Gå til innhold

Kjenner ei som ikke prioriterer barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei i vennekretsen, som har to barn. Ett på 4 og ett på 2 år. Hun bor sammen med barnefar. Hun studerer og jobber, samt har en tidkrevende hobby. Han jobber også ( selvstendig næringsdrivende). De har utenlandske folk hjemme hos seg, som jobber i deres firma. Ofte får jeg høre at de passer barna, mens foreldrene jobber, er på skole eller driver med hver sin hobby. Eldste er også mye hos besteforeldrene. Barna er av dem som kommer først i barnehagen og blir hentet sist. Som regel blir de alltid hentet av dems bestefar. 

På sosiale aktiviteter (eks nissefest i bhg, juleavslutning, akedag i nabolaget osv) er det enten besteforeldrene som deltar med barna, eller faren som er med i ca 30 min, Før han må dra igjen. Noen ganger blir eldste igjen på aktivitetene, og vi andre som passer på eldste. Mammaen er ikke med på disse aktivitetene. 

Jeg får så vondt av barna, føler at dem ikke blir prioritert i det hele tatt. Føler at forledrene setter seg selv først hele tiden. Sommeren som var var barna i barnehagen hele tiden,  utenom de obligatoriske 3 ukene man må ta ut. Da var dem hjemme, mens utenlandske passet på dem. Eldste har alltid Vær veldig på meg når jeg er på besøk. Vil ha kos, sitte i fanget og generelt veldig klengette.  Når jeg er der er barnet på 2år, veldig klengette på mor og begynner å grine hvis mor ikke vil ha barnet i fanget. 

Nå har barnehagen også begynt å merke at spesielt mor ikke er tilstede. De spurte meg om jeg visste hva hun drev med osv. (Syns det var litt på kanten, så svare vagt). 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Kanskje høres om noen av dere syns det er noe rart med dette familiebildet? Jeg vet jo ikke alt som foregår der, dette jeg har skrevet her er jo ting dem sier selv og som jeg har observert.  Det er jo ikke sikkert det er noe galt å oppdra barn slik, men forstår egentlig ikke hvorfor dem har valgt å få barn når dem lever slik...

Anonymkode: f3237...3d9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Norge! Bland nesa di i alt som ikke er A4. 

Anonymkode: 31164...b7f

• Liker 29
Skrevet

Eneste jeg kan komme på hvor det kan være til dels akseptabelt at mor ikke er tilstede er hvis hun lider av angst og ikke greier den sosiale delen som nissefester og avslutninger selv om hun egentlig ønsker å være til stede. Har du noe informasjon om dette? 

Anonymkode: eb1a6...0a4

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg kan komme på hvor det kan være til dels akseptabelt at mor ikke er tilstede er hvis hun lider av angst og ikke greier den sosiale delen som nissefester og avslutninger selv om hun egentlig ønsker å være til stede. Har du noe informasjon om dette? 

Huff, ikke oppmuntre TS til å begynne å kontakte barnevernet osv. Alt for mange mennesker blander seg i ting de ikke har noe med og har ofte svært feilaktige oppfatninger om hvordan ting egentlig er.

Anonymkode: ed20b...b7e

• Liker 11
Skrevet

Dette er jo det bla. store kjendiser driver med. Har nannys til å passe ungene 24/7.   Ingen som bekymrer seg for kjendisbarn....

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: eb1a6...0a4

Jeg har vurdert dette. Men hun er jo sosial uten barna.. eks vi i vennekretsen planla julebord på restaurant ved middagstider, slik at de som har barn kan ta med den, Være sosiale og dra hjem når det var leggetid for de små. Hun valgte å komme alene,  uten mann og barn.. for meg virker det som at hun ikke tør/vill ha med seg barna i sosiale settingen. ..

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

for meg virker det som at hun ikke tør/vill ha med seg barna i sosiale settingen. ..

Ærlig talt! Hva det virker som for deg er uinteressant. Barna går i barnehage, der er det pedagogisk personell som fanger opp hvis det er faresignaler. De er også på kontroller hos lege de første årene. 

At du står og sladrer om en venninne med ansatte i barnehagen er fullstendig usmakelig. Begynn med korsstingsbroderi om du trenger en givende hobby.

• Liker 20
Skrevet
5 minutter siden, DreamOn skrev:

Dette er jo det bla. store kjendiser driver med. Har nannys til å passe ungene 24/7.   Ingen som bekymrer seg for kjendisbarn....

Ja, det kan godt hende. De som passer barna I denne familien er utenlandske folk som jobber hos dem maks en mnd, så drar dem og det kommer nye. Etter min mening syns jeg det blir uforutsigbart  for barna,  som må forholde seg til nye hele tiden..

• Liker 3
Skrevet

Etter min mening syns jeg det blir uforutsigbart  for barna,  som må forholde seg til nye hele tiden..

Slik kan situasjonen like gjerne være i barnehagen også, hvor det stadig er vikarer innom.

Det viktigste for barna er at de har stabile omsorgspersoner i livet sitt, at de passes av forskjellige mennesker spiller liten rolle om de har en trygg forankring hos mor, far og et par av det faste personellet i barnehagen.

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, ikke oppmuntre TS til å begynne å kontakte barnevernet osv. Alt for mange mennesker blander seg i ting de ikke har noe med og har ofte svært feilaktige oppfatninger om hvordan ting egentlig er.

Har ikke tenkt å kontakte bvtj enda. Men følger med. Jeg syns det er bedre å kontakte bvtj slik at de kan avgjøre om barna tar skade av å leve slik, enn at man ikke skal Gjøre det og barna kanskje lider... 

• Liker 3
Skrevet

Dersom alle disse menneskene rundt dem er glad i dem og liker å være sammen med dem, så ser jeg ikke at dette er et problem. Virker det som om barna lider?

Foreldrene mine pleide ikke være på mine skoleavslutninger og den slags. For meg var det ikke sårt, det var mer "å, dere skal ikke være der. ok". Det var ingen som sa det var trist, så jeg tenkte ikke at det var trist heller.

Anonymkode: bfd8a...2bb

• Liker 4
Skrevet

Kanskje hun bare ikke liker barna sine? 

Anonymkode: 383b0...e42

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt! Hva det virker som for deg er uinteressant. Barna går i barnehage, der er det pedagogisk personell som fanger opp hvis det er faresignaler. De er også på kontroller hos lege de første årene. 

At du står og sladrer om en venninne med ansatte i barnehagen er fullstendig usmakelig. Begynn med korsstingsbroderi om du trenger en givende hobby.

Jeg sladra ikke. Sa bare at jeg vet hun har en del å Gjøre. Så skiftet jeg tema. Syns Helmer det var drøyt at personalet I bhg spør meg. De burde jo heller prate med foreldre. 

Skrevet

Jeg sladra ikke. Sa bare at jeg vet hun har en del å Gjøre. Så skiftet jeg tema. Syns Helmer det var drøyt at personalet I bhg spør meg. De burde jo heller prate med foreldre. 

Men du skriver også at du planlegger å følge med og kontakte barnevernet. Fordi foreldrene har det travelt?

• Liker 4
Skrevet

Herregud... Hva vet vel du om kvalitet og kvantitet i den familien??

Anonymkode: fbc38...bf5

• Liker 7
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slik kan situasjonen like gjerne være i barnehagen også, hvor det stadig er vikarer innom.

Det viktigste for barna er at de har stabile omsorgspersoner i livet sitt, at de passes av forskjellige mennesker spiller liten rolle om de har en trygg forankring hos mor, far og et par av det faste personellet i barnehagen.

Det kan det selvsagt. Det jeg syns er litt utenom det vanlige er at det også er slik hjemme. Hvis det er vikarer I bhg og nye folk hver mnd hjemme hos dem. Men folk velger jo å oppdra barna ulikt. Jeg får bare litt vondt av barna som ikke er så mye med foreldrene. Men for alt jeg vet, kan det jo hende dem er masse med foreldrene, men at foreldrene gir uttrykk for at dem har mye å Gjøre ( og så har dem kanskje ikke det?). Dette er bare spekulasjoner, og kjenner jeg skal slutte med det :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud... Hva vet vel du om kvalitet og kvantitet i den familien??

Anonymkode: fbc38...bf5

Det er vel derfor jeg skriver her da. For jeg er vant med hvordan vi som familie har det, og vi har det på en annen måte enn dem. Jeg vet jo ikke hva som er vanlig og ikke. Derfor jeg er ute etter andre synspunkter :) slik at jeg kanskje ikke trenger å bekymre meg så mye

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du skriver også at du planlegger å følge med og kontakte barnevernet. Fordi foreldrene har det travelt?

Fordi jeg syns det virker uforutsigbart for barn å vokse opp slik. Jeg har ikke tenkt å kontakte barnevernet nå, men om det synes på barna at dem ikke har det fint så vil jeg jo vurdere det. Det går jo an å drøfte ting med bvtj anonymt uten å legge inn bekymringsmelding også. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...