Gjest Genevieve Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Fordi jeg ikke greier det. Føler han ikke.
Gjest Trolletrine Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Av samme grunn som religiøse har forkastet de ca 2999 andre gudene de ikke tror på.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Fordi jeg tror ikke på eventyr. Anonymkode: 0c7c9...aae 5
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyr løs Anonymkode: 9e55b...8b7 Hvilken gud tenker du på? Anonymkode: f563f...ef5 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 Fordi jeg er den typen som ofte tenker "tror det ikke før jeg får se det". Har mange samtaler om tro med min religiøse datter, og forskjellen på oss er hovedsakelig at hun våger å tro uten "bevis", men jeg vil helst ha det for å tro på noe som helst :-) Anonymkode: be797...41c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 Når du og jeg ble født så trodde vi ikke på noe som helst. Alt av guder og slikt er du foret med av gale mennesker. Ergo er det selvmotsigende å si at man ikke tror, fordi du ble født uten tro. Anonymkode: 4d8a3...1c6 12
Gjest Belle âme Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Samme grunn som eg ikkje trur på julenissen, påskeharen og tannfeen: Han finnast ikkje.
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 Fordi jeg tror at "gud" at er en metafor på universet og at religion er misforstått, eller "mistolket".. Anonymkode: 34390...9a1 2
Jolene Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 Ingen bevis på eksistensen til gud. Derfor tror jeg ikke på en gud. 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #11 Skrevet 15. februar 2016 Fordi jeg innser at det er totalt tilfeldig hvilke/n gud/er folk tror på, og da er det jo veldig rart om én av religionene skulle være riktig og alle andre er fucked for eternity. Anonymkode: 5dc3d...c59 7
Jegern Puahate Skrevet 15. februar 2016 #12 Skrevet 15. februar 2016 Dersom Gud og er perfekt og vi er skapt i han sitt bilde ville ikke dette ha skjedd: Skallethet = rusk i skaperverket = problematisk. 4
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #13 Skrevet 15. februar 2016 1 time siden, Jegern Puahate skrev: Dersom Gud og er perfekt og vi er skapt i han sitt bilde ville ikke dette ha skjedd: Skallethet = rusk i skaperverket = problematisk. Må være den dårligste grunnen til at man ikke tror på Gud som jeg har sett. Og du er klar over at det er ikke hår som gjør at du er perfekt ikke sant ? 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #14 Skrevet 15. februar 2016 4 minutter siden, Aegon Targaryen skrev: Må være den dårligste grunnen til at man ikke tror på Gud som jeg har sett. Og du er klar over at det er ikke hår som gjør at du er perfekt ikke sant ? Og du er klar over at det går ann å tulle? Anonymkode: e7a37...b29 6
Gjest Balian de Ibelin Skrevet 15. februar 2016 #15 Skrevet 15. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Og du er klar over at det går ann å tulle? Anonymkode: e7a37...b29 Det er ingen grunn til å tro at brukeren jeg siterte tullet.
Jegern Puahate Skrevet 15. februar 2016 #16 Skrevet 15. februar 2016 (endret) 8 timer siden, Aegon Targaryen skrev: Må være den dårligste grunnen til at man ikke tror på Gud som jeg har sett. Og du er klar over at det er ikke hår som gjør at du er perfekt ikke sant ? Du er klar over at det er UMULIG å tilbakevise argumentet mitt, ikke sant? Skallethet er en defekt, i et perfekt skaperverk skal ikke defekter oppstå = Gud er ikke perfekt. Dersom Gud MED VILJE la inn denne defekten = Gud er ikke god. Endret 15. februar 2016 av Jegern Puahate 3
grinchen Skrevet 15. februar 2016 #17 Skrevet 15. februar 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyr løs Anonymkode: 9e55b...8b7 Jeg regner med at det er den kristne gud du snakker om? Jeg har mange problemer med å tro på at det finnes en gud som kontrollerer alt når det fins så mye ondskap i verden ergo vis han finnes er han jo ond... Veldig mange bøker har blitt utelatt fra bibelen i tillegg til veldig mange redigeringer vis kirken virkelig trodde at gud finnes og at bibelen er guds ord hvordan kan de ta seg retten til å redigere guds ord? Gammel testamente er jo egentlig bare en samling av gamle historier som er satt sammen til en bok redigert for å passe til det de ønsket å si eksempel: noas ark er beviselig en babylonsk legende som er mye eldre enn de som har forfattet gammeltestamente. I tillegg er det mye rart i bibelen man har for eksempel lov å ta slaver fra andre land til og med Jesus støttet slaveri.. Det er mye mer jeg har et problem med også men det er alt jeg kan komme på nå.. Kilder: redigering av bibelen: https://simple.wikipedia.org/wiki/Apocrypha kilde2: Noas ark babylonsk legende: http://www.theguardian.com/culture/2014/jan/24/babylonian-tablet-noah-ark-constructed-british-museum kilde3 fra gammeltestamente: “Thy bond-men and thy bond-maids which thou shalt have, shall be of the heathen that are round about you: of them shall ye buy bond-men and bond-maids. Moreover, of the children of the strangers that do sojourn among you, of them shall ye buy, and of their families that are with you, which they begat in your land. And they shall be your possession. And ye shall take them as an inheritance for your children after you, to inherit them for a possession, they shall be your bond-man forever.” —Leviticus 25:44-46 neste vers denne er jo ganske grusom i grunnen: “When a man strikes his slave, male or female, with a rod and the slave dies under his hand, he shall be punished. But if the slave survives a day or two, he is not to be punished; for the slave is his money.” —Exodus 21:20-21 (RSV) Fra ny testamente: “Let as many servants as are under the yoke count their masters worthy of all honor, that the name of God and his doctrine be not blasphemed. And they that have believing masters, let them not despise them, because they are brethren; but rather do them service, because they are faithful and beloved, partakers of the benefit.” —1 Timothy 6:1-2 Konklusjonen må vel være at vis det finnes en gud og dette er guds ord kan ikke jeg støtte han fordi han er ondskapsfull.. Endret 15. februar 2016 av grinchen 4
Mann 42 Skrevet 15. februar 2016 #18 Skrevet 15. februar 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Fyr løs Anonymkode: 9e55b...8b7 Fordi det ikke finnes noen fornuftig grunn til å tro på Gud. Eller guder. 3
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #19 Skrevet 16. februar 2016 1 time siden, Mann 42 skrev: Fordi det ikke finnes noen fornuftig grunn til å tro på Gud. Eller guder. Hva med de som mener at det finnes fornuftige grunner til å tro på Gud ? Anonymkode: 66341...028
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2016 #20 Skrevet 16. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de som mener at det finnes fornuftige grunner til å tro på Gud ? Anonymkode: 66341...028 la dem tro Anonymkode: 9e55b...8b7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå