Gå til innhold

Erfaringer med antibiotika mot uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt uren hud og en åker av kviser siden 7. klasse. Er nå 22 år. Hadde jo et håp om at det gikk over etter puberteten, men neida.. Pengene har gått til utallige renseprodukter fra apotek, men ingenting har hjulpet. Jeg hadde egentlig gitt litt opp, men så byttet jeg fastlege. Jeg luftet kviseproblemet for henne, og hun skrev ut en gel og antibiotika som jeg skal bruke helt til jeg skal til hudspesialist (som hun også henviste til). Kvisene gir meg en utfordring i hverdagen, og jeg blir veldig var på alt og alle rundt meg. Tror at alle ser "bare" kvisene osv. De hemmer meg noe voldsomt, egentlig. Det jeg fikk skrevet ut var Epiduo gel og Lymecyclin actavis (antibiotika).

Noen som har erfaringer med disse? Har brukt gelen i noen dager bare, og måtte holde opp 2 dager nå fordi det svir som bare det + at huden på haken bare flasser av og er ekstremt tørr! Bør vel bruke annenhver dag eller noe sånt tenker jeg, kanskje mindre.

Jeg har så inderlig lyst til å bli bedre i huden, men herlighet så det svir. Skal også til gyn for å sette inn Mirena hormonspiral. Noen som har hatt forandringer i huden pga denne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det samme som deg for bare et par mnd siden. Gelen er fryktelig sterk, jeg har fått noen ganske store arr av den, så ro ned bruken hvis du kjenner at den blir litt voldsom for huden din. Antibiotikaen merket jeg ikke mye til, det har ærlig talt ikke hjulpet stort. Får fortsatt en god del kviser, men huden min roer seg litt ned hvis jeg bruker gelen når det kommer kviseutbrudd, da blir ikke kvisene like ille.

Lykke til, jeg vet hvor skjemmende det er, så jeg håper din erfaring blir bedre enn min!

:blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...