Gå til innhold

Hund på østkanten i Oslo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

jeg har en 4 mnd gammel fransk Bulldog valp, og har allerede begynt og få uheldige opplevelser. Det har faktisk vært så ille at jeg kvier meg til å gå visse steder. Jeg er ikke rasistisk på noen måte og har alltid, ALLTID vært åpen til innvandrere da jeg selv har mange utenlandske og muslimske venner. Og når det kommer til det "faktum" at muslimer mener hund er Haram eller urene så er det splittede meninger. MEN!!! 

Jeg har fått et helt annet syn nå som jeg har fått meg hund. Han går alltid tett inntil meg da jeg vil lære han at han ikke skal hilse på alle. Og han har aldri vært borti noen uten noen har spurt meg om å få klappe først. Og enda så får jeg slengt etter meg å fjerne den stygge bikkja  ellers så sparker dem, folk stirrer stygt fordi jeg har den med i bussen og t-bane. Det var en søndag jeg tok 79 bussen, jeg var den eneste nordmann. Jeg gikk på med hamrende hjertebank av angst for å få no dritt slengt om bikkja. 

Jeg begynner å bli så DRITTLEI den trakasseringen, jeg har respekt for allergikere og redde folk. Men si det på en ordentlig måte for faen istedenfor å true med vold!!! 

Bare så jævla synd å måtte vurdere å flytte fra østkanten, for marka er jo rett ved og er mange fine grøntområder! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, Shekell skrev:

Hei, 

jeg har en 4 mnd gammel fransk Bulldog valp, og har allerede begynt og få uheldige opplevelser. Det har faktisk vært så ille at jeg kvier meg til å gå visse steder. Jeg er ikke rasistisk på noen måte og har alltid, ALLTID vært åpen til innvandrere da jeg selv har mange utenlandske og muslimske venner. Og når det kommer til det "faktum" at muslimer mener hund er Haram eller urene så er det splittede meninger. MEN!!! 

Jeg har fått et helt annet syn nå som jeg har fått meg hund. Han går alltid tett inntil meg da jeg vil lære han at han ikke skal hilse på alle. Og han har aldri vært borti noen uten noen har spurt meg om å få klappe først. Og enda så får jeg slengt etter meg å fjerne den stygge bikkja  ellers så sparker dem, folk stirrer stygt fordi jeg har den med i bussen og t-bane. Det var en søndag jeg tok 79 bussen, jeg var den eneste nordmann. Jeg gikk på med hamrende hjertebank av angst for å få no dritt slengt om bikkja. 

Jeg begynner å bli så DRITTLEI den trakasseringen, jeg har respekt for allergikere og redde folk. Men si det på en ordentlig måte for faen istedenfor å true med vold!!! 

Bare så jævla synd å måtte vurdere å flytte fra østkanten, for marka er jo rett ved og er mange fine grøntområder! 

Har du ikke hørt hva media og venstresiden hele tiden har fortalt oss? Det er ikke våre nye landsmenn som skal tilpasse seg Norge, det er nordmenn som skal tilpasse seg de nye kulturene som kommer inn. Vi har desverre ingen ting vi skulle ha sagt og om vi gjør det er vi rasister hele gjengen. 

Anonymkode: 49128...572

• Liker 5
Skrevet

Høres merkelig ut. Jeg har selv hund og bor på Vestli, ingen kommenterer noe som helst her og her bor det jo nesten ikke nordmenn lengre.

Anonymkode: 14c64...7d0

• Liker 5
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres merkelig ut. Jeg har selv hund og bor på Vestli, ingen kommenterer noe som helst her og her bor det jo nesten ikke nordmenn lengre.

Anonymkode: 14c64...7d0

Samme her. Vi har de siste 10 årene bodd, med hund, på Grønland, Tøyen og Furuset. 

Anonymkode: 8c968...a8d

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da må jeg si du er heldig. Veldig heldig. Jeg bor på Romsås og her bor det 90% utenlandske nå, kommet veldig mange arabere siste tiden og de er de verste til å skrike å hyle og jenter faktisk som truer med å sparke. Aldri opplevd afrikanere gjøre det, de går bare en halvsirkel rundt. 

Nå vet jeg ikke om du har tatt 79 bussen på en lørdag eller søndag før men du får ikke så mange hyggelige blikk når du går på den :P 

Det er bare synd at det skal være sånn!! Jeg kommer ikke til å fortsette å bo her i hvertfall sånn som det er nå. 

Gjest førstedamen
Skrevet
28 minutter siden, Shekell skrev:

Hei, 

Tror det du har problemer med her faktisk ikke er invandrere å hunden din men mennesker som ikke skjønner rasen, og dette har ingenting med invandrere å gjøre. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver annet enn at to ting er forskjellig. Har selv bulldog og får slike kommentarer slengt fordi folk tror det er en farlig rase, men det er bare nordmenn som snakker trakkaserende til meg og alltif på norsk. Og i jula besøkte vi pappa i oslo og jeg måtte stå utfor oslo s med hunden mens kjæresten var på butikken og handlet mat. Da kom det flere utenlandske jenter/damer med hijab, og de ville gjerne klappe han, og det var greit siden vi bare sto der i ro. De utenlandske mennene derimot gikk i stor ring/bue rundt oss. Da de tydeligvis trodde jeg hadde han som beskyttelse, men når de gikk forbi i sin redde skepsis ropte flere av dem "Nice dog", og "pretty dog" når de gikk forbi.

Er selv fra østkanten og mener det er ignorante nordmenn som er problemet og tror at alle bull raser er farlige.

Skrevet

Jeg bor på Oslo Øst og har fransk billdog. Har merket meg at noen med utenlandsk opprinnelse går omvei forbi meg fordi de er redd hunden, men drittslenging om stygg hund, farlig rase osv er fra ignorante mennesker med lys hud. 

Bare hev deg over folk som er tragiske, uansett hudfarge. Som hundeeiere kommer du til å merke hundehatet, dessverre. Men stort sett er det hyggelig å ha hund, øst, vest eller hvor som helst. 

Anonymkode: ed7ca...bb4

• Liker 2
Skrevet

Jeg bor ved markagrensen selv, ikke øst men syd, og her er det også tett med ikke etnisk norske. Aldri opplevd noe liknende det du har TS. 

Tatt 79-bussen flere ganger, og eneste slitsomme for meg var at alle ville kose med hunden min (og hun er redd fremmede) :fnise:

Gikk igjennom Grønland og Tøyen med gamlebikkja mi (liten søt og uredd, brydde seg ikke om noe, bjeffet aldri) og eneste som krysset gaten og var redde var de gamle ikke etnisk norske mennene på 60+, de var det mange av. Men aldri et ukvemsord! 

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Vi har de siste 10 årene bodd, med hund, på Grønland, Tøyen og Furuset. 

Vi tar for øvrig 79-bussen i begge retninger flere ganger i uka, både hverdag og helg, og det er null problem.

Skrevet
23 minutter siden, førstedamen skrev:

Tror det du har problemer med her faktisk ikke er invandrere å hunden din men mennesker som ikke skjønner rasen, og dette har ingenting med invandrere å gjøre. Jeg kjenner meg igjen i det du skriver annet enn at to ting er forskjellig. Har selv bulldog og får slike kommentarer slengt fordi folk tror det er en farlig rase, men det er bare nordmenn som snakker trakkaserende til meg og alltif på norsk. Og i jula besøkte vi pappa i oslo og jeg måtte stå utfor oslo s med hunden mens kjæresten var på butikken og handlet mat. Da kom det flere utenlandske jenter/damer med hijab, og de ville gjerne klappe han, og det var greit siden vi bare sto der i ro. De utenlandske mennene derimot gikk i stor ring/bue rundt oss. Da de tydeligvis trodde jeg hadde han som beskyttelse, men når de gikk forbi i sin redde skepsis ropte flere av dem "Nice dog", og "pretty dog" når de gikk forbi.

Er selv fra østkanten og mener det er ignorante nordmenn som er problemet og tror at alle bull raser er farlige.

Vet du hva, det har jeg faktisk aldri tenkt på engang! 

Har jo også opplevd helt fremmede damer med lang frakk og hijab komme bort for å klappe han:)) derfor jeg sier at det med muslimer og at hunder er urene er ikke helt faktum. 

Men kan nok se for meg at det ikke er så "skummelt" med en bishon frise enn en bulle rase.

Det har jeg aldri tenkt på. 

Skrevet

Det komiske her er jo at veldig mange unge muslimske menn har hunder... Bulletyper, staffer og diverse varianter av mastiff/molosser.... 

Så eh, enten har familie og venner negative erfaringer fra guttenes hunder, ellers vet ikke jeg :sprettoy: litt OT kanskje. Men jeg har møtt noen av de, og det er ikke hyggelig. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor på Oslo Øst og har fransk billdog. Har merket meg at noen med utenlandsk opprinnelse går omvei forbi meg fordi de er redd hunden, men drittslenging om stygg hund, farlig rase osv er fra ignorante mennesker med lys hud. 

Bare hev deg over folk som er tragiske, uansett hudfarge. Som hundeeiere kommer du til å merke hundehatet, dessverre. Men stort sett er det hyggelig å ha hund, øst, vest eller hvor som helst. 

Anonymkode: ed7ca...bb4

Ja må jo bare lære meg til å bite tenna sammen :) er som du sier at man kommer til å merke det. 

Jeg syns jo franske bulldoger ser søte ut, ikke skumle. Men er klart at man ikke kan være naiv å tro at alle andre også syns den er søt :P

Skrevet
5 minutter siden, Fiberhusk skrev:

Det komiske her er jo at veldig mange unge muslimske menn har hunder... Bulletyper, staffer og diverse varianter av mastiff/molosser.... 

Så eh, enten har familie og venner negative erfaringer fra guttenes hunder, ellers vet ikke jeg :sprettoy: litt OT kanskje. Men jeg har møtt noen av de, og det er ikke hyggelig. 

Ja jeg har noen muslimske venner som også har hund. Men det har ikke vært gutter som har reagert eller vært stygge, det har vært jenter altså! 

Nei det er ikke så veldig hyggelig.. 

Skrevet

Interessant tråd:). Har en svær pitbull og har lagt merke til følgende :  er ofte hindu -damer og Sør-koreanere  (begge kjønn) som er veldig redde!. Har  mange ganger  opplevd  de har begynt å skrike når jeg har kommet inn I heisen med hunden/ på gaten.  Jeg selv ser ut som en ansvarlig hundeeier vil jeg si,   altså ikke en åndssvak som trener hunden min til kamp. 

Anonymkode: 7c868...1b9

Gjest Blomsterert
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant tråd:). Har en svær pitbull og har lagt merke til følgende :  er ofte hindu -damer og Sør-koreanere  (begge kjønn) som er veldig redde!. Har  mange ganger  opplevd  de har begynt å skrike når jeg har kommet inn I heisen med hunden/ på gaten.  Jeg selv ser ut som en ansvarlig hundeeier vil jeg si,   altså ikke en åndssvak som trener hunden min til kamp. 

Du har en ulovlig hunderase? 

Skrevet
12 minutter siden, Blomsterert skrev:

Du har en ulovlig hunderase? 

Nei. Det har jeg ikke. Her er den fullt lovlig. 

Gjest Blomsterert
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det har jeg ikke. Her er den fullt lovlig. 

Tenkte automatisk at du bodde i Norge,så stusset litt!

Skrevet
2 minutter siden, Blomsterert skrev:

Tenkte automatisk at du bodde i Norge,så stusset litt!

Skjønner den-:). Hunden min er mix pitbull &mastiff.  Og selvsagt uendelig snill. Er interessant hvordan enkelte mer enn andre reagerer på hunder. Er selv veldig observant på dette,  kanskje enda mere pga rasen (selv om ikke kjempeuvanlig her), og vet folk kan tenke sitt. Men som sagt: hindu-kvinner og sørkoreanske  er de som nesten uten unntak fryser til is/reagerer.   Gått mye rundt i Oslo med hund jeg, aldri opplevd ukvemsord (lbåde stor og veldig liten en), men vet jeg lett sagt noe tilbake om noe dritt hadde blitt sagt.  Fordel med å være kvinne haha,  det koster meg ikke en kalori å "gripe inn"ved urett og dritt fra møkkafolk.  

Gjest Blomsterert
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner den-:). Hunden min er mix pitbull &mastiff.  Og selvsagt uendelig snill. Er interessant hvordan enkelte mer enn andre reagerer på hunder. Er selv veldig observant på dette,  kanskje enda mere pga rasen (selv om ikke kjempeuvanlig her), og vet folk kan tenke sitt. Men som sagt: hindu-kvinner og sørkoreanske  er de som nesten uten unntak fryser til is/reagerer.   Gått mye rundt i Oslo med hund jeg, aldri opplevd ukvemsord (lbåde stor og veldig liten en), men vet jeg lett sagt noe tilbake om noe dritt hadde blitt sagt.  Fordel med å være kvinne haha,  det koster meg ikke en kalori å "gripe inn"ved urett og dritt fra møkkafolk.  

Liker rasen godt. Har venner i Sverige som har flere,og de er utrolige glade hunder:-D men en må oppdra de riktig,men det gjelder alle hunder.

Det jeg tenker ang at visse mennesker er redde,er at i disse landene fins mye løshunder. Kjenner de som er bitt av disse,eller skremt,så hundeskrekken kan komme av det. Så er det jo svære hunder da,så flere som kan bli redde: -) en må kanskje være litt mer hundevakt for å ikke bli skeptisk: -)

Skrevet
15 minutter siden, Blomsterert skrev:

Liker rasen godt. Har venner i Sverige som har flere,og de er utrolige glade hunder:-D men en må oppdra de riktig,men det gjelder alle hunder.

Det jeg tenker ang at visse mennesker er redde,er at i disse landene fins mye løshunder. Kjenner de som er bitt av disse,eller skremt,så hundeskrekken kan komme av det. Så er det jo svære hunder da,så flere som kan bli redde: -) en må kanskje være litt mer hundevakt for å ikke bli skeptisk: -)

Det er sikkert rett det du sier, kommer man fra et land der både hunder og mennesker kjemper for tilværelsen,  er det nok vanligere med episoder med aggressive løshunder osv. Forhåpentligvis tar man til seg kulturen I sitt nye land, men ser den at traumer kan sitte i.  Kult! Ja pitbulls er herlige! Pussig ulovlig i Norge kontra Sverige. Lojale, lekne, glade og snille.  Vakre og atletiske! Men som du sier,  man må være sitt ansvar bevisst og sørge for god opptrening og sosialisering med andre hunder,  mennesker fra valpestadiet.   Jeg ser ann andre eiere selv, er det gangster,  hooligans eller hjemløse som går rundt med pitbulls,  doberman pinchers ol  prøver jeg å motstå fristelsen å hilse på, må føle meg litt frem rett og slett.   Vil tro det er  litt annerledes I Sverige( håper jeg), men her er det dessverre mange mentalt handikappete /ondskapsfulle som skaffer seg muskelhunder som eks pitbulls , som direkte misbruker de.  Er disse hundene heldige ender de på steder som FOD gården / Dyrebeskyttelsen. Men ikke enkelt å finne nye eiere som vil adoptere.  Litt på siden av tråden, men ble så ivrig!-:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...