waco Skrevet 31. juli 2002 #21 Del Skrevet 31. juli 2002 Dere har jo ikke hatt sex engang, hvordan kan han vite om han elsker deg? Nei det der høres ikke ut som annet enn en tålmodighetstest satt igang av kvinnen. Waco Man kan vel ikke forvente ærlighet, slik damer driver å spiller i kulissene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jewel Skrevet 31. juli 2002 Forfatter #22 Del Skrevet 31. juli 2002 Hva har du å si til ditt forsvar om par som ikke har sex før ekteskapet da?? Eller at det er x-antall religioner som har en grunnleggende tradisjon om at man ikke skal ha sex (uansett) før ekteskapet.....? Og hva vet vel du om at vi ikke har hatt sex.....? could it be that you're the bed-bug that bites each time we go to bed.....? Tror ikke det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lionda Skrevet 1. august 2002 #23 Del Skrevet 1. august 2002 pssssst, Jewel... du sa i åpningsinnlegget ditt at du hadde bestemt at dere ikke skulle ha sex... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anki1971 Skrevet 4. august 2002 #24 Del Skrevet 4. august 2002 Vi hadde vel kjent hverandre et par måneder før vi sa de ordene til hverandre første gang. Da hadde vi hatt et forhold hele tida, og begge hadde en stund hatt lyst til å si det til den andre. Etter det har vi sagt det til hverandre hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Syns ikke det er noe galt i å bruke de ordene så lenge man mener det Det er så koselige ord å få høre *smelt* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jewel Skrevet 5. august 2002 Forfatter #25 Del Skrevet 5. august 2002 pssssst, Jewel... du sa i åpningsinnlegget ditt at du hadde bestemt at dere ikke skulle ha sex... Jeg vet.... Men, da hadde vi vært sammen litt over en måned! Nå har vi snart vært sammen i snart to..... Situasjonen har jo endret seg litt nå!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NaNaNa Skrevet 5. august 2002 #26 Del Skrevet 5. august 2002 Etter seks måneder sammen med planetens mest fantastiske gutt, greier jeg ikke å finne noen andre ord som beskriver mine følelser for han, enn nettopp det at jeg elsker han. Men jeg tør ikke å si det til han. Vi har snakket om det, litt rundt grøten selvsagt, og jeg vet at han synes det er altfor tidlig. Jeg føler emg rimlig sikker på at han ikke ville sagt det tilbake dersom jeg hadde sagt det nå... men det er så vanskelig! SÅ mange ganger som jeg har holdt på å si det, men i siste liten forandra til "jeg er glad i deg" e.l. Sukk! Hvor lenge er lenge nok?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #27 Del Skrevet 27. august 2002 Min måte å si det på var litt spesiell. Etter 3 måneder var jeg forelsket og veldig veldig gald i han, men enkelte ting gjor at jeg fortsatt var litt usikker på meg selv, med tanke på hvordan det forrige forholdet mitt hadde vært. Da ante jeg vel egentlig ikke hva å elske var. men denne gangen var det en stygg og skummel mc-ulykke som tilslutt avgjor. Han var uskadet, men jeg som satt bakpå brakk hånda. Det hele var veldig grusomt, og den første tanken min som kom i hodet på meg da jeg våknet opp fortumlet i grøftekanten og ikke kunne verken puste eller røre meg var: "Å Gud, han er død!!!!". Gjett om ei var glad da han et øyeblikk etterpå kom og var hos meg. Fra det øyeblikket visste jeg at jeg elsket han. Rett og slett..... Bedre støtte i han den dagen og resten av tiden fram til nå kunne man ikke ha fått. Han er rett og slett mannen i mitt liv...... :kgsmil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madison Skrevet 28. august 2002 #28 Del Skrevet 28. august 2002 Kjæresten sa det etter et par måneder... Ble helt satt ut,og klarte ikke si noe tilbake. Var litt tidlig å være sikker på det,spesielt ettersom vi har så unge. (har vært sammen siden vi var 17, og blitt dømt nedenom og hjem pga det mange ganger.. litt respektløst syns jeg, hva med litt tro på folk?) Nå går det ikke en dag uten at vi sier det til hverandre,og er alltid deilig å høre:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 29. august 2002 #29 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg elsker deg! Hvorfor ikke bruke ordet når man virkelig vet at man elsker en person. Vi begynte å si at vi elsket hverandre helt fra begynnelsen av, og det har holder ennå etter mange år:) Kjærligheten trenger disse tre ordene. Sex hadde vi ikke før etter flere mnd!! Skulle vi ikke få elske hverandre av hele hjertet selv om vi ikke hadde sex???? Det å elske, kan være utrolig paradoksalt! Fra første gang jeg så han forsto jeg at jeg alsket han. Det var noe i blikket hans, i kjemien da jeg hilste på han som gjorde at jeg elsket han med en gang! (Nå er han jo en nydelig mann også da :D Akkurat som når du føder et barn, du elsker det med en gnag! Du setter ikke opp vurderinger i forkant og bestemmer deg for å si at du elsker barnet ditt når du finner ut om det er et nydelig barn eller ikke... Å elske bestemmes ikke av om personen er god, om kjemien passer eller om en fortjener det. Kjærlighet er et bånd man ikke kan noe for at blir bundet. Hvor mange mennesker har elsket noen som aldri hadde fortjent det? MANGE! Eller barn som elsker sine forelsdre helt ufortjent?? Nei, å elske er etter min mening ikke noen tidsbestemt greie. Innerst i hjertet vet du om du elsker en persom eller ikke... Forelskelse derimot, det er noe helt annet. Det er følelser, blaff og flammende varme:) Man kan bli forelsket, ja, sel vom man er gift kan forelskelse oppstå. Men det er blaff, vindpust som ikke har noe med ekte kjærlighet eller det å elske noen å gjøre. Nei det å elske, det kan bare plutselig komme, selv om det kan være ufortjent. Selvsagt kan man begynne å elske en person etter lengre tid, men... Dette er ikke noe som det kan settes opp noen fasit på. Hilsen lykkelig gift sammen den jeg sa (og fikk respons tilbake på) at jeg elsket etter en uke:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tullerusk Skrevet 29. august 2002 #30 Del Skrevet 29. august 2002 Det tok vel iallefall et halvt år før jeg sa det til kjæresten min, og mente det! Han syntes det også var for tidlig.... :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest David Skrevet 29. august 2002 #31 Del Skrevet 29. august 2002 Det beste er å vente med å bruke ordet elsker til forholdet er 4 år gammelt. Hvis man virkelig har lyst til å si det da, og føler det er riktig, så er det noe å bygge på. Men som regel, så faller det svært unaturlig for de fleste å si det til sin partner forholdet har vart i 4 år.... *ler så jeg rister* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnie Skrevet 29. august 2002 #32 Del Skrevet 29. august 2002 Jeg sa til kjæresten at jeg elsket han etter tre måneder jeg... på tekstmelding!!! Vi var 19 år, og han svarte tilbake at han var glad i meg!! DA visste jeg ikke helt hva som lå i de ordene, men nå vet jeg hva de betyr og hva som ligger i de,og vi mener det BEGGE to!! Sier det flere ganger om dagen, nesten hver gang vi prater sammen!! Og det er så fint å høre han sier det! Syntes ikke man skal holde sånne fine ord inne i seg om man mener de, få de ut!!!! Personen som får høre de blir jo så glad!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lizbet Skrevet 29. august 2002 #33 Del Skrevet 29. august 2002 Hmm - ute å ha lest alle fant jeg mange som ligna på mitt første "jeg elsker deg" ... Uansett - første gangen samboeren min sa det til meg var han sjarmerende "beautifull" - det gikk lang stund før han sa det igjen - og da følte jeg at han mente det! I motsetning til første gangen hvor jeg tror han gjorde et tappert forsøk på å være romantisk.... Uansett - sier ofte at vi er glade i hverandre - det sier akkurat det samme! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lillian* Skrevet 29. august 2002 #34 Del Skrevet 29. august 2002 Den første gangen min samboer og jeg sa det til hverandre, var da vi forlovet oss. Da hadde vi vært sammen i litt over 1,5år! Etter det har det blitt sagt ofte, men jeg tror aldri man kan være 150% sikker på at man virkelig elsker en person. Tenk om en annen skulle komme rekandes på ei fjøl og DER var den personen du alltid har ventet på, enda du trodde du hadde ham.... Det som kan føles helt sikkert i dag, kan være helt feil i morgen. Derfor tror jeg det er uvesentlig når man sier "jeg elsker deg" til noen. Man skal leve i nuet, og føler du akkurat NU at du elsker ham/henne, så si det da vel! Ser noen har skrevet at "jeg elsker deg" er misbrukte ord. Misbrukes dem av meg og min bestevenninne når vi sier "jeg elsker deg" til hverandre? Jeg elsker familien min, jeg elsker mine beste venner... Jeg ser på ordet "elsker" som noe som er sterkere enn "glad i", og for meg beskriver jeg ikke godt nok hvor mye familien og de nærmeste vennene betyr for meg ved bare å si "jeg er glad i deg". Da misbruker jeg kanskje ordene, da? Eller er egentlig ikke "jeg elsker deg" forbeholdt kun kjærester/mann og kone å si til hverandre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vendela Skrevet 29. august 2002 #35 Del Skrevet 29. august 2002 Etter det har det blitt sagt ofte, men jeg tror aldri man kan være 150% sikker på at man virkelig elsker en person. Tenk om en annen skulle komme rekandes på ei fjøl og DER var den personen du alltid har ventet på, enda du trodde du hadde ham.... Jeg vil nå definere det som en enkel sak, føler man at man elsker noen så gjør man det! Uansett hvor lenge man er i et forhold! Mye her har med kjemien å gjøre mellom to mennesker også, og jeg ser ingenting negativt med å si det når man er klar for det! Bedre å ha elsket enn å ikke ha elsket i det hele tatt! Men, det er nok flere faser i hele denne prosessen.... Er veldig enig med deg Lillian, men som du skrev.... om det skulle komme en rekandes på en fjøl, så vil jeg nok si at hvis man først elsker en person, så kan man ikke bare finne ut at man elsker en totalt ukjent person og vite at man har ventet på han/hun hele livet!!!! Blir litt for urealistisk for meg...... Men, det å elske har også mye med hvordan syn ens egen familie har vektlagt dette også! Følelser kan lett la seg påvirke av mennesker rundt en!! Men, det er mange spørsmål å sette rundt det å elske noen....! Jeg mener det er flere nyanser..... Man elsker familien og venner på en helt annen måte enn sin livsledsager!! man skal iallefall være tøff nok til kunne unne seg den gleden å vite at noen elsker seg før det har gått antall måneder over den "magiske" grensa!!!!!!!!!!!!!! Lev nuet, ja!!!! Bra skrevet det, Lillian.......... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss tiger Skrevet 29. august 2002 #36 Del Skrevet 29. august 2002 er ikke dette veldig individuelt da? kjæresten min nå(riktig sagt; forloveden min) sa det til meg etter at vi hadde vært sammen i en uke. hadde riktig nok kjent hverandre lengre, men det var helt riktig og høre og jeg visste at jeg følte det samme tilbake. Det forrige forholdet mitt, var noe helt annet og skjønte hvor galt det var da jeg ble sammen med gutten min :D Jeg vet hva jeg føler og vi elsker hverandre inderlig. sier det til hverandre hver dag. Vi bestemte oss for å gifte oss etter bare 2 1/2-3 mnd og gjorde forlovelsen offisiell med ringer og greier etter 6 mnd. Vært sammen i litt over 3 år når vi gifter oss. hvorfor ikke bare si disse herlige tre ordene hvis det er sånn man føler. For de som virkelig elsker noen vet hvor utrolig deilig det er og høre de tre vakre ordene fra denne personen. Hjertet mitt smiler fortsatt hver gang han sier det :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk Snus Skrevet 31. august 2002 #37 Del Skrevet 31. august 2002 Har hoppa i det en gang før, og ment det. Tror jeg, ettersom jeg var 15 :o Da var forholdet 2 mndr gammelt. Nå har jeg vært sammen med Han (ja, en ny en altså da...) i sju måneder og har kommet til at jeg elsker det jeg har sett hittil. Men jeg kjenner han ikke godt nok! Har for eksempel aldri sett han ordentlig sint, vi har aldri hatt en skikkelig krangel (bare dagevis med surmuling...) og jeg har aldri sett hvordan han oppfører seg "under press". Jeg vet ikke hva hans holdninger er til veldig mange ting som jeg selvsagt ikke kommer på her, og det gjør at jeg ikke kan si de tre ordene. Min konklusjon er at å kjenne hverandre ut og inn er cluet. Du skal elske på grunn av, ikke på tross av feilene. Jeg vil ikke si noe så hellig til en person jeg ikke kunne tenke meg å gifte meg med, for eksempel. Når forelskelsen har lagt seg er det enten kjærlighet eller ingenting igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå