AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Har du smakt habanero-chili? Skal det tilsettes mat kun i svært små mengder? http://www.kjendis.no/2016/02/14/kjendis/huskestue/dag_otto_lauritzen/tv_2/tv/43147157/ Anonymkode: 9673c...6b8
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Den er veldig sterk. Jeg bruker den for å krydre opp mexikansk og indisk mat. Anonymkode: b4ea0...974 1
Minya Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Den er sterk nok til at det anbefales å bruke hansker når du tilbereder den for at den ikke skal etse hull i fingerhuden, så den skal ikke brukes i særlige mengder nei.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Noen som har sett på Huskestue, ja. Det kan ikke være etsende i den grad i og med at de spiste en hel en på tv i går. Anonymkode: 4e57b...947 1
Minya Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Noen som har sett på Huskestue, ja. Det kan ikke være etsende i den grad i og med at de spiste en hel en på tv i går. Anonymkode: 4e57b...947 Etsende i den grad at man får veldig vondt i fingertuppene hvis man ikke har noe på hendene når man åpner den, siden den er så full av det stoffet som er sterkt (husker ikke hva det heter) at det er vanskelig å vaske hendene grundig nok etterpå. Innsiden av munnen tåler overraskende mye, men jeg antar at de på det programmet kjente ettervirkningene av den habaneroen i ganske lang tid etterpå.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 8 minutter siden, Minya skrev: Etsende i den grad at man får veldig vondt i fingertuppene hvis man ikke har noe på hendene når man åpner den, siden den er så full av det stoffet som er sterkt (husker ikke hva det heter) at det er vanskelig å vaske hendene grundig nok etterpå. Innsiden av munnen tåler overraskende mye, men jeg antar at de på det programmet kjente ettervirkningene av den habaneroen i ganske lang tid etterpå. Du skrev jo at den kunne etse hull i huden på fingrene. Man kan ikke spise noe som er så etsende. Anonymkode: 4e57b...947
Gjest 2Bhonest Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skrev jo at den kunne etse hull i huden på fingrene. Man kan ikke spise noe som er så etsende. Anonymkode: 4e57b...947 Magesyre kan etse hull på fingrene...
Maximillian Cohen Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 (endret) Jeg bruker habanero en god del. Det er på ingen måter så sterkt at jeg trenger å bruke hansker, men husk å vask hendene grundig før du tar deg i øynene (eller stapper dem i buksen). Når det kommer til mengde må du nesten prøve deg frem. Det er også slik at de varierer en del i styrke. I en en stor gryte (5-6 personer) pleier jeg å bruke 1 habanero + 1 - 2 cayennepenner (med frø). Dette blir sterkt, men det er ikke verre enn at min datter på 4 år liker det. Nå spiser vi mye sterk mat, men det er ikke verre enn å servere maten med litt rømme eller naturell yoghurt om det blir for drøyt. Endret 15. februar 2016 av Maximillian Cohen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå