Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #1 Del Skrevet 15. oktober 2004 lurer på om deter det jeg har jeg.. har så vondt bak der ved tungen og kun på innsiden av tannkjøttet. ikke utenpå.. det er ømt og vondt når man kommer borti det.. men kjenner jo ingen tann. har fått en fra før men den kjente jeg ikke kom engang... uff.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. oktober 2004 #2 Del Skrevet 15. oktober 2004 Det kan godt være mulig det... Jeg har vært gjennom flere perioder der det har vært ømt baki for så å falle tilbake til "vanlig" igjen.. Visdomstennene mine har vokst oppover, svært sakte over perioder med lange pauser. Det har tatt flere år før de har komemt helt opp! Og det er ømt! Jeg ble sår i halsen, og på den ene siden gjorde det veldig vondt å tygge sammen eller tygge ting på den siden i det hele tatt. Jeg forstår godt at små babyer skriker og er grinete når de får tenner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2004 #3 Del Skrevet 17. oktober 2004 Prøv å telle tennene dine. Alle tennene har et tall. Se for deg en annen persons ansikt, tennene oppe til venstre heter 1, oppe til høyre heter 2, nede til høyre 3 og nede til venstre 4. Det vil si at fortannen på venstre side oppe heter 11, 4 tann nede til høyre heter 34 osv. Vi har normalt 8 tenner, hvilket betyr at visdomstennene våre er "åttere", 18, 28, 38, 48. Prøv å telle bakover og se om du lander på 8 der det er vondt. Høres mistenkelig ut som om visdomstannen er på vei, men husk at "vondter" ett sted i munnen kan være en smerte fra et helt annet sted. Jeg husker vi hadde en pasient en gang som klaget over vondt i nedre kjevehalvdel, men det viste seg at stedet som plaget henne var et helt annet. Vil anbefale deg å dra til tannlegen og sjekke det ut, kanskje er den betent og da er det lurt å gjøre noe med det så fort som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå