Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For ca 15 år siden fikk jeg en brist i halebeinet som aldri har blitt ordentlig bra igjen. Har nå de siste dager hatt litt vondt i det igjen. Kan det ha en sammenheng med graviditeten???Håper ikke det..........Er 13 uker på vei.

Skrevet

Er ikke bekkenet som gjør vondt da?

Skrevet

Jeg også! :o Så merkelig?

Som 15-åring fikk halebeinet mitt noen skikkelige smell, noe jeg av og til har kunnet kjenne opp gjennom årene.

De to siste ukene har jeg begynt å få konstant vondt i halebeinet, og dessverre må jeg sitte mye hver dag noe som ikke akkurat gjør det bedre.

Jeg var redd det kunne være noe så skummelt som bekkenløsning (noe jeg hadde håpet å slippe unna siden ingen i familien har hatt det...).

Kanskje det bare er litt "uro" i kroppen rundt en gammel skade?

Da blir det sikkert ikke verre. :-) *håpe*

Nå reddet du i alle fall dagen min Jens!

(Tror jeg bare velger å se bort fra at det selvsagt kan være et trøblete bekken som vi bare merker litt tidligere pga et dårlig halebein...)

Skrevet

Høres jo saklig ut egentlig att det er halebeinet, da det er mer tyngde på det nå!

Skrevet

Om du er 13 uker på vei, Jens er det ikke mye ekstra tyngde som har lagt seg på halebenet ditt. Sannsynligheten for at det er halebenet som merkes er allikevel noe å tenke på, selvom jeg holder en knapp på hormonell forandring i forhold til bekkenbunnen din. Men klart at halebenet kan bli et problem i ditt svangerskap. Du bør ta det opp med legen din, og eventuellt gå til fysioterapeut slik at du kan lære deg forebyggende øvelser.

Klem Tex

Skrevet

Så tidlig er det vel heller bekkenet som krangler litt, man får smerter omtrent på samme sted som halebeinet da. Jeg fikk faktisk vondt i ryggen før jeg skjønte at jeg var gravid.

Bristet selv halebeinet for ett par år tilbake etter ett stygt fall på isen, og legen kommenterte at det ikke var uvanlig at halebeinet brakk andre veien når man fødte! :o

Skrevet

Jeg hadde også ond nede i halebeinet den første tiden. Det har gitt seg nå. Ga seg kanskje i 10 uke.

Kjente samme smertene da jeg forsøkte meg med spiral for noen år siden.

JA - tipper det er graviditeten som er skyld i smertene!

Du bør nok ikke ha en rask fødsel - det er vistnok hardt for halebeinet.

Gjest Anonymous
Skrevet
Så tidlig er det vel heller bekkenet som krangler litt, man får smerter omtrent på samme sted som halebeinet da. Jeg fikk faktisk vondt i ryggen før jeg skjønte at jeg var gravid.

Bristet selv halebeinet for ett par år tilbake etter ett stygt fall på isen, og legen kommenterte at det ikke var uvanlig at halebeinet brakk andre veien når man fødte!  :o

Jeg har en venninne som brakk halebeinet da hun fødte.

AU!!! :-?

Skrevet

Jeg var også plaget med vondt i helebeinet den første tiden, men det gikk over rundt uke 15 tror jeg. Da fikk jeg symfysesmerter istedet :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...