AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Jeg er den eneste i venninnegjengen min som ikke har kjæreste. Jeg har vært singel i 3 år nå, men jeg har datet, men har ikke klart å funnet noen. Det er ikke slik at jeg er kresen, for jeg har likt flere av de jeg har datet, men de har ikke likt meg.... Jeg føler at jeg ikke kommer videre i livet. Venninnene mine drar på kjæresteferier, prater om å kjøpe bolig sammen, planlegger barn osv. Det eneste jeg mangler er en kjæreste. Jeg har lyst på en kjæreste, og det har jeg villet lenge. Jeg føler meg mislykket når alle de andre kan planlegge livene sine frem i tid og har en å dele hverdagen med. Mens jeg sitter her alene... Det er ikke slik at jeg sutrer om dette til venninnene mine, for det synes jeg blir teit. Men er det flere som føler det slik? Anonymkode: a00cb...bc6 1
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Jeg forstår meg ikke på folk som føler seg mislykkede bare fordi de er single.
OppNedPåAlt Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Jeg klarer ikke å forstå hvorfor det å være singel skal være ensbetydende med å være mislykket. Du har jo ditt eget liv, har du ikke? Hobbyer og sånn, interesser. Planlegg livet ditt du og, reis på ferier og del hverdagen med venner og familie. Du TRENGER ikke å "sitte der alene" selv om du ikke har kjæreste. Det går bra, det ordner seg! Og mens du jakter på drømmemannen, lær å nyte ditt eget selskap, det kommer til gode senere
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 4 minutter siden, Aegon Targaryen skrev: Jeg forstår meg ikke på folk som føler seg mislykkede bare fordi de er single. Det er fordi jeg selv føler at livet ikke begynner før man har en kjæreste man kan leve livet sammen med. Jeg er ikke typen som er en enstøing og vil gjøre alt alene. Anonymkode: a00cb...bc6 2
RC Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Begynn å fokuser på de andre aspektene i livet ditt. Hele ditt livs verdi er jo ikke avhengig av om du er i et forhold eller ikke. Bruk tiden på deg selv og ting som gjør deg glad. Gjør de tingene nå som du kommer til å savne når du ender opp i et forhold i framtiden... Tenk, du er fri til å gjøre akkurat hva du selv ønsker og vil!
Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Nei sånn føler jeg det ikke, men jeg har vært i lengre forhold og synes det nå er deilig å ha en tid som singel.
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi jeg selv føler at livet ikke begynner før man har en kjæreste man kan leve livet sammen med. Jeg er ikke typen som er en enstøing og vil gjøre alt alene. Anonymkode: a00cb...bc6 Beklager men det der er en direkte patetisk tankegang. Det at man er singel betyr ikke at man er einstøing eller vil gjøre alt alene.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 6 minutter siden, Aegon Targaryen skrev: Jeg forstår meg ikke på folk som føler seg mislykkede bare fordi de er single. Kanskje fordi noen av oss trives i andre sitt selskap og er lei av å være singel? Bare fordi du tydeligvis stortrives som singel så er det ikke gitt at resten av verden tenker det samme. Anonymkode: a364d...652 5
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 (endret) Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi noen av oss trives i andre sitt selskap og er lei av å være singel? Bare fordi du tydeligvis stortrives som singel så er det ikke gitt at resten av verden tenker det samme. Anonymkode: a364d...652 Det som er enda mer idiotisk er at det ser ut som folk tror at fordi man er singel så er man alltid alene og tror at man ikke trives i andres sitt selskap. Jeg har aldri sagt at alle skal tenke det samme som meg. Faktisk så er det som regel folk i forhold og de som vil ha forhold som prøver og få alle til å tenke det samme som seg. Tross alt har du noen gang hørt en singel si støtt og stadig du burde skille deg. Men hvor ofte hører man ikke folk i forhold si til en singel. Skal du ikke finne deg en\ei snart ? Endret 15. februar 2016 av Aegon Targaryen
Prebs Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Aner ikke hvor gammel du er TS, men en ting er sikkert og det er at hvis jeg spør deg 20 år fram i tid om din livssituasjon så kommer du til å være lei både man, barn og lengte tilbake til den tiden du var singel og kunne gjøre som du ville. Livet handler om faser og epoker. Sett pris på den epoken du er i livet ditt nå for den får du aldri tilbake. Altfor mange som bekymrer seg over framtiden og glemmer å leve i "nuet"....Livet er hva du gjør det til selv, det være seg en gave eller en byrde!!! Slutt å tenk og begynn å lev livet Hilsen singel mann på 32 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er den eneste i venninnegjengen min som ikke har kjæreste. Jeg har vært singel i 3 år nå, men jeg har datet, men har ikke klart å funnet noen. Det er ikke slik at jeg er kresen, for jeg har likt flere av de jeg har datet, men de har ikke likt meg.... Jeg føler at jeg ikke kommer videre i livet. Venninnene mine drar på kjæresteferier, prater om å kjøpe bolig sammen, planlegger barn osv. Det eneste jeg mangler er en kjæreste. Jeg har lyst på en kjæreste, og det har jeg villet lenge. Jeg føler meg mislykket når alle de andre kan planlegge livene sine frem i tid og har en å dele hverdagen med. Mens jeg sitter her alene... Det er ikke slik at jeg sutrer om dette til venninnene mine, for det synes jeg blir teit. Men er det flere som føler det slik? Anonymkode: a00cb...bc6 Ja, jeg føler det slik i perioder. Andre perioder tenker jeg lite på det og har det kjempefint som jeg har det. Noen ganger er det skikkelig, skikkelig kjipt og vondt. Jeg synes også det skal være lov å si det høyt uten at det skal komme 50 stykker og si at de omtrent ikke får lov til å føle seg sånn, at de må slutte å tenke på det, at de ikke forstår seg på det for de har det ikke sånn selv osv. Det er egentlig ganske håpløse "råd" og krav om man MÅ VÆRE LYKKELIG UANSETT!!!!! Noen ganger er det leit og vondt hvis forhold er det man ønsker. Kunsten blir å ikke bli sittende i de tankene hele tiden, for da ødelegger det bare livskvaliteten. Før vi møter mannen vi forelsker oss i, så må vi bare prøve å gjøre livet så bra som mulig. For det ER mye bra man kan gjøre. Det er vondt å føle seg utenfor og ikke en del av der man selv skulle ønske man var. Du er bra, og jeg er bra. En dag skal vi finne den rette mannen vi også! Anonymkode: 99337...16a 4
Prebs Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg føler det slik i perioder. Andre perioder tenker jeg lite på det og har det kjempefint som jeg har det. Noen ganger er det skikkelig, skikkelig kjipt og vondt. Jeg synes også det skal være lov å si det høyt uten at det skal komme 50 stykker og si at de omtrent ikke får lov til å føle seg sånn, at de må slutte å tenke på det, at de ikke forstår seg på det for de har det ikke sånn selv osv. Det er egentlig ganske håpløse "råd" og krav om man MÅ VÆRE LYKKELIG UANSETT!!!!! Noen ganger er det leit og vondt hvis forhold er det man ønsker. Kunsten blir å ikke bli sittende i de tankene hele tiden, for da ødelegger det bare livskvaliteten. Før vi møter mannen vi forelsker oss i, så må vi bare prøve å gjøre livet så bra som mulig. For det ER mye bra man kan gjøre. Det er vondt å føle seg utenfor og ikke en del av der man selv skulle ønske man var. Du er bra, og jeg er bra. En dag skal vi finne den rette mannen vi også! Anonymkode: 99337...16a Selvfølgelig skal man få lov til å føle seg nedfor i perioder. Det er således naturlig for oss alle og vi må oppleve motgang for å sette pris på medgang MEN det er adskillig forskjell fra å være nedfor i perioder til å "dyrke" det negative. Vi mennesker er skapt med et mektig tankesett som og vi kan lett vippe oss selv av pinnen dersom vi tillater å helle "bensin på bålet" i en negativ tankespiral. Hvor enn patetisk det høres ut så kan man faktisk snu tankesettet sitt over til det positivet og faktisk overbevise seg selv det motsatte, men jeg skal være første til å innrømme at det kan være krevende til tider når det blåser som værst på toppene.....
Knirke Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 TS: Det virker ofte som at man liksom skal være nødt til å gå rundt å eeeeeelske hvert minutt som singel, og man skal "finne seg sjæl" og gjøre masse krumspring og finne nye hobbyer og leve livet sitt som om det var amerikansk film... Sannheten er at sånn er det ikke, og det er ok å føle seg ensom og mislykket (til en viss grad, bare ikke la det bli destruktivt) Men gjør deg selv denne ene tjenesten: Skaff deg nye single venner! Livet ditt kommer til å bli mye lettere, fordi du ikke føler presset på deg hele tiden 3
Zouk Skrevet 19. februar 2016 #14 Skrevet 19. februar 2016 Den 15.2.2016 at 12.47, AnonymBruker skrev: Jeg er den eneste i venninnegjengen min som ikke har kjæreste. Jeg har vært singel i 3 år nå, men jeg har datet, men har ikke klart å funnet noen. Det er ikke slik at jeg er kresen, for jeg har likt flere av de jeg har datet, men de har ikke likt meg.... Jeg føler at jeg ikke kommer videre i livet. Venninnene mine drar på kjæresteferier, prater om å kjøpe bolig sammen, planlegger barn osv. Det eneste jeg mangler er en kjæreste. Jeg har lyst på en kjæreste, og det har jeg villet lenge. Jeg føler meg mislykket når alle de andre kan planlegge livene sine frem i tid og har en å dele hverdagen med. Mens jeg sitter her alene... Det er ikke slik at jeg sutrer om dette til venninnene mine, for det synes jeg blir teit. Men er det flere som føler det slik? Anonymkode: a00cb...bc6 Tenker at du bør ta vekk litt av prestasjonspresset på deg selv fra deg selv. Vinklingen din er at du ikke har klart å finne noen. Når det ikke klaffer er det jo fordi dere ikke er gode matcher, ikke fordi det er noe feil med noen av dere. Du dater, gratulerer med det. Tøff er du. Anbefaler deg å finne et nytt miljø med fler i din situasjon. Finn f eks en hobby du kan gå inn for med liv og sjel, og bruke så mye tid på at du ikke rekker å gruble så mye. Og så du ikke rekker å tilbringe så mye tid med folk du blir nedtrykt av å være sammen med fordi de representerer det du synes du mangler. (nei, selvsagt skal du ikke kutte ut dine etablerte venner. Men du trenger andre impulser enn bare de du får av dem). 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå