Gå til innhold

Tenker dere på over/under pronasjon når dere kjøper joggesko?

Anbefalte innlegg

Gjest Jon Are
Skrevet

Jeg skal ute og handle joggesko for våren nå , og jeg vet jeg har en liten antydning til underpronasjon. Får noen ganger litt vondt i ryggen og det ene kneet, muligens pga dette.Jeg går til vanlig veldig mye, så jeg må legge litt penger i dette dessverre. Tenker dere på pronasjon når dere handler, og hvor mye bruker du på joggesko? Jeg tenker helse framfor penger her, så ser for meg å legge ca 1500 i et par. Noen som har noen tips om veldig bra joggesko?

Med hilsen fra

Jon Are

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Løplabbet er en av dine beste venner i denne situasjonen! Der løper du på en mølle mens de filmer steget ditt, og så anbefaler de egnet sko etterpå. Å tenke på steget sitt i forhold til hvilken stabilitetog støtte skoen gir deg er uhyre viktig hvis du løper jevnlig. 

De som jobber der er også veldig kompetente og løper mye selv. Har kjøpt tre par hos de til ulikt bruk, og eneste jeg angrer litt på er at jeg lot meg overtale til å kjøpe en litt stivere modell av det ene paret jeg har slitt ut, i stedet for å vente en måned på at den kom inn igjen. 
Tror kanskje enkelte store XXL og G-Max tilbyr liknende tjenester, også Oslo sportslager tror jeg?, men har sant og si ikke kjøpt sko andre steder etter jeg var der første gangen.

Endret av Kaffejenta30
Skrevet

Jeg underpronerer, men tar ikke hensyn til det når jeg kjøper joggesko.
Alle fysioterapauter og ortopeder jeg har snakket med anbefaler nøytrale sko. 
De mener at spesialbygde sko som støtter opp foten kan opprettholde en svakhet i stedet for å rette på den.
(På samme måte som at bruk av korsett ikke styrker buk- og ryggmuskulatur, men svekker den)

Anonymkode: 0836a...3b2

• Liker 2
Skrevet

Jeg tar de billigste vil ikke ha noe demping eller dill dall

Anonymkode: bf315...0bb

Skrevet

Jeg oveepronorerer, og Må ta hensyn til det når jeg kjøper sko,  elles får jeg vondt overalt..  Her er det ikke snakk om å 'trene opp' til å kunne bruke en nøytral sko,  for min del.  Innleggsåler  i nøytrale sko kunne sikkert fungert,  men det er enklere å kjøpe rette sko.. :)

Anonymkode: 0232e...aeb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...