet ut, og bor midlertidig hos familie og venner til han finner seg egen leilighet. Han mener han bare kan komme å hente barnet vårt i en uke av gangen (han kjemper for 50/50 fordeling) og bo med han i reiseseng hos sin søster eller kompiser.... Anonymkode: 8a50f...3ab En halvannetåring skal ikke bo 50/50. Når situasjonen er som den er, ville jeg bedt domstolen om en midlertidig avgjørelse om hvor barnet skal bo fast. Dette innebærer bruk av juridisk hjelp, men for barnets del er dette nødvendig. 1
Peter007 Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og far til barnet blir ikke enig om fordelingen av sønnen vår på 1,5 år. Hva er reglene inntil vi blir enige? Far har flyttet ut, og bor midlertidig hos familie og venner til han finner seg egen leilighet. Han mener han bare kan komme å hente barnet vårt i en uke av gangen (han kjemper for 50/50 fordeling) og bo med han i reiseseng hos sin søster eller kompiser.... Anonymkode: 8a50f...3ab Barnet bor der det har folkeregisteret adresse. Jeg regner med det et på deres tidligere felles bopel for dere alle. Den som flytter ut taper bosted barn om dere ikke blir enige. Intil rettslig avgjørelse. Den feilen mannen gjorde her ved å flytte ut kan koste han bosted barn eller delt bosted. Altså jeg har ikke flyttet før avtalen var på plass vedr.barnet. Du kan ikke tvinge han til å flytte heller. (Om han har flyttet ) Har far flyttet her? Meldt adresse endring? Bidrag gjelder fra faktisk dato selv om det ikke er meldt adresse endringer. Men her er det ikke slik når det gjelder avtale barn. Har han tatt med sine saker eller bare det nødvendiger pga.husfar den? Har han ikke flyttet men bare sovet hos familie kan han komme og bo der dere bor? TS.du har ikke enerett på barnet. Det et like mye av dere begge. 50/50 er dere likeverdige foreldre. Rettten dømmer skjelden delt bosted 50/50 ved denne aldersgruppen. Men en rettssak om et år er barnet snart tre år. Da er 50% delt bosted mer aktuelt. Ja det vil ta tid å få opp en sak. Det er kø på saker som dette flere steder. Mor vinner ofte bosted. Jeg vil understreke at grunnlaget under en rettslig sak er forholdet mellom far og barn her. Det kan være svær forskjellig. DET ER RAPPORTER OG UNDERSØKELSER FRA FØR PAPPAPERMISJONENS TIDEN. DETTE ER UTGÅTTE UNDERSØKELSER. Så det endres saktere I rettssystemet enn ellers. Dette er totalt feil. Så har far et godt forhold til barnet ser jeg ingen betenkeligheter med like mye hos hver. Du skal huske at far og barn glir fra hverandre om de ikke er mye sammen. Dette er naturlig. Ved 12-14 års alderen vil jeg tro de vil sees en gang I mnd.I gjennomoms-snitt, om de begynnermed annen hver helg nå og kanskje en natt I uka. Dette er helt vanlig. De glir fra hverandre. Derfor ville jeg ikke være så bastant som deg. Jeg vil tro at om dere begynnmed en samværs-brøk vil den være en annen om ett til to år. Det vil justere seg naturlig Du skal være stolt over at far til barnet går ut som dette. Hvor mange vil ikke ha samvær på tråder her I dette forumet. Det er altså ikke slik at du kan diktere samvær. Det gjør retten. Familievern kontor er kun rådgivende. De har ingen myndighet vedr.samvær. Mange menn stoler ikke på familievernkontoret. Det kan være flere runder der før avtalen er klar etter pålagt mekling. 40% samvær får alle normale menn. Det er 10-11 overnattinger I løpet av 28 døgn. Det nærmer seg nesten halve ser dere. Det er ikke noe I veien for delt bosted 60/40. Du bør lese deg opp på dette TS . Dette gir dere like plikter og rettigheter ovenfor barnet. Den som har 60% blir ikke gjort mer myndig enn den andre ved delt bosteds-adresse. Konklusjonen er at barnet bor der det bor, og det er uvisst om mannen bare sover borte. Dette om hans eiendeler er hos dere. Du kan ikke kaste han ut selv om du eier hele boligen. Da kan han bo der til passende sted er funnet. (Vet nylig om.sak der det gikk over et år før dama flyttet. Der har vært flere advokat brev begge veier . Mannen eide boligen 100 %). Han har like rettigheter omn han ikke har flyttet. Barnet kan ikke hentes uten samtykke fra deg om han har flyttet. Har han ikke flyttet men bare sover borte har han full tilgang til barn og bolig. Når det gjelder boligen og deling av den har dette ikke noe med hvem som blir bostedsforelder. Den deles etter eierbrøk. Det kan gjøres krav på andel bolig om en har bodd der flere år. Spes.om en har felles barn. Hustandsfellesskapsloven kan en prøve seg på. Endret 15. februar 2016 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg og far til barnet blir ikke enig om fordelingen av sønnen vår på 1,5 år. Hva er reglene inntil vi blir enige? Far har flyttet ut, og bor midlertidig hos familie og venner til han finner seg egen leilighet. Han mener han bare kan komme å hente barnet vårt i en uke av gangen (han kjemper for 50/50 fordeling) og bo med han i reiseseng hos sin søster eller kompiser.... Anonymkode: 8a50f...3ab Hvor lang tid må dere vente på time hos FVK? Anonymkode: 40b25...b88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå