AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #1 Skrevet 14. februar 2016 Far hadde to døtre med mamma1 og mamma2, begge har samvær med far men bor hos mor. Far var forlovet med mamma3 som egentlig ikke kunne få barn, isteden for å si til helle at han ikke elsker henne ligger han bare ringen fra seg på bordet og drar mens hun er borte. Mamma3 finner ut at hun er gravid, noe som er et mirakel fordi hun hadde måttet godta at hun aldri ville få barn. Mest sansynligvis kan hun aldri få barn igjen. Far benekter at det er han som er far og sier at han håper at hun spotanaborterer, han har funnet seg en ny dame... Mamma4. Når mamma3 får en jente blir det gjort farskapstest, han er faren. Selv om han har fire barn med fire forskjellige mødre har han aldri møtt barn 3, han nekter å se henne fordi hun ikke var ønsket og han hadde fått en ny dame når hun ble født. Mamma4 liker ikke mamma3 fordi hun var gravid når hun ble gravid. Barn 1og 2 er tenåringer og har møtt lillesøster som er 4 år nå. Hvordan i all verden skal dette fungere? Barn 1 og 2 har et forhold til et barn som er deres søsken, men deres felles far nekter å se henne. Klarer han å ungå barnet for alltid? Og hvorfor kan han ikke elske barnet som de andre uønskede barna hans? ER nok ingen av barna som var planlagt, men bare ett av dem blir ignorert. Hvis han noen gang innser at han har vært en drittsekk, kan dette forholdet reddes? Alle i bygda vet hva han har gjort, de kan ikke skjule det for alltid. Hun er kanskje et lite barn nå, men en gang vil hun finne ut hva faren hennes har gjort. Anonymkode: e8a56...c03
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #2 Skrevet 14. februar 2016 Mamma 3 må nok bare akseptere at han ikke ville ha barn i utgangspunktet og ikke er interessert i samvær med barnet. Det er selvsagt trist, men noe hun i og for seg var klar over at ville bli situasjonen da hun beholdt barnet. Jeg ser heller ikke hvorfor Mamma 1, 2 og 3 skulle ha kontakt med hverandre eller med hverandres barn. Dette "halvsøsken"-forholdet er veldig lite relevant når far ikke er sammen med noen av dem. Det blir på eget initiativ at man fostrer disse relasjonene og når barnet til Mamma 3 uansett ikke har noe forhold til far kommer det antakelig ikke noe godt ut av å involvere barnet med hans eks-"familie". Anonymkode: dcdb6...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #3 Skrevet 14. februar 2016 Herregud for en syk trailertrash problemstilling... Anonymkode: b91ed...f2b 13
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #4 Skrevet 14. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mamma 3 må nok bare akseptere at han ikke ville ha barn i utgangspunktet og ikke er interessert i samvær med barnet. Det er selvsagt trist, men noe hun i og for seg var klar over at ville bli situasjonen da hun beholdt barnet. Jeg ser heller ikke hvorfor Mamma 1, 2 og 3 skulle ha kontakt med hverandre eller med hverandres barn. Dette "halvsøsken"-forholdet er veldig lite relevant når far ikke er sammen med noen av dem. Det blir på eget initiativ at man fostrer disse relasjonene og når barnet til Mamma 3 uansett ikke har noe forhold til far kommer det antakelig ikke noe godt ut av å involvere barnet med hans eks-"familie". Anonymkode: dcdb6...bf4 Tror ikke han har hatt noe "familie" med mamma1 og mamma2, han har bare annerkjent at barna hans eksisterer og tilbragt tid med dem. Det nok fordi at barn1 og barn2 er tenåringer at de har tatt intiativet til å møte sin søster. Det er ikke mulig å holde det skjult for dem når alle vet hvem som er faren til barnet. Når lille jenta blir stor så vil hun nok lure på hvorfor pappan deres aldri kom for å besøke henne. Når hun har forhold til sine søsken så vil hun jo vite at han finnes og tilbringer tid med dem. Anonymkode: e8a56...c03
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #5 Skrevet 14. februar 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herregud for en syk trailertrash problemstilling... Anonymkode: b91ed...f2b Det er et ganske virkelig problem, desverre. Veldig lite gjennomtenkt av far. Jeg tror det vil svi i fremtiden. Mamma3 er faktisk et herlig menneske og en kjemeflink mamma. Barnet har en veldig fin familie og får mye kjærlighet... Men ikke av far. Anonymkode: e8a56...c03
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 14. februar 2016 #6 Skrevet 14. februar 2016 (endret) w Endret 15. november 2023 av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #7 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når hun har forhold til sine søsken så vil hun jo vite at han finnes og tilbringer tid med dem. Anonymkode: e8a56...c03 Og derfor skal hun ikke ha det. Dette er jo ikke hennes "søsken", de er halvsøsken og via en mann som ikke bor med noen av mødrene. Det er unaturlig at de skulle måtte ha et forhold. At de vet at de andre eksisterer er en ting, men de skal ikke omgås dersom det er slik at faren er fraværende. Mamma 3 valgte å beholde barnet vel vitende om at hun ville ende opp som alenemor, attpåtil med flere tidligere erobringer å forholde seg til. Alle kvinner som gjør dette vil få et forklaringsproblem senere, men slik er det nå. Det er bare å legge det frem så skånsomt som mulig, men essensen er "vi var ikke lenger i et forhold og han ville ikke bli far". Anonymkode: dcdb6...bf4 1
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #8 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og derfor skal hun ikke ha det. Dette er jo ikke hennes "søsken", de er halvsøsken og via en mann som ikke bor med noen av mødrene. Det er unaturlig at de skulle måtte ha et forhold. At de vet at de andre eksisterer er en ting, men de skal ikke omgås dersom det er slik at faren er fraværende. Mamma 3 valgte å beholde barnet vel vitende om at hun ville ende opp som alenemor, attpåtil med flere tidligere erobringer å forholde seg til. Alle kvinner som gjør dette vil få et forklaringsproblem senere, men slik er det nå. Det er bare å legge det frem så skånsomt som mulig, men essensen er "vi var ikke lenger i et forhold og han ville ikke bli far". Anonymkode: dcdb6...bf4 Det at de "ikke" er søsken er vel heller din forestilling om det. Det er ikke felles for alle. De fleste som har et søsken de ikke viste om ville møtt den personen. Ikke alle, men mange ville gjort det. Hvis jeg fant ut at min far hadde et barn med noen andre som ikke var min mor, så ville jeg forsøkt å få kontakt med den personen fordi vi hadde felles far, og derfor er biologisk søsken. Anonymkode: e8a56...c03 2
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #9 Skrevet 14. februar 2016 Man kan ikke nekte barn1 og barn2 å se halvsøsteren sin fordi far ikke har noe med henne å gjøre. Anonymkode: e8a56...c03 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #10 Skrevet 14. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at de "ikke" er søsken er vel heller din forestilling om det. Det er ikke felles for alle. De fleste som har et søsken de ikke viste om ville møtt den personen. Ikke alle, men mange ville gjort det. Hvis jeg fant ut at min far hadde et barn med noen andre som ikke var min mor, så ville jeg forsøkt å få kontakt med den personen fordi vi hadde felles far, og derfor er biologisk søsken. Anonymkode: e8a56...c03 Ja, men det er en beslutning man tar selv og den ville du tatt nå, som voksen. Et barn kan ikke det, og burde heller få valget når den tiden kommer. Anonymkode: dcdb6...bf4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #11 Skrevet 14. februar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men det er en beslutning man tar selv og den ville du tatt nå, som voksen. Et barn kan ikke det, og burde heller få valget når den tiden kommer. Anonymkode: dcdb6...bf4 Det er tenåringer. Man kan ikke hindre tenåringer slikt. Det er ingenting som hindrer dem å ta bussen til fars eks og ringe på. De kjenner jo henne, faren skulle gifte seg med henne. Anonymkode: e8a56...c03
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #12 Skrevet 14. februar 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et ganske virkelig problem, desverre. Veldig lite gjennomtenkt av far. Jeg tror det vil svi i fremtiden. Mamma3 er faktisk et herlig menneske og en kjemeflink mamma. Barnet har en veldig fin familie og får mye kjærlighet... Men ikke av far. Anonymkode: e8a56...c03 Det er veldig lite gjennomtenkt av alle parter. Mamma 3 visste om hans historikk da hun traff om. Om hun så er en "herlig" person har hun elendig dømmekraft ift. menn. Hun valgte også å beholde barnet vel vitende om at hun ville ende opp som alenemor, men det virker som hun ikke aksepterer dette nå som det faktisk er en realitet. Jeg synes hele gjengen virker veldig uansvarlig i dette tilfellet. Som nevnt over, et litt "trailertrash"-miljø. Anonymkode: dcdb6...bf4
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #13 Skrevet 14. februar 2016 Hvorfor hakker folk på mamma3? Det er far som er en drittsekk som ikke vedkjenner seg barnet sitt. Anonymkode: be4d0...82e 3
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #14 Skrevet 14. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor hakker folk på mamma3? Det er far som er en drittsekk som ikke vedkjenner seg barnet sitt. Anonymkode: be4d0...82e Nettopp! De skulle gifte seg, og han hadde et forhold til sine barn som han hadde fra før. Hun kunne ikke sett for seg at han bare skulle dra uten en gang å si til annsiktet hennes at det var slutt. Hun har nok akseptert at far ikke vil stille opp, men når hun ble gravid måtte hun jo gi beskjed til far og prøve å gjøre det beste for barnet. Anonymkode: e8a56...c03
Berit Skrevet 14. februar 2016 #15 Skrevet 14. februar 2016 (endret) Trist. Jeg hadde nå likevel ikke ønsket å ha et forhold/kontakt med far når han er så umoden i hode sitt. Endret 14. februar 2016 av Berit
AnonymBruker Skrevet 14. februar 2016 #16 Skrevet 14. februar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mamma 3 må nok bare akseptere at han ikke ville ha barn i utgangspunktet og ikke er interessert i samvær med barnet. Det er selvsagt trist, men noe hun i og for seg var klar over at ville bli situasjonen da hun beholdt barnet. Jeg ser heller ikke hvorfor Mamma 1, 2 og 3 skulle ha kontakt med hverandre eller med hverandres barn. Dette "halvsøsken"-forholdet er veldig lite relevant når far ikke er sammen med noen av dem. Det blir på eget initiativ at man fostrer disse relasjonene og når barnet til Mamma 3 uansett ikke har noe forhold til far kommer det antakelig ikke noe godt ut av å involvere barnet med hans eks-"familie". Anonymkode: dcdb6...bf4 Jeg er så uenig med deg. Mamma1 og mamma2 hadde naturligvis litt kontakt siden mamma3 var stemor for de to eldste. At kontakten fortsetter når de får ei lillesøster er da helt naturlig! Hvis min eks gjør det slutt med ny dame, og driter i barnet han har der, ønsker jeg jo fortsatt at mitt barn skal ha kontakt med sitt søsken. Anonymkode: bbaf5...d11 1
Peter007 Skrevet 16. februar 2016 #17 Skrevet 16. februar 2016 Nå er ikke dette som hender her noe spesielt uvanlig. Det er slikt som hender fra tid til annen at en mann har barn med flere damer. Det er likeså vanlig at damer har barn med flere menn. Nå graviditeten skjer med en dame litt ut i voksen alder som ikke skulle bli gravid, kan han stå på sitt og føler seg skikkelig lurt. Altså ikke opprette kontakt med barnet. Men en ung mann er det mer fortvilelse og sjokk som bedre seg når en får det på avstand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå