AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #1 Skrevet 15. februar 2016 Jeg er IIIIIISKALD på hendene og føttene, mer eller mindre HELE tiden. Har sikkert 40 grader inne, men likevel... Kan svette og likevel være iiiskald på beina og hendene (noen ganger nesen også forsåvidt). Noen som vet hva det kommer av/hva det kan være og hva som hjelper? :D Anonymkode: a0e2d...782
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #2 Skrevet 15. februar 2016 Oi, dette kunne vært skrevet av meg! Og også nesen...hvor teit er ikke det, kald nese i et varmt rom?? Og med varmt mener jeg nærmere 30, er ikke en av de som synes 20 er innetemperetur. Jeg lurer fortsatt jeg også da..men foreslår; virus, jernmangel, lavt stoffskifte, raynauds, for lite mat, tynne blodårer... Og det eneste som hjelper meg er å bli skikkelig varm. Da må det være varmt i rommet. Masse ullsokker, holde rundt en varm kopp te, og varme nesen på den innimellom Ja, jeg ser nok litt teit ut... Noen ganger føler jeg meg ikke varm før jeg kommer dit at jeg svetter. Anonymkode: 09a5e...6c2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #3 Skrevet 15. februar 2016 Dårlig blodomløp i hender og føtter? Anonymkode: d3090...b40 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #4 Skrevet 15. februar 2016 Kanskje det er gulvkaldt, og ikke varmt nok i rommet du er i? Anonymkode: d3090...b40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #5 Skrevet 15. februar 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, dette kunne vært skrevet av meg! Og også nesen...hvor teit er ikke det, kald nese i et varmt rom?? Og med varmt mener jeg nærmere 30, er ikke en av de som synes 20 er innetemperetur. Jeg lurer fortsatt jeg også da..men foreslår; virus, jernmangel, lavt stoffskifte, raynauds, for lite mat, tynne blodårer... Og det eneste som hjelper meg er å bli skikkelig varm. Da må det være varmt i rommet. Masse ullsokker, holde rundt en varm kopp te, og varme nesen på den innimellom Ja, jeg ser nok litt teit ut... Noen ganger føler jeg meg ikke varm før jeg kommer dit at jeg svetter. Anonymkode: 09a5e...6c2 Hendene mine er faktisk omsider blitt varme. Det tok bare... eh, 4 timer siden jeg var ute i kulden. Jeg har hatt jernmangel tidligere, så da trodde jeg også at det var derfor, men har ikke det nå. Tviler på at jeg har hatt virus siden jeg var liten, ettersom dette er noe jeg har hatt i laaaang tid. Lavt stoffskifte tror jeg at jeg har sjekket. Raynauds har jeg faktisk, men hendene mine blir ikke nødvendigvis hvite selvom de er kalde? Kan det fortsatt være det som gjør det? Hvis du vet? For lite mat kan gjerne være årsaken. Spiser kanskje litt sjeldent iallefall (middag ca 16 og kvelds ca 23 - og det er det jeg pleier å spise). 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dårlig blodomløp i hender og føtter? Anonymkode: d3090...b40 Ja, har tenkt på det, men hva kommer det av og hva kan man gjøre for å forbedre det? Hvis du vet? Anonymkode: a0e2d...782
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #6 Skrevet 15. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hendene mine er faktisk omsider blitt varme. Det tok bare... eh, 4 timer siden jeg var ute i kulden. Jeg har hatt jernmangel tidligere, så da trodde jeg også at det var derfor, men har ikke det nå. Tviler på at jeg har hatt virus siden jeg var liten, ettersom dette er noe jeg har hatt i laaaang tid. Lavt stoffskifte tror jeg at jeg har sjekket. Raynauds har jeg faktisk, men hendene mine blir ikke nødvendigvis hvite selvom de er kalde? Kan det fortsatt være det som gjør det? Hvis du vet? For lite mat kan gjerne være årsaken. Spiser kanskje litt sjeldent iallefall (middag ca 16 og kvelds ca 23 - og det er det jeg pleier å spise). Ja, har tenkt på det, men hva kommer det av og hva kan man gjøre for å forbedre det? Hvis du vet? Anonymkode: a0e2d...782 Vet ikke så mye om det, men å sitte med bena høyt (som på en fotskammel) hjelper. Og det å være i bevegelse hjelper. Har du nevt dette for legen din? Hvis ikke ville jeg gjort det. I tilfelle det er noe han kan råde til og/ eller undersøke og gi hjelp Anonymkode: d3090...b40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #7 Skrevet 15. februar 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hendene mine er faktisk omsider blitt varme. Det tok bare... eh, 4 timer siden jeg var ute i kulden. Jeg har hatt jernmangel tidligere, så da trodde jeg også at det var derfor, men har ikke det nå. Tviler på at jeg har hatt virus siden jeg var liten, ettersom dette er noe jeg har hatt i laaaang tid. Lavt stoffskifte tror jeg at jeg har sjekket. Raynauds har jeg faktisk, men hendene mine blir ikke nødvendigvis hvite selvom de er kalde? Kan det fortsatt være det som gjør det? Hvis du vet? For lite mat kan gjerne være årsaken. Spiser kanskje litt sjeldent iallefall (middag ca 16 og kvelds ca 23 - og det er det jeg pleier å spise). Ja, har tenkt på det, men hva kommer det av og hva kan man gjøre for å forbedre det? Hvis du vet? Anonymkode: a0e2d...782 Bruker du forresten ullsokker og/ eller tøfler? Det kan hjelpe deg å holde deg varm på beina Anonymkode: d3090...b40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #8 Skrevet 15. februar 2016 Det kan også være noe med f.eks forbrenningen og / eller stoffskiftet Jeg ville tatt det opp med legen ved anledning Anonymkode: d3090...b40
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #9 Skrevet 15. februar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det er gulvkaldt, og ikke varmt nok i rommet du er i? Anonymkode: d3090...b40 Det er litt kaldt på gulvet ja, men vi har en sånn varmevifte og jeg satt under et pledd når jeg skrev innlegget f. eks. Jeg var varm på kroppen (nesten for varm), men kald på hendene og føttene og nesen :S Tror vi har det for varmt hjemme.. De fleste svetter når de kommer hit xD 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke så mye om det, men å sitte med bena høyt (som på en fotskammel) hjelper. Og det å være i bevegelse hjelper. Har du nevt dette for legen din? Hvis ikke ville jeg gjort det. I tilfelle det er noe han kan råde til og/ eller undersøke og gi hjelp Anonymkode: d3090...b40 Pleier å ha beina oppi sofaen Hmm, kan prøve mer bevegelse, men det kan for eksempel skje selvom jeg vasker huset eller noe. Kanskje mer aktivitet generelt er bedre? Har ikke nevnt det for legen nei, men kanskje gjøre det da. Var bare redd for at det var teit å spørre om noe så "lite". 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker du forresten ullsokker og/ eller tøfler? Det kan hjelpe deg å holde deg varm på beina Anonymkode: d3090...b40 Tåler ikke ull, men bruker tjukke sokker året rundt (sånne plysj/fleece-aktige). Har ofte tøfler i tilegg xD og alltid pledd! 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan også være noe med f.eks forbrenningen og / eller stoffskiftet Jeg ville tatt det opp med legen ved anledning Anonymkode: d3090...b40 Skal få gjort det Anonymkode: a0e2d...782
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2016 #10 Skrevet 15. februar 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er IIIIIISKALD på hendene og føttene, mer eller mindre HELE tiden. Har sikkert 40 grader inne, men likevel... Kan svette og likevel være iiiskald på beina og hendene (noen ganger nesen også forsåvidt). Noen som vet hva det kommer av/hva det kan være og hva som hjelper? :D Anonymkode: a0e2d...782 Som å lese om meg. Jeg har hatt dette hele mitt liv. Plages med kalde hender og føtter og nese! Jeg har litt lavt blodprosent og har lite jern om jeg mister litt blod som feks ved mine fødsler og under noen operasjoner jeg har hatt. Ellers helt frisk, men plages med dette! Er 43 år nå og har hatt dette gjennom hele livet Anonymkode: 813a3...1eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå