Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er innadvendt, og synes det er vanskelig å dele av meg selv til andre mennesker. Samtidig har jeg en veldig trang til å komme nærmere andre, nesten som en slags lengsel. Det irriterer meg egentlig at jeg ikke får til å dele mer, at jeg overtenker og holder igjen. Dette gjør jo at jeg får mer overfladiske vennskap, eller at jeg bruker ekstremt lang tid på å danne vennskap. Vet ikke helt hva jeg er redd for og hva som hindrer meg. Inni meg virker det ganske klart hvordan jeg ønsker å være, men jeg får det ikke ut siden det ikke er naturlig, og dermed holder jeg konstant tilbake. Tenker kanskje at jo mer jeg gjør ut av meg selv, jo flere vil det være som både liker meg, men også får andre negative tanker om meg. Hvis jeg bare buser ut med det jeg mener til enhver tid, kan det jo hende jeg kommer til å si noe feil eller noe som er frekt mot andre. På grunn av all den overtenkingen min, blir jeg jo veldig usikker og nølende. Alt dette tilsammen gjør at det er vanskelig for andre å bli kjent med meg. Dette hadde jo vært greit hvis jeg ikke hadde hatt behov for flere nære venner, men jeg har et enormt behov for det. Hvordan kan jeg jobbe mot å løse dette? 

Anonymkode: c9509...a5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff! aner ikke. Sliter med nesten nøyaktig det samme selv. Selv merker jeg det hjelper å tvinge meg selv til å gjøre ting som   vanligvis gjør meg ukomfortabel, for å tøye grensene mine litt. Det går sakte dessverre.

Anonymkode: 9d4a0...432

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er innadvendt, og synes det er vanskelig å dele av meg selv til andre mennesker. Samtidig har jeg en veldig trang til å komme nærmere andre, nesten som en slags lengsel. Det irriterer meg egentlig at jeg ikke får til å dele mer, at jeg overtenker og holder igjen. Dette gjør jo at jeg får mer overfladiske vennskap, eller at jeg bruker ekstremt lang tid på å danne vennskap. Vet ikke helt hva jeg er redd for og hva som hindrer meg. Inni meg virker det ganske klart hvordan jeg ønsker å være, men jeg får det ikke ut siden det ikke er naturlig, og dermed holder jeg konstant tilbake. Tenker kanskje at jo mer jeg gjør ut av meg selv, jo flere vil det være som både liker meg, men også får andre negative tanker om meg. Hvis jeg bare buser ut med det jeg mener til enhver tid, kan det jo hende jeg kommer til å si noe feil eller noe som er frekt mot andre. På grunn av all den overtenkingen min, blir jeg jo veldig usikker og nølende. Alt dette tilsammen gjør at det er vanskelig for andre å bli kjent med meg. Dette hadde jo vært greit hvis jeg ikke hadde hatt behov for flere nære venner, men jeg har et enormt behov for det. Hvordan kan jeg jobbe mot å løse dette? 

Anonymkode: c9509...a5c

Har ikke noe godt svar til deg dessverre, men jeg sliter med akkurat det samme selv.  Av og til orker jeg ikke prøve en gang, andre ganger prater jeg bevisst om løst og fast til folk jeg er på bekjent-nivå med.  Både for å øve meg, og for å se om det kanskje kan være noe vennepotensial.  Det er dessverre mye lettere å prate med folk som ikke er viktige for meg, enn med folk jeg ønsker skal like meg.  En dame som jeg har lyst til å bli venninne med tør jeg ikke invitere på noe tilfelle hun ikke skal like meg. 

ønsker meg en kjæreste for tiden, og det aner jeg ikke hvordan jeg skal fikse.  En side ved slike som oss er vel den at vi er redd for å være for mye.  Jeg prøver å tenke at selvom jeg føler meg veldig modig og pågående vil en mer balansert person for å kalle de det ikke oppfatte meg påtrengende mest sannsynlig.  Av og til går jeg inn for å veksle noen ord med tilfeldige folk (butikkansatte, folk på treningssenter etc).  Ikke fordi jeg tror jeg kommer til å bli kjent med dem noen gang, men for å øve meg.  Tenker at selvom det ikke hjelper der og da kan det bidra positivt i helheten.  Stå på, vi må bare prøve og prøve . 

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Det er vennskap mellom to innadvendte som er de næreste.

Skrevet
Den 15.2.2016 at 11.41, Herr Heftig skrev:

Det er vennskap mellom to innadvendte som er de næreste.

Det er min erfaring også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...