AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Jeg fikk et støkk i meg denne uka da jeg innså at jeg ikke lenger er å betrakte som "ung", som kvinne i starten av trettiårene. Det startet med at jeg for "gøy" tok tre nye piercinger i det ene øret, øverst på øret, bare fordi jeg syntes det er fint. Ikke noe big deal for min del, da jeg liker å eksperimentere med min ytre fasade og kjører gjerne flere klesstiler gjennom en uke, utifra humøret. Jeg jobber i et konservativt mannsdominert miljø, og fikk reaksjoner på min nye ørepynt med tilbakemeldinger som at det der hørte ungdomstiden til, spørsmål om jeg prøvde å finne meg selv eller hadde en midtlivskrise. Jeg avfeide det der og da, men det fikk meg likevel til å gruble. Jeg har samme dragning mot listepop, filmsjangre og fargerike, "humoristiske" klær som det jeg hadde da jeg var 18 år. Jeg føler meg også fremdeles ung og levende, selvom jeg har mange viktige erfaringer jeg ikke hadde i tenårene. Jeg har ingen problemer med mine preferanser, men dersom det byr på utfordringer i form av at jeg fremstår wannabe-ung så er det uheldig sosialt og karrieremessig sett. Er det på tide å ta ut piercingene, klippe håret i en kort, asymmetrisk sveis og slutte å te av prompevitser når man har bikket the big three O?? Anonymkode: 73311...757
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Jeg skjønner ikke helt hvordan du har havnet i et mannsdominert, konservativt jobbmiljø? Jobber du som sekretær? Anonymkode: b45d4...cc1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke helt hvordan du har havnet i et mannsdominert, konservativt jobbmiljø? Jobber du som sekretær? Anonymkode: b45d4...cc1 Jeg har en mastergrad i et fagfelt som også tiltrekker seg mange menn. Anonymkode: 73311...757
Gjest StripeyPanda Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 Gjør hva faen du vil du! Lev livet som du vil så lenge du vil. Mannfolka kan klabbe igjen.
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 2 timer siden, StripeyPanda skrev: Gjør hva faen du vil du! Lev livet som du vil så lenge du vil. Mannfolka kan klabbe igjen. Er i utgangspunktet helt enig med deg! Samtidig er man avhengig av en gitt grad av konformitet for at sosial samhandling skal foregå smertefritt. Anonymkode: 73311...757
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 Jeg trodde standard midlivskriseprosedyre for mennesker i konservative mannsdominerte miljøer var å kjøpe seg kondomdress og trene på seg atrieflimmer. Anonymkode: d2b07...2d2 3
Gjest Evans Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 Kanskje du bare trenger en liten forandring? Jeg syns det er godt innimellom, uten at jeg tenker jeg har en midtlivskrise av den grunn. Fornye meg selv innimellom, om det er hår eller kunnskap det handler om. Jeg ser ingen grunn til at du skal klippe håret kort og kjøpe deg fotformsko om du ikke er komfortable med det. Nyt heller det at du syns det er gøy med noe nytt
Pinkee Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg trodde standard midlivskriseprosedyre for mennesker i konservative mannsdominerte miljøer var å kjøpe seg kondomdress og trene på seg atrieflimmer. Anonymkode: d2b07...2d2 Der har du løsningen, plukk ut piercingene, klipp håret i en kort og spoooortyyy-kjekk frisyre i tillegg Sånn mer seriøst, man forventer vel kanskje at folk begynner å roe ned når man har bikket 30. Særlig i et konservativt, mannsdominert yrke. Men, du trenger kanskje ikke tilte helt over til the dark side fordiom. Feks tenke litt på hva du har dinglende i ørene, droppe dødningehodet og heller ha en klassisk diamant. Bruke sigøynerskjørtet hjemme, og heller en knallrød blazer på jobb, litt slike ting... Hvis karrieren din avhenger av å passe inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå