Gå til innhold

Barnedåp I helga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ligger på 1400kcal om dagen. Til helga skal jeg I barnedåp, der blir det god mat og masse kaker. Kan jeg legge meg på 1200kcal om dagen frem til dåpen? Jeg tenker jo at jeg da sparer opp litt kalorier, slik at jeg kan kose meg litt denne dagen, og likevel gå litt ned I vekt denne uka...

Skrevet

Du må slappe av litt. Begrens heller inntaket av mat, du må ikke spise "masse kaker" selv om de står på bordet.

• Liker 2
Skrevet
34 minutter siden, Antoinette skrev:

Du må slappe av litt. Begrens heller inntaket av mat, du må ikke spise "masse kaker" selv om de står på bordet.

Har jo ikke tenkt å fråtse. Men om jeg eks spiser et stykke med sjokoladekake og et stykke med pavlova, og spiser normalt med mat, så kommer jeg jo langt over 1400kcal den dagen...vil ikke ødelegge for vektnedgangen min når jeg er på god vei nedover :) 

Høres sikkert litt hysterisk ut, men  er så kjedelig å ikke skulle gå ned noe denne uka 😕

Skrevet
2 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Har jo ikke tenkt å fråtse. Men om jeg eks spiser et stykke med sjokoladekake og et stykke med pavlova, og spiser normalt med mat, så kommer jeg jo langt over 1400kcal den dagen...vil ikke ødelegge for vektnedgangen min når jeg er på god vei nedover :) 

Høres sikkert litt hysterisk ut, men  er så kjedelig å ikke skulle gå ned noe denne uka 😕

Jeg pleier i hvertfall å gå litt i underskudd noen dager flr jeg vet at det blir litt utskeielser og det har fungert fint for meg. 

Anonymkode: ec5ce...d71

Skrevet (endret)

Edit feil tråd

Endret av amisu
Skrevet
2 minutter siden, Strawberrygirl skrev:

Jeg pleier i hvertfall å gå litt i underskudd noen dager flr jeg vet at det blir litt utskeielser og det har fungert fint for meg. 

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, da Gjør jeg det slik :) 

Skrevet
11 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Jeg tror ikke du ødelegger noe selv om du sprenger skalaen akkurat den ene dagen. Sjokoladekake gir deg ca 350 kalorier per 100 gram. Du kan sikkert unne deg et par tynne stykker. Jeg mener, det MÅ jo ikke være halve kaka?

• Liker 1
Skrevet
20 timer siden, Strawberrygirl skrev:

Jeg har jo ikke tenkt å fråtse. Men om jeg eks spiser et stykke med sjokoladekake og et stykke med pavlova, og spiser normalt med mat, så kommer jeg jo langt over 1400kcal den dagen...vil ikke ødelegge for vektnedgangen min når jeg er på god vei nedover :) 

Jeg vet at når jeg er på slike tilstelninger, hopper jeg vanligvis over de aller fleste vanlige måltider.

Normalt spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds.  Jeg er ikke den som spiser mellommåltider.

Sist jeg var i barnedåp spiste jeg frokost før jeg dro.  Rundt lunsjtider var jeg i kirken, så det måltidet utgikk, og middagen (koldtbord) ble servert kl 15, og kaffe og kaker kl 17.  Selskapet var over kl 19, og da var jeg fremdeles så mett og oppblåst etter kakene, at jeg orket ikke mer mat den dagen.

For meg kom ikke kakene i tillegg til det jeg vanligvis spiser, men i stedet for det jeg vanligvis spiser, og jeg mistenker at det er slik for de fleste andre også.

For meg ble det slik: Frokost havregrøt laget med melk- ca 300 kcal

Lunsj: utgikk

Koldtbord: ca 450 kcal (karbonade med løk ca 200 kcal, kyllinglår uten skinn ca 150 kcal, en liten klatt eggerøre ca 100 kcal, masse salat ikke regnet med)

Kaker: 2 små kakestykker, ca 500-600 kcal til sammen.

Totalt: ca 1350 kcal - 150 kcal under det jeg anser for å være det absolutte minimum jeg bør spise i løpet av dagen.
Så kan jeg ha feilberegnet, det er veldig lett, og kan for sikkerhets skyld legge til 30 %.  Da blir det 1750, noe jeg vanligvis forbrenner når jeg er i normal aktivitet, men ikke trener. 
Så enten var jeg i underskudd denne dagen, eller så var jeg i energibalanse, men uansett utgjør det jeg spiste denne ene dagen minimalt for vekten.

Så, spis som du vil denne dagen, uten å sulte deg på forhånd. Det verste som kan skje er at du for denne ene dagen vil være i energibalanse.

Anonymkode: 854e4...1ee

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, Mann 42 skrev:

Jeg tror ikke du ødelegger noe selv om du sprenger skalaen akkurat den ene dagen. Sjokoladekake gir deg ca 350 kalorier per 100 gram. Du kan sikkert unne deg et par tynne stykker. Jeg mener, det MÅ jo ikke være halve kaka?

Det slo meg plutselig at 100 gram sjokoladekake er MINDRE næringsrikt enn 100 gram havregryn. Noen for Sarah Bernard-dietten? Det blir sjokoladekake morra, middag og kveld. Og cognac til kaffen :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...