Gå til innhold

Presentasjon av gjestene

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som skal ha presentasjon av gjestene i songheftene, kva skriv de (sånn generelt) om kvar person?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
De som skal ha presentasjon av gjestene i songheftene' date=' kva skriv de (sånn generelt) om kvar person?[/quote']

Har jeg lurt på også :)

Skrevet

Jeg tror vel egentlig bare jeg kommer til å skrive navnet og personens tilknytning til oss.

For min del er en slik presentasjon et hjelpemiddel til å orientere seg om hvem som taler ol.

Skrevet

Vi hadde navneskilt, som ble utdelt ved ankomst og sammen med velkomstdrink. Utrolig morsomt og falt i smak hos alle.

På den stod det:

Ola Nordmann

Brudens far

Jandia

Brud

Jandiamann

Brudgom

osv osv... :hoho:

Skrevet

Vi skriver litt om hver; tilhørighet, "brudens tante/barndomsvenn av brudgom" + tilhørighet med hvem som er tilstede "sønn/datter av tante Olga"/"moren til Truls", og partner og barn nevnes også. "Samboer med Maria". "Pappa til Nils 3 mnd".

osv. osv.

Litt innviklet, men regner med at dere forsto den :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi hadde egentlig tenkt til å gjøre slik som Lullu forklarer over, men vi endte med å tegne et slags slektstre i sangheftet.

Vi sto øverst og så tegnet vi streker til foreldrene våre, videre derfra til besteforeldre, tanter og onkler med ektefeller, fettere, kusiner osv. Ved navnene sto det forklart hvem som var hvem, f.eks brudens onkel, brudgommens fetter etc.

Nederst sto vennene listet opp.

Kanskje ikke så godt forklart, men det ble veldig fint.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi skrev hvem alle var, men også et morsomt dikt om hver person. Det var ganske gøy.

Skrevet

Vi kommer til å skrive presentasjon av gjester i sangheftet, skriver litt om tilknytning til brud/ brudgom og litt mer personlige ting som hva de jobber med og hva vi liker ved dem( positive egenskaper ) Det ble gjort i et tidligere bryllup jeg var i, og det synes jeg var veldig flott! Tror det bidrar til at gjestene føler seg litt spesielle :) Og det er jo veldig viktig synes jeg......

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Lene24. Vær obs på at det for enkelte kan virke litt sårende hvis dere skriver hva alle gjestene jobber med i oversikten.

Vi vurderte også å skrive yrke i oversikten vår, men ved nærmere ettertanke kom vi fram til at det kanskje ikke var så hyggelig for de som var arbeidsledige, uføretrygdede etc

Blant våre gjester var det nemlig en salig blanding rundt bordet - alt fra arbeidsledige til leger.

Skrevet

Vi skrev hvor de bodde dersom de ikke bodde i Oslo/Bærum.

Eks. Janne Sørum, søster av brudgommens mor, gift med Johan, bosatt i Paris.

Hele poenget var jo at man kunne se på bordoversikten (som også lå i sangheftet) og så se hvor de satt.

Skrevet

Me skreiv namn, alder (? trur eg då...?), kor dei var frå, kven dei evt. var gift/kjærast med, og så litt artige fakta. Sånn at det vart a'la:

"Tante Brita, 48 år, Oslo, gift med Per. For litt sidan fann ho ut at ho mangla ein hobby, så ho byrja å samle på myntar. Ho fann imidlertid fort ut at dette var nokså kjedeleg, så no er ho atter myntlaus og tilfreds"

Eller noko sånn... :roll: (Følte at det dømet vart litt dårleg, men håpar det kom fram kva eg meinte)

I mange tilfelle var fakta/presentasjonen basert på minne frå barndommen vår eller liknande.

Dette vart veldig godt likt av gjestene - det var jo mange der som ikkje hadde møtt kvarandre før, og desse presentasjonane var veldig OK 'døropnarar'.

Skrevet

I sangheftet hadde vi et bordkart med fornavn, og så hadde vi et ark hvor vi delte inn gjestene på min side og hans, hvor vi kategoriserte tanter/onkler, venner av familien, kusiner/fettere osv, jevngamle venner av brudeparet osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...