Gå til innhold

Hva er forskjellen på de ulike tunfisk produktene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er forskjellen på tunfisk i olje....tunfisk i gele og tunfisk i vann...?

:-? :-? :-? :-? :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehhh... Er ikke det rimelig selvforklarende??? :-)

Skrevet

Tenkte da litt på betydningen i matlagingen. Hva som egner seg til og hvorfor!

Skrevet

Åh, sånn ja... Klarte bare ikke å dy meg skjønner du :oops:

Det er stort sett en smaksak vil jeg si. Tunfisk i olje inneholder selvfølgelig mer fett enn de andre, men har samtidig mer smak. Vil si at det gjør seg best i salater etc.

Tunfisk i vann er "tørrere", men egner seg godt som et fettfattig alternativ.

Tunfisk i gele egner seg best når man, som jeg, gjerne spiser tunfisk rett fra boksen som pålegg. Konsistensen er greier å ha på skiva.

Sikker flere meninger om dette...

Skrevet
Tunfisk i gele egner seg best når man, som jeg, gjerne spiser tunfisk rett fra boksen som pålegg. Konsistensen er greier å ha på skiva.

Eller hvis man har en kresen katt som nekter å spise tunfisk med mindre den liggwer i gelè... :ler:

Skrevet

hehehehe...trodde det var bare jeg som hadde en katt som er så sær at den bare spiser tunfisk i gele... :wink:

Ellers vil jeg bare si at mens tunfisk i vann og olje gjerne blir "gjennomtrukket" av væsken de ligger i, er tunfisk i gele ikke det. Geleen ligger kun utenpå og personlig synes jeg at smaken på denne tunfisken ofte er friskere.

I tillegg kan det være verdt å merke seg at det faktisk er forskjell på de ulike hermetikkmerkene i fohold til størrelse på fiskebiter og kvalitet på olje e.l. Billige merker har ofte mer opphakket fiskekjøtt enn de som er litt dyrere.

Skrevet

Finn i hvert fall aldri på å prøve tunfisk i "Satay-saus"! Standard, halvtørr boks-tunfisk i selskap med søt saus og store mengder veeeldig søte ananansbiter er IKKE godt... :kvalm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...