magolia Skrevet 15. oktober 2004 #1 Skrevet 15. oktober 2004 Hva er forskjellen på tunfisk i olje....tunfisk i gele og tunfisk i vann...? :-? :-? :-? :-? :-?
Leo Skrevet 15. oktober 2004 #2 Skrevet 15. oktober 2004 Ehhh... Er ikke det rimelig selvforklarende??? :-)
magolia Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2004 Tenkte da litt på betydningen i matlagingen. Hva som egner seg til og hvorfor!
Leo Skrevet 15. oktober 2004 #4 Skrevet 15. oktober 2004 Åh, sånn ja... Klarte bare ikke å dy meg skjønner du :oops: Det er stort sett en smaksak vil jeg si. Tunfisk i olje inneholder selvfølgelig mer fett enn de andre, men har samtidig mer smak. Vil si at det gjør seg best i salater etc. Tunfisk i vann er "tørrere", men egner seg godt som et fettfattig alternativ. Tunfisk i gele egner seg best når man, som jeg, gjerne spiser tunfisk rett fra boksen som pålegg. Konsistensen er greier å ha på skiva. Sikker flere meninger om dette...
Elle Melle Skrevet 15. oktober 2004 #5 Skrevet 15. oktober 2004 Tunfisk i gele egner seg best når man, som jeg, gjerne spiser tunfisk rett fra boksen som pålegg. Konsistensen er greier å ha på skiva. Eller hvis man har en kresen katt som nekter å spise tunfisk med mindre den liggwer i gelè...
Gjest gjest1 Skrevet 15. oktober 2004 #6 Skrevet 15. oktober 2004 hehehehe...trodde det var bare jeg som hadde en katt som er så sær at den bare spiser tunfisk i gele... Ellers vil jeg bare si at mens tunfisk i vann og olje gjerne blir "gjennomtrukket" av væsken de ligger i, er tunfisk i gele ikke det. Geleen ligger kun utenpå og personlig synes jeg at smaken på denne tunfisken ofte er friskere. I tillegg kan det være verdt å merke seg at det faktisk er forskjell på de ulike hermetikkmerkene i fohold til størrelse på fiskebiter og kvalitet på olje e.l. Billige merker har ofte mer opphakket fiskekjøtt enn de som er litt dyrere.
Leo Skrevet 21. oktober 2004 #7 Skrevet 21. oktober 2004 Finn i hvert fall aldri på å prøve tunfisk i "Satay-saus"! Standard, halvtørr boks-tunfisk i selskap med søt saus og store mengder veeeldig søte ananansbiter er IKKE godt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå